ΚΟΣΜΟΣ

Εικονικά παπούτσια από Gucci

eikonika-papoytsia-apo-gucci

Ο ιταλικός οίκος μόδας Gucci συνεργάστηκε με την εφαρμογή εικονικών αθλητικών παπουτσιών Wanna για να κυκλοφορήσει τα πρώτα αθλητικά της παπούτσια επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Κατά την αγορά – μόλις εννέα δολάρια στην εφαρμογή Wanna και 13 στην εφαρμογή της Gucci– οι χρήστες μπορούν να δοκιμάσουν και τα 25 AR παπούτσια.

Κάθε σχέδιο είναι εικονικό. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν μπορούν να αγοράσουν πραγματικά αντίγραφα για να τα φορέσουν. Προηγουμένως, οι Gucci και Wanna είχαν επιτρέψει στους χρήστες να δοκιμάσουν εικονικές εκδόσεις αληθινών αθλητικών παπουτσιών για να αποφασίσουν αν θέλουν να τα αγοράσουν. 

Τα παπούτσια είναι το «πρώτο ψηφιακό μοντέλο» της Gucci, αλλά η μάρκα δεν είναι καινούργια στον κόσμο των αγορών εντός εφαρμογής. Ο οίκος μόδας πουλάει ήδη ψηφιακά παιχνίδια στην εφαρμογή του και τον Ιανουάριο άρχισε να προσφέρει λειτουργικότητα AR, επιτρέποντας στους πελάτες να δοκιμάσουν εικονικά παπούτσια και ρολόγια που θα ήθελαν να αγοράσουν. 

Γνωστή για τις ψηφιακές καινοτομίες της, η Gucci κυκλοφόρησε νωρίτερα εφέτος τους χαρακτήρες Pokémon Go Αvatar με κουστούμια της συνεργασίας Gucci x North Face, τα οποία εντοπίζονταν μέσω GPS κοντά στα καταστήματα λιανικής του οίκου. Ο αντίπαλος οίκος, Louis Vuitton, συνεργάστηκε με το διαδικτυακό παιχνίδι League of Legends για να δημιουργήσει εικονικές θήκες ως τρόπαια, το 2019. 

Τα παπούτσια σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με τη Wanna, μια εταιρεία τεχνολογίας μόδας με έδρα τη Λευκορωσία. Ο διευθύνων σύμβουλός της, Σεργκέι Αρκανγκέλσκι, είναι αισιόδοξος για το μέλλον τέτοιου είδους προϊόντων. «Σε πέντε ή ίσως δέκα χρόνια, ένα σχετικά μεγάλο κομμάτι των εσόδων των επώνυμων οίκων μόδας θα προέρχεται από ψηφιακά προϊόντα», δήλωσε. 

Η κυκλοφορία της Gucci έρχεται εν μέσω μιας ξαφνικής έκρηξης στα συλλεκτικά κρυπτοέργα, γνωστά και ως NFT, τα οποία ακολουθούν την πορεία των κρυπτονομισμάτων τους τελευταίους μήνες και βλέπουν την αξία τους να αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Ακόμη και ο οίκος δημοπρασιών Christie’s συμμετέχει στο φαινόμενο, ενώ υπήρξαν κάποιες μικρές αλλά ακριβές συμμετοχές στον χώρο από τον κόσμο των αθλητικών παπουτσιών. Οπως μιας μάρκας με την ονομασία RTFKT: τα παπούτσια της, που κυκλοφορούν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, έχουν πουληθεί έως και 10.000 δολάρια το ζευγάρι.