Νέο ρεκόρ ταχύτητας από το Eurostar

Νέο ρεκόρ ταχύτητας από το Eurostar

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΛΟΝΔΙΝΟ. Κάθε προηγούμενο ρεκόρ ταχύτητας έσπασε χθες ο συρμός του Eurostar διανύοντας την απόσταση μεταξύ Παρισιού και Λονδίνου, επί της νέας σιδηροτροχιάς υψηλής ταχύτητας, μειώνοντας σχεδόν κατά μισή ώρα τον απαιτούμενο χρόνο για την ολοκλήρωση της διαδρομής. Η διαδρομή, μήκους 492 χιλιομέτρων από το Γκαρ ντι Νορ του Παρισιού μέχρι το Σεντ Πάνκρας του Λονδίνου, διήρκεσε μόλις δύο ώρες, τρία λεπτά και τριανταεννιά δευτερόλεπτα.

Το νέο ρεκόρ ταυτόχρονα αποτελεί μία εξαιρετική διαφήμιση για την έναρξη της χρήσης ενός νέου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής στη Βρετανία που έχει προγραμματιστεί για τις 14 Νοεμβρίου, καθώς και για τα εγκαίνια του νέου τερματικού σταθμού του τρένου στο Σεντ Πάνκρας του Λονδίνου.

Το χθεσινό ρεκόρ βάζει, καθυστερημένα ίσως, και την Βρετανία στη λέσχη των σιδηροδρομικών συνδέσεων υψηλών ταχυτήτων. Η μέχρι χθες απουσία της από το «κλαμπ» είχε αποτελέσει αφορμή για χλευασμό από τη Γαλλία.

Η σιδηροδρομική σύνδεση Λονδίνου και Παρισιού με Eurostar ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 1994 αμέσως μετά την ολοκλήρωση κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας της Μάγχης. Ενώ, όμως, οι συρμοί μπορούσαν να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες όσο ταξίδευαν σε γαλλικό έδαφος, έπρεπε να επιβραδύνουν την πορεία τους μόλις βρίσκονταν στη Γηραιά Αλβιόνα.

Χαρακτηριστικά, στα εγκαίνια της λειτουργίας της υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης TGV μεταξύ Παρισιού και Λιλ, το 1993, ο τότε πρόεδρος της Γαλλίας, Φρανσουά Μιτεράν άδραξε την ευκαιρία να επικρίνει τη Βρετανία για την έλλειψη τεχνολογικών εξελίξεων «Του χρόνου θα μπορούμε να ταξιδεύουμε με μεγάλες ταχύτητες στις βόρειες πεδιάδες της χώρας μας, θα διερχόμαστε από τη σήραγγα της Μάγχης και μετά θα μπορούμε να ονειρευτούμε, γιατί το τρένο θα κινείται με εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες ίσως για να μπορούμε να απολαύσουμε το πανέμορφο ομολογουμένως βρετανικό τοπίο» είχε πει τότε. Φέτος, φαίνεται ότι η βρετανική βραδυπορία γίνεται πραγματικά παρελθόν. Το τρένο που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας μετέφερε 400 προσκεκλημένους και προσέγγισε ταχύτητες που έφταναν τα 300 χλμ. την ώρα ενώ εκκινείτο στο βρετανικό έδαφος. Είχε δηλαδή, αναπτύξει τη διπλάσια ταχύτητα από αυτή ταχύτερων τοπικών συρμών.

Τα διευθυντικά στελέχη της Eurostar υποστηρίζουν ότι οι επενδύσεις ύψους 8,6 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν για την νέα σιδηροτροχιά και τη βελτίωση του τερματικού σταθμού του τρένου στο Λονδίνο θα ενθαρρύνουν τους ταξιδιώτες να επιλέξουν για τις μετακινήσεις τους το τρένο, εγκαταλείποντας τα γρήγορα αλλά άβολα αεροπλάνα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Eurostar, κ. Ρίτσαρντ Μπράουν ανέφερε χθες ότι «επιτέλους η Βρετανία μπήκε δικαιωματικά στη λέσχη των σιδηροδρόμων υψηλών ταχυτήτων. Σήμερα, τα τρένα μας κινούνται με μεγάλες ταχύτητες από τη σήραγγα της Μάγχης μέχρι το Λονδίνο, και μπορούν να συντμήσουν τις αποστάσεις μεταξύ των πόλεων της Ευρώπης ενώ είναι πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον συγκριτικά τουλάχιστον με άλλα μέσα μεταφοράς». Η διοίκηση της Eurostar, εξάλλου, απέδωσε εν μέρει την αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους στην ενημέρωση του επιβατικού κοινού για τα περιβαλλοντικά οφέλη της επιλογής των σιδηροδρόμων. Επίσης η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η σύνδεση Λονδίνου με Βρυξέλλες ή Παρίσι δεν πρόκειται να επιβαρύνει το περιβάλλον, ενώ μέχρι το 2012 στοχεύει να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% ανά επιβάτη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή