Ειδικά καθίσματα με αερόσακους

1' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ολα τα καινούργια αεροσκάφη πρέπει να διαθέτουν καθίσματα που θα μπορούν να μείνουν σταθερά και να αντέξουν σε δυνάμεις δεκαεξαπλάσιες από αυτήν της βαρύτητας. Επίσης θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με αερόσακους. Πρακτικά, αυτές οι καινοτομίες σημαίνουν ότι αν για κάποιο λόγο η προσγείωση του αεροσκάφους είναι «σκληρή» ή το ίδιο το αεροπλάνο ξεφύγει από τον διάδρομο και προσκρούσει σε κάποιο εμπόδιο, οι επιβάτες θα διατηρήσουν τις αισθήσεις τους και θα μπορέσουν να εκκενώσουν το αεροπλάνο. Ηδη, πολλά μοντέλα αεροσκαφών, όπως το Boeing 777, διαθέτουν τα νέα ενισχυμένα καθίσματα και τους αερόσακους. Οι αρμόδιοι φορείς πτητικής ασφάλειας αποφάσισαν να επιβάλουν στους αερομεταφορείς τα νέα μέτρα αφού διαπιστώθηκε ότι τελικά οι επιβάτες μπορούν να επιβιώσουν ενός δυστυχήματος εφόσον δεν συνθλιβούν από τα καθίσματά τους. Σε τέσσερα πρόσφατα δυστυχήματα μεγάλων αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας, όλοι οι επιβάτες κατάφεραν να βγουν σώοι και αβλαβείς. Τον Αύγουστο του 2005, χαρακτηριστικά, Airbus Α340 της Air France, κατά την προσγείωσή του στο Τορόντο, ξέφυγε από τον διάδρομο και έπιασε φωτιά. Και όμως και οι 309 επιβαίνοντες εκκένωσαν ψύχραιμα το αεροπλάνο. Προφανώς σε άλλα δυστυχήματα ανάλογα με αυτό της AF447 ο τύπος των καθισμάτων δεν διαδραματίζει ρόλο στην επιβίωση των επιβατών. Οι αλλαγές στα καθίσματα δεν θα γίνουν αντιληπτές από το επιβατικό κοινό. Οι αερόσακοι, ωστόσο, είναι ορατοί, καθώς είναι τοποθετημένοι μέσα στη ζώνη ασφαλείας που στο ένα τμήμα της μοιάζει πιο παχιά. Οι αερόσακοι αναπτύσσονται όταν λάβουν τη σχετική εντολή από αισθήτηρες επιτάχυνσης. Αλλά έχουν σχεδιαστεί για να μη δημιουργούν πρόβλημα σε κάθε τυχαίο γεγονός, όπως π.χ. θα μπορούσαν να είναι οι αναταράξεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT