ΚΟΣΜΟΣ

Πεζοδρομείται το κέντρο του Παρισιού

pezodromeitai-to-kentro-toy-parisioy-561364186

ΠΑΡΙΣΙ. «Ζώνη ειρήνης Κέντρου και Σεν Ζερμέν» θα ονομαστεί το φιλόδοξο πρόγραμμα πεζοδρόμησης στο κέντρο της γαλλικής πρωτεύουσας, το οποίο προτείνει η δήμαρχος Αν Ινταλγκό.

Η πεζοδρόμηση θα αφορά έτσι την πλατεία της Κονκόρντ, αυτήν της Βαστίλλης και το σύνολο της λεωφόρου Σεν Ζερμέν. Ζώνες ήπιας κυκλοφορίας οχημάτων μόνο στις κάθετες οδούς θα δημιουργηθούν σε όλο τον άξονα κατά μήκος της ήδη πεζοδρομημένης οδού Ριβολί, μέχρι την πλατεία Ρεπουμπλίκ. «Η μέθοδος αυτή δοκιμάστηκε ήδη στη Μαδρίτη, τη Ρώμη και το Μιλάνο. Το πείραμα πέτυχε και σε γαλλικές πόλεις, όπως η Λιλ και η Ναντ. Ο στόχος μας είναι η ελαχιστοποίηση της κίνησης οχημάτων», λέει ο αντιδήμαρχος Νταβίντ Μπελιάρ.

Η δημόσια διαβούλευση για το έργο εγκαινιάστηκε την Τετάρτη και αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τον Οκτώβριο, ενώ τα έργα θα πρέπει να αρχίσουν τα πρώτο εξάμηνο του 2022. «Παρότι το Παρίσι θέλει να ελαχιστοποιήσει την κίνηση των οχημάτων, δεν πρόκειται να απαγορεύσουμε τα αυτοκίνητα και τα δίκυκλα. Οι κάτοικοι, τα άτομα με κινητικά προβλήματα, τα ταξί, οι εργαζόμενοι και καταστηματάρχες θα συνεχίσουν να έχουν οδική πρόσβαση», είπε ο κ. Μπελιάρ σε δηλώσεις του στην εφημερίδα Le Parisien.

Η δημόσια διαβούλευση θα καθοδηγήσει τους συγκοινωνιολόγους στις προτάσεις τους. «Εκτός από τροποποίηση της σηματοδότησης, αναγκαίος θα είναι ο δραστικός περιορισμός των κάθετων οδών με πρόσβαση στον πεζόδρομο. Αυτό βέβαια απαιτεί τη μόνιμη παρουσία δημοτικών υπαλλήλων στα σημεία αυτά», λέει ο κ. Μπελιάρ. Τα στοιχεία των αρμόδιων φορέων δείχνουν ότι στη ζώνη του ιστορικού κέντρου του Παρισιού (τα τέσσερα πρώτα δημοτικά διαμερίσματα και το τμήμα της Αριστερής Οχθης βόρεια της λεωφόρου Σεν Ζερμέν στο 5ο, 6ο και 7ο διαμέρισμα) κινούνται καθημερινά 180.000 αυτοκίνητα, δέκα φορές περισσότερα από όσα ανήκουν σε κατοίκους της περιοχής.

Η νυν δήμαρχος Αν Ινταλγκό, που φέρεται να εξετάζει ενδεχόμενη κάθοδό της στις προεδρικές εκλογές του 2022, είχε δεσμευθεί κατά τη διάρκεια της προεκλογικής της εκστρατείας το 2020 να δημιουργήσει «ζώνες πεζοδρόμων σε κάθε συνοικία» και «να πεζοδρομήσει το κέντρο της πρωτεύουσας», όπως αναφέρει η εφημερίδα Le Monde. Η πρώτη της θητεία στη δημαρχία είχε φέρει την Ινταλγκό αντιμέτωπη με μεγάλη πολιτική και δικαστική αντίσταση μετά την πρότασή της για πεζοδρόμηση μέρους της όχθης του Σηκουάνα, που ήταν δρόμος ταχείας κυκλοφορίας από τη δεκαετία του 1970.