«Πωλεί» τους αυτοκινητοδρόμους

«Πωλεί» τους αυτοκινητοδρόμους

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O Γερμανός υπερυπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Κλέμεντ κατέπληξε τους πάντες, κυρίως τους κυβερνητικούς του συναδέλφους, με τη «ρηξικέλευθη» πρότασή του περί πώλησης των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων, συνολικού μήκους 11.000 χλμ. Σε συνέντευξή του προς την εφημερίδα «Berliner Zeitung», ο κ. Κλέμεντ, επικαλούμενος τις ιδιωτικοποιήσεις αυτοκινητοδρόμων στη Γαλλία και την Ιταλία, εξηγεί ότι με τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν, εάν οργανωθεί ο «σωστός καταμερισμός» του κατασκευαστικού κόστους και της ευθύνης για τη συντήρηση του δικτύου που αντιστοιχεί στο κράτος, ο προϋπολογισμός για τον εκσυγχρονισμό της παιδείας και την ανάπτυξη του ερευνητικού τομέα θα ενισχυθεί κατά 2,5% ετησίως την επόμενη οκταεταία. O κ. Κλέμεντ δεν το λέει σαφώς, αλλά εννοεί την επιβολή διοδίων στην έως τώρα δωρεάν διακίνηση.

«Σιβυλλική» δήλωση

«Δεν υφίσταται νόμος, ο οποίος να ορίζει ότι τα κατασκευαστικά σχέδια, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, οφείλουν να χρηματοδοτούνται και να συντηρούνται επ’ άπειρον από το Δημόσιο», επισημαίνει ο υπερυπουργός. «Θα μπορούσαμε και εμείς, όπως οι Γάλλοι και οι Ιταλοί, να ρυθμίσουμε την αναλογία συμμετοχής του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Δεν είναι φυσιολογικό η κατασκευή και συντήρηση δημοσίων κτιρίων να χρηματοδοτείται κατά τον ίδιο τρόπο με το οδικό δίκτυο», ήταν μία τελευταία «σιβυλλική» του επισήμανση.

Τα σχέδιά του «εξέπληξαν» την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Αντίδραση εκ μέρους του κ. Αϊχελ δεν υπήρξε. O υπουργός Μεταφορών Μάνφρεντ Στόλπε έσπευσε, όμως, να διευκρινίσει ότι «ουδεμία πρόθεση ιδιωτικοποίησης των αυτοκινητοδρόμων υφίσταται ούτε σχέδια για την επιβολή διοδίων στα ιδιωτικά οχήματα». O κ. Στόλπε αναφερόταν προφανώς στην πρόσφατη πρόταση για επιβολή διοδίων στα βαρέα οχήματα και στα φορτηγά. Στη συνέχεια εκπρόσωπος του υπουργείου υπήρξε διαφωτιστικός στην αμφισημία του. Αφού διαμαρτυρήθηκε, επειδή τα σενάρια περί ιδιωτικοποίησης «έγιναν γνωστά από το ραδιόφωνο», είπε:

Επιστρέφονται στο κράτος

«Οι αυτοκινητόδρομοι, η κατασκευή και συντήρησή τους, χρηματοδοτούνται από τους φορολογούμενους και δεν έχουμε την πρόθεση να τους ιδιωτικοποιήσουμε. Υφίστανται ορισμένα σχέδια για την επιβολή διοδίων, τα οποία θα διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρείες, όμως, μετά την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου οι δρόμοι θα επιστρέφονται στο κράτος. Το σύστημα στη Γαλλία και την Ιταλία είναι διαφορετικό, υπήρξε εξαρχής ιδιωτικό». H Γερμανία θεωρείται «εφευρέτης» των αυτοκινητοδρόμων, με εμπνευστή τον Χίτλερ. Στην πραγματικότητα ο Μουσολίνι κατασκεύασε το 1923 την πρώτη «αουτοστράντα» που συνέδεε το Μιλάνο με τις λίμνες. H πρώτη «άουτομπαν» μεταξύ Κολωνίας – Βόννης εγκαινιάστηκε ως «δρόμος του μέλλοντος» το 1929.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή