ΚΟΣΜΟΣ

Είναι το πιο γρήγορο ίσως τρένο του κόσμου…

Στη νότια όχθη του ποταμού Γιανγκτσέ, 30 χλμ. βόρεια της Σαγκάης, βρίσκεται το Διεθνές Αεροδρόμιο Πουντόνγκ. Από τα εγκαίνιά του το 1999, όμως, το υπερσύγχρονο αεροδρόμιο αναγκαζόταν να μεταφέρει τους επιβάτες στο κέντρο της πόλης με ταξί ή λεωφορεία. Εάν η κίνηση δεν είναι ασφυκτική, θα φθάσετε στο κέντρο της Σαγκάης σε 40 λεπτά. Την ερχόμενη εβδομάδα, όμως, ανήμερα της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι επιβάτες που θα φθάνουν στο αεροδρόμιο της Πουντόγκ θα μπορούν να καλύπτουν τη διαδρομή ώς τη Σαγκάη σε κλάσμα του χρόνου που απαιτείται σήμερα. Αυτό οφείλεται στη σύνδεση του αεροδρομίου με την κινεζική μεγαλούπολη μέσω του πρώτου επιβατικού τρένου Μαγνητικής Ανύψωσης (MagLev). Το τρένο αυτό χρειάζεται μόλις 7 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα για να καλύψει τα τριάντα χλμ., κινούμενο με ανώτατη ταχύτητα 430 χλμ. την ώρα.

Σε μαγνητικό μαξιλάρι

Το τρένο MagLev αιωρείται ουσιαστικά πάνω σε ηλεκτρομαγνητικό μαξιλάρι, το οποίο με τη σειρά του κατευθύνεται πάνω σε τροχιά – οδηγό. Αν και η τεχνολογία MagLev υπάρχει από το 1934, το κόστος κατασκευής τέτοιων συρμών είχε θεωρηθεί απαγορευτικό, καθώς κάθε χιλιόμετρο τροχιάς κοστίζει περί τα 4 εκατ. ευρώ. H γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία, όμως, υποστηρίζει ότι το τρένο MagLev είναι πολύ οικονομικότερο σε καύσιμα από το αεροπλάνο. Ιαπωνία και Γερμανία, όμως, απέρριψαν πρόσφατα σχέδια για κατασκευή δικτύου MagLev στις χώρες τους, αφού διαθέτουν καλά σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλών ταχυτήτων, τα οποία η Κίνα δεν διαθέτει. «H κυβέρνηση μίας χώρας δεν μπορεί να συμπεριφέρεται σαν κακομαθημένο παιδί που ζητά συνεχώς ακριβά παιχνίδια», εξηγεί αναφερόμενος στην κατασκευή τρένων MagLev ο βουλευτής των Βρετανών Πρασίνων Τζον Ουάιτλεγκ.