Η αναζήτηση σορών στις νήσους Κομόρες τελείωσε

Η αναζήτηση σορών στις νήσους Κομόρες τελείωσε

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο εβδομάδες μετά τη συντριβή του Αιρμπάς Α 310 της Yemenia στις νήσους Κομόρες, οι έρευνες για την ανεύρεση σορών έφθασαν χθες στο τέλος τους, ενώ οι έρευνες για τα μαύρα κουτιά συνεχίζονται. Εκτός από τη μοναδική επιζήσασα, την 12χρονη Μπαΐα Μπακαρί, που βρέθηκε τις πρώτες ώρες μετά την καταστροφή αγκιστρωμένη σε ένα κομμάτι του αεροσκάφους, εντοπίστηκαν τις τελευταίες ημέρες 24 σοροί επιβατών και κάποια επιπλέον συντρίμμια. Τα συντρίμμια και τα πτώματα ξεβράστηκαν από τη θάλασσα 800 χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο της συντριβής, στη νήσο Μαφία που ανήκει στην Τανζανία.

Οι 152 νεκροί του δυστυχήματος της 30ής Ιουνίου, μαζί με τους 228 επιβαίνοντες στο μοιραίο Αιρμπάς της Air France, που κατέπεσε στον Ατλαντικό την 1η Ιουνίου και τους 168 που έχασαν τη ζωή τους χθες λόγω της συντριβής του Τουπόλεφ της Caspian Air στο Ιράν ανεβάζουν τον αριθμό των θυμάτων των μεγάλων πρόσφατων αεροπορικών δυστυχημάτων σε 548. Οι πιλότοι και τα πληρώματα της Yemenia πραγματοποίησαν χθες διαμαρτυρία στη Σάνα της Υεμένης ζητώντας τη συμμετοχή των αρχών της χώρας και των αρχών των Κομορών στις έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος. Καθώς ειδικά γαλλικά σκάφη χτενίζουν τον βυθό αναζητώντας τα μαύρα κουτιά, η Γαλλία διαψεύδει ότι δεν επιτρέπει στις αρχές της Υεμένης και των Κομορών να λάβουν μέρος στις έρευνες.

Το αεροπλάνο έπεσε στο τελευταίο σκέλος της πτήσης που είχε ξεκινήσει από το Παρίσι και τη Μασσαλία με προορισμό το Μορόνι των Κομορών, μέσω Υεμένης. Στη Σάνα της Υεμένης οι επιβάτες μεταφέρθηκαν σε μικρότερο αεροσκάφος με προορισμό τις Κομόρες. Γάλλοι με καταγωγή από τις Κομόρες κατηγορούν από πέρυσι την εταιρεία ότι στο τελευταίο αυτό σκέλος της πτήσης χρησιμοποιεί αναξιόπιστα αεροσκάφη. Μετά το δυστύχημα, ο πρόεδρος των Κομορών Αχμεντ Αμπτνταλά Σάμπι είπε ότι η Γαλλία δεν είχε μοιραστεί με τις αρχές της χώρας του τις πληροφορίες σχετικά με το γιατί το συγκεκριμένο αεροσκάφος της Yemenia δεν επιτρεπόταν να πετάει στη Γαλλία. Η Yemenia ως εταιρεία δεν βρισκόταν και ούτε βρίσκεται στη μαύρη λίστα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όμως το συγκεκριμένο Αιρμπάς Α 310-300 δεν επιτρεπόταν να πραγματοποιήσει δρομολόγιο από και προς τη Γαλλία για λόγους ασφαλείας. Είναι άγνωστο αν το θέμα συζητήθηκε κατά την επίσημη επίσκεψη που πραγματοποίησε ο Γάλλος πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν στις Κομόρες το Σάββατο.

Συνεχίζεται η έρευνα για τα μαύρα κουτιά

Εν τω μεταξύ, παρόλο που έχουν περάσει 45 μέρες από τη συντριβή της πτήσης 447 της Αιρ Φρανς στον Ατλαντικό, οι έρευνες για την ανεύρεση των μαύρων κουτιών συνεχίζονται. Επειδή τα ηλεκτρομαγνητικά σήματα που εκπέμπουν τα κουτιά έχουν πλέον ατονήσει, οι έρευνες γίνονται επί τόπου, σε βάθος 3.500 μέτρων, από το πλήρωμα και τα τηλεκατευθυνόμενα ρομπότ γαλλικού υποβρυχίου. Πάνω από 640 κομμάτια του αεροσκάφους, από καθίσματα επιβατών ώς το πτερύγιο της ουράς και διάφορα μικρότερα συντρίμμια, ανασύρθηκαν από τον Ατλαντικό και έχουν μεταφερθεί προς εξέταση στο εργαστήριο CEAT της Τουλούζης. Το πρώτο πόρισμα της γαλλικής υπηρεσίας ερευνών BEA ανέφερε ότι το αεροπλάνο διαλύθηκε στη θάλασσα και όχι στον αέρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT