ΚΟΣΜΟΣ

Στην παλιά φυλακή του Ρέντινγκ το νέο έργο του Μπάνκσι

Στην παλιά φυλακή του Ρέντινγκ το νέο έργο του Μπάνκσι

Tην πατρότητα ενός ακόμα εικονικού του έργου επιβεβαίωσε ο γνωστός καλλιτέχνης Μπάνκσι, αναρτώντας το σχετικό βίντεο στον λογαριασμό του στο Instagram. Το νέο έργο, που φιλοτεχνήθηκε στον περιμετρικό τοίχο της φυλακής του Ρέντιγκ, όπου κρατείτο ο Οσκαρ Ουάιλντ, απεικονίζει έναν φυλακισμένο να προσπαθεί να αποδράσει με τη βοήθεια ενός «σχοινιού» κατασκευασμένου από χαρτιά γραφομηχανής.

Στο σωφρονιστικό κατάστημα, που έκλεισε τις πόρτες του το 2013, είναι ο τόπος όπου ο Οσκαρ Ουάιλντ εξέτισε την ποινή δύο ετών καταναγκαστικών έργων, για προσβολή δημοσίας αιδούς το 1895. Μετά την αποφυλάκισή του, το 1897, αυτοεξορίστηκε στη Νορμανδία και συνέγραψε το ποίημά του «Μπαλάντα της Φυλακής του Ρέντινγκ» με το οποίο καταδεικνύει την απόλυτη ανάγκη αλλαγής των απάνθρωπων συνθηκών στο σωφρονιστικό κατάστημα και καταγγέλλει τη βαρβαρότητα του βικτωριανού ποινικού συστήματος.

Η ταυτότητα του Μπάνκσι παραμένει μυστήριο από την εποχή που ξεκίνησε να κάνει γκράφιτι σε τρένα και σε κτίρια στη γενέτειρά του, το Μπρίστολ, τη δεκαετία του 1990. Αυτή τη φορά, όμως, κάτοικοι της περιοχής του Ρέντινγκ πιστεύουν ότι μπορεί να τον είδαν. Ενας περίοικος δήλωσε ότι πριν από λίγες ημέρες είδε μέσα στη νύχτα έναν άνθρωπο να «κάνει κάτι» στον τοίχο και τον φωτογράφισε. Ο Φιλ Τάουερ, που έκανε τον περίπατό του το βράδυ της Κυριακής, παρατήρησε την παρουσία του άγνωστου άνδρα δίπλα σε μία σκαλωσιά, γεγονός που του προκάλεσε εντύπωση. Το ίδιο θέαμα δημιούργησε υποψίες και στη Λουίζ Ερβιν, η οποία δήλωσε ότι παρατήρησε «ύποπτη κινητικότητα» και πρόσεξε ότι μία γυναίκα με μπουφάν υψηλής ορατότητας στεκόταν επί ώρες στη γωνία σαν να «φυλάει» το σημείο. «Εύχομαι, τώρα, να είχα το θάρρος να κοιτάξω κάτω από τον μουσαμά», λέει. 

Το μέλλον της ιστορικής φυλακής του Ρέντινγκ παραμένει άγνωστο και αποτελεί θέμα δριμύτατης αντιπαράθεσης μεταξύ του υπουργείου Δικαιοσύνης, ιδιοκτήτη του συγκροτήματος και του δήμου του Ρέντινγκ. Στις 15 Μαρτίου θα αποφασιστεί τελικά αν το κτίριο θα μετατραπεί σε χώρο τέχνης και πολιτισμού, κίνηση που έχει υποστηριχθεί και από προσωπικότητες του Χόλιγουντ, όπως ο σερ Κένεθ Μπράνα και η Ντέιμ Τζούντι Ντεντς ή θα πωληθεί σε κατασκευαστικές εταιρείες. Δεν αποκλείεται με το έργο του ο Μπάνκσι να υποστήριξε τη δημιουργία του χώρου πολιτισμού.