Βγάλτε το καπέλο στη βασίλισσα…

Βγάλτε το καπέλο στη βασίλισσα…

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η βασίλισσα Ελισάβετ έκανε μια αληθινή κούρσα για τους εορτασμούς του Ιωβηλαίου της, ταξιδεύοντας στο βασίλειό της για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της στο θρόνο στις αρχές αυτού του μήνα. Αυτό ως επί το πλείστον σήμαινε να χαμογελά, να δέχεται ανθοδέσμες και να φοράει κάποιο καπέλο.

Η μακρόβια μονάρχης σπάνια φορά κορόνα, παρά μόνο στα γραμματόσημα, όμως επί μισό αιώνα ανεβάζει τα στάνταρ για την πιλοποιία. Η τωρινή βασιλική περιοδεία από τη Σκωτία στο Κάστρο Ουίνδσορ ήταν μια μακριά παρέλαση από εντυπωσιακά καπέλα.

Ετσι λοιπόν βγάλτε το καπέλο στη Μεγαλειότητά της! Αλλά και…

στα νεώτερα μέλη της βασιλικής οικογένειας, επειδή κρατούν στην μπάντα το καπελάκι μπέιζμπολ του Μπιλ Κλίντον. Πριγκίπισσες και κόμισσες, που παρελαύνουν στην εκκλησία ή σε ιπποδρομιακές εκδηλώσεις, ακολουθούν την παράδοση του σμιλεμένου τσόχινου καπέλου, του φανταχτερού ψάθινου και των διακοσμήσεων από άνθη μέχρι πούπουλα

στον Φίλιπ Τρίσι, του οποίου τα πονηρά καπέλα σε σχήμα καμινάδας ενέπνευσαν τους πιλοποιούς της Ελισάβετ για να αλλάξουν το στιλ της από το σχήμα του πιάτου σε κάτι πιο ζουμερό. Ο Τρίσι ύψωσε το ποτήρι του για το Ιωβηλαίο, διοργανώνοντας τον Απρίλιο μια πλούσια σε σαμπάνια επίδειξη στο Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου του Λονδίνου και προσκαλώντας τους πάντες, από το (άνευ καπέλου) σκυλί του μέχρι την τραγουδίστρια Γκρέις Τζόουνς. Περισσότερα καπέλα Τρίσι θα επιδειχθούν στις 5 Ιουλίου στο «Οταν ο Φίλιπ γνώρισε την Ιζαμπέλα» στο Μουσείο Ντιζάιν του Λονδίνου, όπου θα παρουσιάζεται λεπτομερειακώς η εκκεντρική συνάντηση του Φίλιπ και της γκουρού της βρετανικής μόδας, Ιζαμπέλα Μπλόου

στον Μπόι Τζορτζ, που έφερε μια πινελιά από πανκ στα καπέλα τύπου «Τρελός Καπελάς», φορεμένα με θεατρική τόλμη για την καριέρα του ως ντισκ τζόκεϊ

στην Εμα Χόουπ, την ιδιότροπη σχεδιάστρια παπουτσιών για την πιο έξυπνη βιτρίνα Ιωβηλαίου στο Λονδίνο: κομμένες σε χαρτόνι απεικονίσεις των βασιλικών σκυλιών ράτσας κόργκι, ανάμεσα σε βρετανικές σημαίες, στο κατάστημά της στο Νότινγκ Χιλ

στο παπούτσι του Ιωβηλαίου, έμπνευσης Πάτρικ Κοξ. Ο Κοξ έβαλε ένα επίχρυσο μοτίβο τιάρας στο πίσω μέρος των σατέν παπουτσιών χρώματος μαύρου σε μαβιά ή καστανωπή απόχρωση. Με ένα ιλιγγιώδες τακούνι στιλέτο 10 εκατοστών, το σέξι αυτό παπούτσι μάλλον δεν πρόκειται να φορεθεί στην αυλή

στο Ανάκτορο Κένσιγκτον για την έκθεση πέντε νυφικών: του κοριτσίστικου της Βασίλισσας Βικτωρίας (1849), του πολυποίκιλτου και κομψού της Βασίλισσας Αλεξάνδρας (1863), του βικτωριανού της Βασίλισσας Μαίρης (1893), του πλούσιου της εκλιπούσης βασιλομήτορος Ελισάβετ (1923) και του νυφικού της Ελισάβετ (1947) από ιβουάρ μετάξι, κεντημένο με 10.000 μαργαριταράκια από τον Νόρμαν Χάρτνελ

στο βασιλικό φωτογράφο Τιμ Γκράχαμ που για πάνω από ένα τέταρτο του αιώνα απαθανατίζει τη βασίλισσα. Στο βιβλίο «Jubilee», των εκδόσεων Cassell, ο Γκράχαμ εμφανίζει το αντικείμενό του να ζητωκραυγάζει σε ιπποδρομίες, να διασκεδάζει το στράτευμα, να ζητωκραυγάζεται σε μακρινούς τόπους, φορώντας καπέλο και στις 700 φωτογραφίες πλην μίας.

«Ωστόσο το Παρίσι είναι πάντα το κέντρο της μόδας και το χρησιμοποιούμε σαν καθρέφτη για να αναμετρήσουμε τη δική μας», λέει. «Υπάρχουν χέρια στο Παρίσι που περνάνε την τέχνη τους από γενιά σε γενιά, από τα υπέροχα ραμμένα σακάκια μέχρι τα κεντήματα Lesage. Είδαμε την επιρροή της αμερικανικής άνεσης στα παρισινά ρούχα, όμως πολλοί Αμερικανοί εξακολουθούν να θεωρούν σικ να βλέπουν αμερικανικές ιδέες να μεταφέρονται στο Παρίσι».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή