ΚΟΣΜΟΣ

Τρεις μήνες πίσω έχουν μείνει οι Βρετανοί μαθητές

doc202009018201279

ΛΟΝΔΙΝΟ. Τρεις μήνες πίσω στις σπουδές τους βρίσκονται τα παιδιά στη Βρετανία μετά την καραντίνα, με τα αγόρια και τα παιδιά φτωχών οικογενειών να πλήττονται κατά προτεραιότητα, σύμφωνα με έρευνα μεταξύ δασκάλων, όπως αναφέρει το BBC.

Το μαθησιακό χάσμα μεταξύ εύπορων και φτωχών μαθητών διευρύνθηκε σχεδόν κατά το ήμισυ, σύμφωνα με τη μελέτη του Εθνικού Ιδρύματος Εκπαιδευτικών Ερευνών της Βρετανίας (NFER), οι συντάκτες της οποίας προειδοποιούν ότι κάθε ελπίδα ταχείας αναστροφής του φαινομένου έχει χαθεί. Αυτή την εβδομάδα τα μαθήματα ξεκίνησαν ξανά στην Αγγλία και την Ουαλλία, μετά τη διακοπή λειτουργίας των σχολείων εξαιτίας της πανδημίας. Τα σχολεία λειτουργούν ήδη σε Σκωτία και Βόρεια Ιρλανδία.

Η έρευνα του ιδρύματος βασίστηκε στις απαντήσεις περίπου 3.000 διευθυντών και μελών του διδακτικού προσωπικού σε 2.200 σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το ερευνητικό έργο ολοκληρώθηκε πριν από τον Ιούλιο, ενώ το συμπέρασμα της μελέτης δείχνει πόσο πίσω έχουν μείνει τα παιδιά στις σχολικές τους σπουδές.

Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες εκπαιδευτικοί (98%) ανέφεραν ότι μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης δεν καλύφθηκε τη φετινή χρονιά, με τους δασκάλους και καθηγητές να εκτιμούν ότι κάλυψαν ποσοστό 66% της ύλης, με το υπόλοιπο 34% να αντιστοιχεί σε ένα τρίμηνο σπουδών. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι τα κορίτσια ήταν πιο προχωρημένα στην ύλη συγκριτικά με τα αγόρια, ενώ το μαθησιακό χάσμα που χωρίζει τους φτωχούς από τους εύπορους μαθητές διευρύνθηκε κατά τουλάχιστον 46%. Λίγες ημέρες νωρίτερα, άλλη μελέτη είχε δείξει ότι αυτό το μαθησιακό χάσμα προϋπήρχε της πανδημίας.

Η έκθεση του NFER δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί στα πιο υποβαθμισμένα σχολεία (εκείνα με το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών που εξασφαλίζουν δωρεάν γεύματα) είχαν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να πιστεύουν ότι οι μαθητές τους υστερούσαν κατά τουλάχιστον τέσσερις μήνες στη διδαχή της ύλης, με μόλις 15% των εκπαιδευτικών σε εύπορα σχολεία να δηλώνει το ίδιο.

Στο τελευταίο τρίμηνο του σχολικού έτους, που έληξε τον Ιούλιο, μόλις 56% των μαθητών προσήλθαν στο σχολείο, εξαιτίας ανησυχιών των γονέων τους. Περίπου 75% των ερωτηθέντων εκπαιδευτικών ανέφερε ότι η ποιότητα του μαθήματός τους δέχθηκε πλήγμα εξαιτίας των υγειονομικών κανόνων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της νόσου. Ποσοστό 44% των εκπαιδευτικών εκτιμά ότι οι μαθητές τους χρειάζονται εντατική ενισχυτική διδασκαλία, με το ποσοστό αυτό στα υποβαθμισμένα σχολεία να φθάνει το 57%, ενώ σε αυτά που λειτουργούν σε πλούσιους δήμους να μην ξεπερνά το 32%.

Παρότι το 90% των εκπαιδευτικών προέβλεψε ότι θα μπορούσε να εξασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία των τάξεών του, 78% δήλωσαν ότι ανησυχούν, υπογραμμίζοντας ότι θα χρειαστούν πολύ μεγαλύτερες δαπάνες για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού και εξασφάλιση των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας.