ΚΟΣΜΟΣ

Mισό δισ. παιδιά εκτός Παιδείας παγκοσμίως λόγω κορωνοϊού

capture--61

ΗΝΩΜΕΝΑ ΕΘΝΗ. Την αναγκαιότητα ανοίγματος των σχολείων, με φυσική παρουσία, υποδεικνύει έκθεση της UNICEF που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Η έκθεση αναφέρει ότι εξαιτίας του κλεισίματος των σχολικών αιθουσών λόγω πανδημίας, στερήθηκαν ολοκληρωτικά τη γνώση περισσότερα από 463 εκατ. παιδιά παγκοσμίως, τα οποία απλώς δεν κατάφεραν να αποκτήσουν πρόσβαση στα διάφορα προγράμματα τηλεκπαίδευσης, είτε επειδή δεν διέθεταν τα απαραίτητα ηλεκτρονικά μέσα (υπολογιστή κ.λπ.) είτε εξαιτίας χαμηλής ταχύτητας σύνδεσης στο Διαδίκτυο.

Η επικεφαλής του διεθνούς οργανισμού, Ενριέτα Φορ, δήλωσε ότι η κατάσταση που διαμορφώθηκε τους περασμένους μήνες συνιστά «επείγουσα εκπαιδευτική ανάγκη» και ο αντίκτυπός της, με εκατομμύρια παιδιών να απέχουν από τα σχολεία τους, θα γίνεται διαρκώς αισθητός τα επόμενα χρόνια, τόσο στην κοινωνία όσο και στην οικονομία.

Ο ΟΗΕ υπολογίζει ότι περίπου 1,5 δισ. παιδιά ανά την υφήλιο επηρεάστηκαν από το κλείσιμο των σχολείων ή την καραντίνα, που επιβλήθηκαν ως μέτρο ανάσχεσης της COVID-19. Ακόμα, όμως, και για όσα τυχερά παιδιά είχαν πρόσβαση στην τεχνολογία, η εκπαιδευτική διαδικασία πιθανόν να γινόταν υπό αντίξοες συνθήκες, εξαιτίας των πιέσεων από διάφορες δουλειές που θα έπρεπε να γίνονται παράλληλα στο σπίτι, της τηλεργασίας των γονιών τους ή της έλλειψης υποστήριξης στη χρήση των εργαλείων της πληροφορικής.

Με αφορμή την επικείμενη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η UNICEF «καλεί τις κυβερνήσεις να δώσουν προτεραιότητα στην επαναλειτουργία των σχολείων με κάθε δυνατή ασφάλεια», και εφόσον αυτό δεν είναι δυνατό, οι Αρχές να φροντίσουν για την κάλυψη των συγκεκριμένων μαθησιακών αναγκών των μαθητών.

«Κάθε αρχή και δύσκολη». Αυτό ακριβώς φαίνεται ότι ισχύει, σύμφωνα με τον περιφερειακό επικεφαλής για την Ευρώπη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, δρα Χανς Κλούγκε, αναφορικά με την επαναλειτουργία των σχολείων στη Γηραιά Ηπειρο μεσούσης της πανδημίας.

Η έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς αναμένεται να είναι μια «δύσκολη περίοδος» και σίγουρα θα είναι ασυνήθιστη, με τις μάσκες και τα αντισηπτικά να «βαραίνουν» τις σάκες των μαθητών. Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης θα εφαρμόζονται με διαφορετικούς τρόπους σε κάθε κράτος. Ωστόσο, η εκπαίδευση είναι μια απόλυτη αναγκαιότητα και η περαιτέρω απουσία των παιδιών από τα σχολεία εγκυμονεί πολύ μεγαλύτερους κινδύνους, όπως επεσήμαναν πρόσφατα Βρετανοί ειδικοί. Αλλωστε, μέχρι σήμερα δεν έχει εντοπιστεί καμία εστία υπερμετάδοσης σε σχολική αίθουσα, ενώ ακόμα και τα αρκετά κρούσματα που καταγράφηκαν σε σχολεία του Βερολίνου αντιμετωπίστηκαν χωρίς να προκληθούν ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία τους.

Εκτός, όμως, από τα παιδιά, που θα πρέπει να τηρούν όλα τα μέτρα υγιεινής τα οποία θα συστήσουν οι ειδικοί, ατομική ευθύνη για τη διατήρησή τους σε καλή υγεία έχουν και οι πιο ηλικιωμένοι, οι οποίοι ειδικά φέτος δεν θα πρέπει να αμελήσουν τον έγκαιρο αντιγριπικό εμβολιασμό τους. 

Τέλος, χθες, ο επικεφαλής του ΠΟΥ, δρ Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέζους, επεσήμανε τις βαριές συνέπειες της πανδημίας και της «νέας καθημερινότητας» στην ψυχική υγεία εκατομμυρίων ανθρώπων, μικρών και μεγάλων, που ακόμα και σήμερα ζουν με το άγχος και τον φόβο της COVID-19.