Νέα συντριβή Airbus χθες με 152 επιβάτες

2' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΜΟΡΟΝΙ. Υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες κατέπεσε στον Ινδικό Ωκεανό, κοντά στις νήσους Κομόρες, και συνετρίβη ένα αεροσκάφος Airbus A310 της Yemenia Air με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 152 επιβαίνοντες. Το αεροσκάφος εκτελούσε την πτήση από την πρωτεύουσα της Υεμένης Σαναά στο Μορονί, πρωτεύουσα του νησιωτικού συμπλέγματος. Μοναδικό «φωτεινό σημείο» στην τρομερή τραγωδία, σύμφωνα με τις αρχές της Υεμένης, η διάσωση ενός δεκατετράχρονου κοριτσιού που επέβαινε στο μοιραίο αεροσκάφος.. Μέχρι στιγμής δεν έχουν εντοπισθεί παρά τρεις σοροί επιβατών, αλλά ψαράδες που παρα τη θαλασσοταραχή κινήθηκαν στην περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος μαζέψαν και έβγαλαν στη στεριά συντρίμμια του αεροπλάνου αλλά και διάφορα αντικείμενα όπως αποσκευές, τσάντες κ. ά. που ανήκουν στους επιβάτες του.

Πολλοί από τους επιβαίνοντες ήταν Γάλλοι υπήκοοι που επέστρεφαν στο νησιωτικό σύμπλεγμα για να περάσουν τις διακοπές κοντά στους δικούς τους. Οι περισσότεροι είχαν επιβιβαστεί στη Μασσαλία ή στο Παρίσι, αλλά είχαν μετεπιβιβαστεί στο μοιραίο αεροσκάφος στην πρωτεύουσα της Υεμένης Σανάα.

Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό τι ακριβώς προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους αλλά σύμφωνα με αξιωματούχους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας το αεροπλάνο κατέπεσε κατά την προσέγγιση στο αεροδρόμιο της Μορονί όπου επρόκειτο να προσγειωθεί. Στην περιοχή έπνεαν πολύ ισχυροί άνεμοι με ταχύτητα 61 χλμ. /ώρα. Αυτόπτες μάρτυρες, εκ των οποίων ένας πρώην υπουργός Αμυνας της Υεμένης, δήλωσαν ότι είδαν το αεροσκάφος να προσεγγίζει το αεροδρόμιο της Μορονί και στη συνέχεια να απομακρύνεται. Φάνηκε σαν το αεροσκάφος να είχε κάποιο πρόβλημα και να αδυνατούσε να προσγειωθεί. Μάλιστα ο Μοχάμεντ Γιάχια, πρώην γενικός διευθυντής της ΥΠΑ στα νησιά, πρόσθεσε ότι οι κινητήρες του έκαναν έναν παράξενο θόρυβο, σαν να μην μπορούσαν να λειτουργήσουν. Η επαφή με τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου χάθηκε περίπου στις δύο τα ξημερώματα της Τρίτης.

Σύμφωνα με τους ίδιους αξιωματούχους, στο αεροσκάφος επέβαιναν πολίτες του Καναδά, των Κομορών, της Αιθιοπίας, της Ινδονησίας, του Μαρόκου, των παλαιστιανικών εδαφών των Φιλιππινών και της Υεμένης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν 19 ετών, είχε πραγματοποιήσει 51.900 ώρες πτήσης και βρισκόταν στον στόλο της εταιρείας από το 1999. Η πτητική ασφαλεία του συγκεκριμένου αεροσκάφους είχε αμφισβητηθεί από τις ευρωπαϊκές αρχές το 2007. Ειδικότερα, αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι τον Ιούλιο του 2007 οι έλεγχοι που έγιναν στο μοιραίο Airbus πυροδότησαν την έρευνα των γενικότερων συνθηκών πτητικής ασφάλειας που επικρατούσαν στην Yemenia Air. Η μεγαλύτερη ανησυχία των επιθεωρητών αφορούσε το σύστημα αναφοράς των προβλημάτων, καθώς και την παρακολούθηση της αποκατάστασής τους. Αντιθέτως, ο αερομεταφορέας υποστηρίζει ότι το μοιραίο Airbus ελέγχθηκε τον Μάιο του 2009 και ότι την προηγούμενη εβδομάδα πέταξε στο Λονδίνο.

Στην περιοχή του δυστυχήματος, πάντως, πλέουν γαλλικά πλοία και ένα μεταγωγικό αεροσκάφος, αλλά και δύτες για να βοηθήσουν στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Τέλος, έχουν συσταθεί εκεί κέντρα για την πληροφόρηση και την ψυχολογική στήριξη των συγγενών των αδικοχαμένων επιβατών.

Μαύρη λίστα αεροπορικών εταιρειών

Τη δημιουργία μαύρης λίστας επικίνδυνων αεροπορικών εταιρειών, με παγκόσμια ισχύ, πρότεινε ο επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης Αντόνιο Τατζάνι, μετά το τραγικό δυστύχημα της Yemenia Air στον Ινδικό Ωκεανό που κόστισε τη ζωή σε 152 ανθρώπους. «Η ιδέα μου είναι να προτείνουμε τη δημιουργία παγκόσμιας μαύρης λίστας με όλες τις επικίνδυνες αεροπορικές εταιρείες, ανάλογης με αυτήν που έχουμε στην Ε. Ε.» δήλωσε προς τους δημοσιογράφους ο κ. Τατζάνι. «Εάν δεν καταστεί αυτό εφικτό, η πτητική μας ασφάλεια θα είναι πάντα ελλειμματική».

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών, Ντομινίκ Μπουσερό, οι επιθεωρητές είχαν εντοπίσει βλάβες και ασθενή σημεία στο αεροσκάφος που κατέπεσε χθες στον Ινδικό Ωκεανό. Οι Γάλλοι μάλιστα επιμένουν ότι είχε απαγορευθεί στο συγκεκριμένο Airbus να πετάει σε γαλλικό εναέριο χώρο, κάτι που διαψεύδει η αεροπορική εταιρεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT