Σήραγγα ενώνει την Ευρώπη

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΖΥΡΙΧΗ. Εγκαινιάστηκε η μεγαλύτερη σήραγγα που κατασκευάστηκε ώς σήμερα στην ξηρά και η τρίτη μεγαλύτερη του κόσμου, η σιδηροδρομική σήραγγα του Λότσμπεργκ, η οποία πρόκειται να συντμήσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού και μεταφοράς εμπορευμάτων από τη βόρεια στη νότια Ευρώπη αλλά και θα βοηθήσει στην επίλυση της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρείται στις Αλπεις.

Κόστισε 10 δισ. ευρώ

Το έργο που εγκαινιάσθηκε αποτελεί μόνο το πρώτο στάδιο του προγράμματος και κόστισε 10 δισεκατομμύρια ευρώ και χρειάστηκαν οκτώ χρόνια για την ολοκλήρωσή του. Ειδικότερα, τμήμα της σήραγγας που παραδόθηκε έχει μήκος 34,6 χιλιομέτρων και πρόκειται να συντμήσει σημαντικά τον χρόνο των ταξιδιών μέσω του βόρειου τμήματος του ορεινού συμπλέγματος των Αλπεων καθώς τα τρένα θα μπορούν πλέον να αναπτύξουν ταχύτητες μέχρι και 250 χλμ./ώρα, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσει κατά πολύ τη δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.

Στην τελετή των εγκαινίων, ο Ελβετός υπουργός Συγκοινωνιών και Ενέργειας, κ. Μόριτς Λεουνμπέργκερ ο οποίος έφθασε στο Φρούτιγκεν, στη βόρεια είσοδο της σήραγγας με φορτηγό τρένο, είπε χαρακτηριστικά ότι «σηκώσαμε αυτό το βουνό για το καλό της Ευρώπης». Επίσης την τελετή παρακολούθησαν ο Γερμανός και Ιταλός ομόλογός του καθώς και ο επίτροπος της Ε.Ε. για θέματα μεταφορών, κ. Ζακ Μπαρό.

Ωστόσο, το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς μένει ακόμα η κατασκευή του δεύτερου και πιο φιλόδοξου τμήματος του προγράμματος AlpenTransit. Αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή δίδυμης σιδηροδρομικής σήραγγας μήκους 57 μέτρων που θα διέρχεται κάτω από το πέρασμα του Σεντ Γκοτάρντ. Σήμερα το έργο βρίσκεται υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη της δεκαετίας.

Ο κ. Μπαρό τόνισε ότι η νέα σήραγγα αποτελεί βασικό συστατικό μέρος του προγραμματισμού της Ε.Ε. για τη σύνδεση του Ρότερνταμ της Ολλανδίας με τον λιμένα της Γένοβας στην Ιταλία. Μάλιστα, ο Ευρωπαίος επίτροπος κάλεσε την Αυστρία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία να στηρίξουν με τη σειρά τους ανάλογα προγράμματα που θα μπουν σε εφαρμογή στη χώρα τους ώστε να διευκολυνθούν οι συγκοινωνίες μέσω των Αλπεων.

Η σήραγγα του Λότσμπεργκ αποτελεί συμπλήρωμα μιας ήδη υπάρχουσας, μικρότερης σήραγγας, που άρχισε να λειτουργεί το 1913 και αναμένεται να περικόψει τον χρόνο ταξιδιού από τη Βέρνη μέχρι το Μιλάνο κατά 35 λεπτά.

Επίσης, η ύπαρξη της νέας σιδηροδρομικής σήραγγας θα επιτρέψει τη διέλευση φορτίου αυξημένου κατά επτά εκατομμύρια τόνους από τη δυτική Ευρώπη, κάτω βέβαια από τις Αλπεις. Τον ίδιο όγκο εμπορευμάτων θα μπορούσαν να μεταφέρουν μέσα σ’ ένα χρόνο 180 χιλιάδες φορτηγά. Μέχρι σήμερα, περίπου 1,2 εκατομμύρια φορτηγά, στη συντριπτική τους πλειονότητα από τη βόρεια Ευρώπη και την Ιταλία μεταφέρουν το φορτίο τους από τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας και τη σήραγγα του Σεντ Γκοτάρντ.

Με δημοψήφισμα

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα του συστήματος των τούνελ εγκρίθηκε το 1992 από την πλειοψηφία του ελβετικού λαού σε δημοψήφισμα. Δύο χρόνια αργότερα με νέο δημοψήφισμα το 52% των Ελβετών ψηφοφόρων απαγόρευσαν την κυκλοφορία φορτηγών στις Αλπεις. Η νέα σήραγγα, πάντως, θα δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία στις 9 Δεκεμβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή