Εκλογική… απάτη στο Twitter

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. Ξεχάστε τις ατασθαλίες στην εκλογική κάλπη. Η νέα τάση αφορά τους «ακολούθους» στο Twitter του υποψηφίου προέδρου των Ρεπουμπλικανών Μιτ Ρόμνεϊ, που συγκέντρωσε περισσότερους από 100.000 από αυτούς μέσα σε μόλις ένα Σαββατοκύριακο.

Παρότι το ζήτημα μπορεί να ακούγεται επουσιώδες, έχει προκαλέσει εμμονή σε πολλούς ειδικούς των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και σε στελέχη της εκστρατείας των Δημοκρατικών. Ανάλυση από την εταιρεία ερευνών του Διαδικτύου Barracuda Labs έδειξε ότι η πλειονότητα των «ακολούθων» του Ρόμνεϊ στο Twitter, που γράφτηκαν το Σαββατοκύριακο εκείνο του Ιουλίου, ήταν ανύπαρκτοι, αν και είναι αδύνατον να μάθουμε ποιος βρισκόταν πίσω από αυτό. Σύμφωνα με τους περισσότερους, υπεύθυνοι της «απάτης» αυτής ήταν στελέχη της εκστρατείας Ρόμνεϊ, που θέλησαν να διογκώσουν τεχνητά τους «ακολούθους» του υποψηφίου τους. Οι ακόλουθοι του Ρόμνεϊ στο Twitter αυξήθηκαν έτσι από 673.000 σε 814.000 μέσα σε δύο μόλις εικοσιτετράωρα, ενώ έκτοτε ο αριθμός τους αυξήθηκε μόλις κατά 50.000. Ο πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα διαθέτει περισσότερους από 18 εκατομμύρια ακολούθους στο Τwitter.

Ο επικεφαλής της ηλεκτρονικής εκστρατείας του Ρόμνεϊ, Ζακ Μόφατ, δήλωσε ότι η εκστρατεία δεν εξαγόρασε χρήστες του Twitter και ότι ο αριθμός ακολούθων δεν είναι κάτι που απασχολεί τον υποψήφιο. «Αν η νίκη εξαρτάται από τον αριθμό ακολούθων στο Twitter, ο Ομπάμα θα ηττάτο κατά κράτος από τη Λέιντι Γκάγκα και τον Τζάστιν Μπίμπερ. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι αν οι χρήστες αναμεταδίδουν τα μηνύματά μας, κάνουν δηλαδή retwit», είπε ο κ. Μόφατ.

Ο καθηγητής Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Μπριτζουότερ της Μασαχουσέτης Μπράιαν Φρέντρικ λέει ότι ορισμένοι, λιγότερο γνωστοί, υποψήφιοι μπορεί να επιδιώξουν την τεχνητή διόγκωση του αριθμού των ακολούθων τους, ώστε να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και μερίδας ακτιβιστών. Αν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter ή το Facebook, είναι ιδανικά για την κινητοποίηση υποστηρικτών, οι ειδικοί τονίζουν ότι η ποιότητα στην περίπτωση αυτή είναι πιο σημαντική από την ποσότητα, γεγονός που καθιστά επικίνδυνη και ενδεχομένως επιζήμια κάθε προσπάθεια τεχνητής διόγκωσης «ακολούθων»  ή «φίλων».

Τα μηνύματα

Παρότι ο πρόεδρος Ομπάμα έχει περισσότερους ακολούθους και δημοσιεύει μηνύματα στο Twitter πιο συχνά από ό,τι ο Ρόμνεϊ, η εταιρεία αναλυτών 140elect εκτιμά πως τα μηνύματα του Ρεπουμπλικανού υποψηφίου αναμεταδίδονται περισσότερο από εκείνα του Δημοκρατικού αντιπάλου του. Την ίδια στιγμή, εμπορικές ιστοσελίδες προτείνουν τη διόγκωση των ακολούθων σας κατά 10.000, έναντι 52 δολαρίων, παρότι η διαχειρίστρια του Twitter -όπως και το Facebook- απαγορεύουν τη χρήση τέτοιων μεθόδων.

Το Facebook, όμως, εκτιμά ότι σχεδόν 4% των 950 εκατ. χρηστών του είναι πλασματικοί ή διπλοί λογαριασμοί. Ανάλογα ερωτήματα για πλασματικούς «ακολούθους» ταλαιπώρησαν και τον Νιουτ Γκίνγκριτς, που αρνήθηκε πέρυσι αποκαλύψεις ότι πλήρωσε για τα 1,3 εκατομμύρια ακολούθους που διαθέτει στο Twitter. Στο Ρόουντ Αϊλαντ, ο άσημος Δημοκρατικός υποψήφιος για τη Βουλή των Αντιπροσώπων Τόνι Τζέμα εμφανίστηκε να έχει 937.000 ακολούθους – αριθμός διπλάσιος των κατοίκων της εκλογικής του περιφέρειας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή