Τα βραβεία πήγαν στους νέους

Τα βραβεία πήγαν στους νέους

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Βραβεία στους νέους επέλεξε να δώσει η κριτική επιτροπή της 54ης Μπερλινάλε, αποκλείοντας τους βετεράνους, όπως τον Κεν Λόουτς, τον Θόδωρο Αγγελόπουλο ή τον Τζον Μπούρμαν. Η Χρυσή Αρκτος απονεμήθηκε στην γερμανικο-τουρκική παραγωγή «Head on» του 30χρονου Φατίχ Ακίν, κοινωνικό δράμα με πρωταγωνιστές ένα ζευγάρι Τούρκων στο Αμβούργο. Η Αργυρή Αρκτος στην αργεντίνικη ταινία «Lost embrace» του 30χρονου, επίσης, Ντάνιελ Μπούρμαν, που πραγματεύεται την αναζήτηση ενός χαμένου πατέρα από τον γιο του, στο Μπουένος Αϊρες. Οσο για την Αργυρή Αρκτο σκηνοθεσίας δόθηκε στην κορεάτικη «Σαμαρείτιδα» του Κιμ Κι Ντουκ, η οποία αναφέρεται στην ιστορία δύο κοριτσιών που στρέφονται στην πορνεία για να συγκεντρώσουν χρήματα και να έρθουν στην Ευρώπη.

Η ανακοίνωση έγινε από την πρόεδρο της κριτικής επιτροπής, Αμερικανίδα ηθοποιό, Φράνσις Μακντόρμαντ, στην κατάμεστη από δημοσιογράφους αίθουσα της Μπερλινάλε, χθες αργά το μεσημέρι. Η υποδοχή ήταν μάλλον χλιαρή και συνοδεύτηκε από περισσότερες αποδοκιμασίες παρά χειροκροτήματα. Η Μακντόρμαντ, ψύχραιμη και με χιούμορ αντιμετώπισε τις όποιες βολές: «Δε σας αρέσει; Καλά θα δω τι μπορώ να κάνω. Θα επιλέξω ένα άλλο!…», απάντησε όταν ήχησαν οι πρώτες αποδοκιμασίες για τη Χρυσή Αρκτο καλύτερης μουσικής (στην ταινία «Πρώτη αγάπη» του Ματέο Γκατόνε). Απόλυτη ταύτιση στο γούστο της επιτροπής και των κριτικών – δημοσιογράφων υπήρξε, όπως φάνηκε, μόνο στο βραβείο γυναικείας ερμηνείας που απονεμήθηκε εξ ημισείας στην Καταλίνα Σαντίνο Μορένο για τον ρόλο μιας κοπέλας «βαποράκι» ναρκωτικών από την Κολομβία στις ΗΠΑ (στην αμερικανο-κολομβιανή ταινία του Τζόσουα Μάρστον «Μαρία πλήρης χάριτος») και στην πολυσυζητημένη Σαρλίζ Θερόν για την πόρνη – σίριαλ κίλερ που ερμηνεύει, εντελώς μεταμορφωμένη, στο «Monster» της Πάτι Τζένκινς. Το βραβείο ανδρικού ρόλου δόθηκε στον πρωταγωνιστή του «Lost embrace» Ντάνιελ Χάντλερ.

Από τους μεγάλους Ευρωπαίους δημιουργούς, ο Κεν Λόουτς αρκέστηκε στο Οικουμενικό Βραβείο της Προτεσταντικής και Καθολικής Εκκλησίας. Η ταινία του, τρυφερή όσο και ο τίτλος της, «Ae fond kiss» (ο έρωτας ανάμεσα σε έναν Πακιστανό και μια καθολική), είχε αποσπάσει πολύ θετικές κριτικές από τον γερμανικό Τύπο.

Οι επιλογές της κριτικής επιτροπής ήταν μάλλον απρόβλεπτες. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος αντέδρασε «με χαμόγελο». «Είναι ευχαριστημένος», όπως μας είπε, «από την πολύ θερμή υποδοχή που είχε η ταινία του στην επίσημη προβολή της στην Μπερλινάλε». Ο Ελληνας δημιουργός δίχασε τους κριτικούς, όπως σημειώσαμε και στην χθεσινή «Κ». Για άλλους, «Το λιβάδι που δακρύζει» ήταν μία από τις κορυφαίες στιγμές της φετινής διοργάνωσης και για άλλους η ταινία θεωρήθηκε μεγάλη και «ομιχλώδης».

Το 54ο Φεστιβάλ Βερολίνου κάνει, με τα βραβεία του, μια σαφή επιλογή: τόπο στους νέους. Στη δυναμική, με όποια λάθη και αντιρρήσεις, μιας κινηματογραφίας ακόμη αδιαμόρφωτης που αναζητεί την ταυτότητά της, όπως ο ήρωας του Ντάνιελ Μπούρμαν αναζητεί τον πατέρα του σε μια Αργεντινή διαλυμένη από το οικονομικό κραχ. Η φετινή Μπερλινάλε θεωρήθηκε «καλή, χωρίς κάτι το εξαιρετικό», επισημαίνει το περιοδικό ScreeInternational. Οι κρίσεις για το επίσημο διαγωνιστικό τμήμα κυμαίνονται από το «απογοητευτικό» ώς το «ούτε καλό ούτε κακό». Η αμηχανία της έναρξης άρχισε να διαλύεται σταδιακά, καθώς το πρόγραμμα των προβολών ακολουθούσε ανοδική πορεία, για να απογειωθεί τις τελευταίες ημέρες με συνωστισμό καλών ταινιών (το «Head on» του Φατίχ Ακίμ προβλήθηκε την ίδια μέρα με το «Λιβάδι που δακρύζει», ενώ ο Κεν Λόουτς έκλεισε, σχεδόν, το επίσημο πρόγραμμα).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή