ΚΟΣΜΟΣ

Γονική άδεια 24 εβδομάδων ανεξαρτήτως φύλου

goniki-adeia-24-evdomadon-anexartitos-fyloy

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo αύξησε τη γονική άδεια αμειβόμενης εργασίας για τους υπαλλήλους της παγκοσμίως στις 24 εβδομάδες, ανεξάρτητα από το φύλο τους. Ολοι οι υπάλληλοι, που έχουν συνεργαστεί με την αυτοκινητοβιομηχανία για τουλάχιστον ένα έτος, δικαιούνται το νέο πρόγραμμα «Family Bond» που καλύπτει όσους γίνονται γονείς μέσω της γέννησης, της υιοθεσίας, της μόνιμης ανάδοχης φροντίδας και των παρένθετων κυήσεων. Οι γονείς που είναι ζευγάρια του ίδιου φύλου επίσης πληρούν τις προϋποθέσεις. Το πρόγραμμα τίθεται άμεσα σε ισχύ, σύμφωνα 
με τη Volvo.

Το νέο αυτό μέτρο έχει στόχο να βοηθήσει την εταιρεία στην απόκτηση και διατήρηση ταλέντων, καθώς επικεντρώνεται στο να γίνει κατασκευάστρια αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volvo Χάκαν Σάμιουελσον. «Είναι κάτι που πιστεύουμε ότι θέτει ένα νέο πρότυπο στην επιχείρηση», δήλωσε ο Σάμιουελσον. «Το κάνουμε αυτό όχι για να εισαγάγουμε κάποιο νέο ευνοϊκό όφελος στους υπαλλήλους μας, αλλά περισσότερο επειδή πιστεύουμε ότι είναι καλό για την εταιρεία μας. Θα είμαστε πιο ελκυστικοί ως εργοδότες καθώς υπάρχει ανταγωνισμός στον χώρο για την εύρεση ταλέντων».

Οι εργαζόμενοι θα πληρώνονται το 80% της βασικής τους αμοιβής και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον χρόνο απουσίας από τη δουλειά κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων ετών της ανατροφής του νέου τους παιδιού. Οι εργαζόμενοι στις ΗΠΑ έχουν επίσης την επιλογή 19 εβδομάδων πλήρους αμειβόμενης γονικής άδειας εντός 36 μηνών από τη στιγμή που θα γίνουν γονείς, σύμφωνα με τη Volvo. Ο Σάμιουελσον ανέφερε ότι η εταιρεία αναμένει ότι το νέο πρόγραμμα θα κοστίσει ένα «σημαντικό ποσό», αλλά «θα διαμορφώσει ένα καλύτερο και πιο συμπεριληπτικό προσωπικό και ένα ισχυρότερο brand για την εταιρεία. Σίγουρα θα αξίζει τον κόπο».

Η Volvo αποφάσισε να ξεκινήσει το νέο πρόγραμμα γονικής άδειας ύστερα από θετικά αποτελέσματα παρόμοιου πιλοτικού προγράμματος για χιλιάδες υπαλλήλους πωλήσεων στην Ευρώπη. «Αυτό που κάνουμε ως εταιρεία είναι να εμμένουμε στις αξίες μας», είπε ο Σάμιουελσον. «Θα είναι καλό για τη φήμη μας σε όλα τα επίπεδα».