ΚΟΣΜΟΣ

Ανέπαφες αγορές με ένα νεύμα της παλάμης

anepafes-agores-me-ena-neyma-tis-palamis-561098098

ΣΙΑΤΛ. Με την παλάμη του χεριού θα μπορούν να πραγματοποιούν αγορές οι πελάτες της Amazon σε κάποια από τα καταστήματα που διαθέτει ο κολοσσός του διαδικτυακού εμπορίου. Η εταιρεία εγκαινίασε χθες το σύστημα Amazon One, το οποίο συνδέει ψηφιακά το αποτύπωμα της παλάμης του πελάτη με την πιστωτική του κάρτα, επιταχύνοντας τη διαδικασία αγοράς. Ο πελάτης θα μπορεί να πλησιάζει την παλάμη του στην ειδική συσκευή ανάγνωσης και να αποκτά πρόσβαση στο κατάστημα, τα ταμεία και στο προϊόν που έχει ήδη παραγγείλει online. Οι πελάτες των σημερινών καταστημάτων Amazon χρησιμοποιούν κωδικό QR, που τους έχει σταλεί στο κινητό τους τηλέφωνο, για να ανοίξουν τις ηλεκτρονικές θύρες και να εισέλθουν στο κατάστημα.

Η νέα μέθοδος πληρωμών θα είναι διαθέσιμη αρχικά σε δύο καταστήματα της εταιρείας στο Σιάτλ των ΒΔ ΗΠΑ, προτού αξιοποιηθεί και σε παραρτήματα στο Σαν Φρανσίσκο, το Σικάγο και τη Νέα Υόρκη. Η Amazon σχεδιάζει να ενοικιάσει το σύστημα αναγνώρισης παλάμης σε επιχειρήσεις όπως στάδια ή μεγάλα συγκροτήματα γραφείων.

Μιλώντας στο δίκτυο CNN, ο αντιπρόεδρος λιανικών πωλήσεων της Amazon, Ντίλιπ Κουμάρ, εκτιμά ότι το νέο σύστημα, το οποίο είχε σχεδιασθεί πολύ πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, αναμένεται να ικανοποιήσει τους καταναλωτές σε αναζήτηση υγειονομικά ασφαλών μεθόδων αγοράς και παραλαβής προϊόντων. 

Επικριτές των εταιρικών μεθόδων της Amazon προειδοποιούν, όμως, ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι καχύποπτοι απέναντι σε κάθε προσπάθεια της εταιρείας του Τζεφ Μπέζος να εξασφαλίσει προσωπικά δεδομένα ή άλλα βιομετρικά στοιχεία πελατών της. Το σύστημα αναγνώρισης προσώπου της Amazon έχει πωληθεί σε πολλές αστυνομικές υπηρεσίες στις ΗΠΑ, αλλά και σε αυταρχικά κράτη του εξωτερικού. Αντιμέτωπη με έντονη κριτική, η εταιρεία ανακοίνωσε τον Ιούνιο ότι διέκοψε την πώληση του λογισμικού αναγνώρισης προσώπου Rekognition σε αστυνομικές υπηρεσίες.

Σε μία προσπάθεια να καθησυχάσει την πελατεία των καταστημάτων Amazon, ο Ντίλιπ Κουμάρ εξηγεί ότι η εταιρεία δεν αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα, όπως στοιχεία πιστωτικών καρτών ή αποτυπώματα παλάμης, σε υπολογιστές υποκαταστημάτων της, διατηρώντας τα απόρρητα αυτά δεδομένα στα ασφαλή δίκτυα στα κεντρικά της Amazon στο Σιάτλ, στέλνοντας μόνο την επιβεβαίωση της ταυτότητας του πελάτη στο τοπικό υποκατάστημα.