Η Gengmei, που σημαίνει «πιο όμορφη» στα κινέζικα, είναι μία από τις πολλές κινεζικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που είναι αφιερωμένες στην αισθητική χειρουργική. Οι χρήστες ενημερώνουν τακτικά το προφίλ τους για ό,τι έχει να κάνει με την πλαστική χειρουργική, συμπεριλαμβανομένων της λιποαναρρόφησης και της ρινοπλαστικής. Από τη δημιουργία της εφαρμογής το 2013, οι χρήστες της εκτοξεύθηκαν από το 1 στα 36 εκατομμύρια, με παραπάνω από τους μισούς να είναι νεαρές γυναίκες ηλικίας 20-30 ετών, σύμφωνα με το BBC. Ομοίως, η πλατφόρμα αισθητικής χειρουργικής So-Young έχει δει τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες της να αυξάνονται, από 1,4 εκατομμύρια το 2018 σε 8,4 εκατομμύρια το 2021.
Η δημοτικότητα των εφαρμογών για τις πλαστικές εγχειρήσεις αποτελεί ένδειξη της μεταβαλλόμενης στάσης απέναντι στην αισθητική χειρουργική στην Κίνα, η οποία πραγματοποιεί πλέον περισσότερες πλαστικές από οποιαδήποτε χώρα στον κόσμο μετά τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με μια έκθεση της Deloitte, η αγοραστική αξία των αισθητικών επεμβάσεων στην Κίνα σχεδόν τριπλασιάστηκε σε τέσσερα χρόνια σε 23,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019, με ετήσιο ρυθμό αύξησης 28,7%, πολύ πάνω από τον παγκόσμιο ρυθμό που ανέρχεται στο 8,2%.
Η έκρηξη της αισθητικής χειρουργικής στην Κίνα συνοδεύεται ωστόσο και από μειονεκτήματα. Σύμφωνα με έκθεση της Global Times, η χώρα διέθετε πάνω από 60.000 παράνομες κλινικές το 2019, οι οποίες ήταν υπεύθυνες για 40.000 «ιατρικά ατυχήματα» ετησίως και 110 εγχειρήσεις με άσχημα αποτελέσματα ανά ημέρα. Σε μία από τις πιο διάσημες υποθέσεις, η ηθοποιός Γκάο Λιου κοινοποίησε στο Διαδίκτυο φωτογραφίες της έπειτα από μία πλαστική επέμβαση η οποία της δημιούργησε νέκρωση στην άκρη της μύτης της, με αποτέλεσμα ο ιστός της στο μέρος αυτό να σαπίσει. Τον Ιούνιο, η Εθνική Επιτροπή Υγείας της Κίνας ανακοίνωσε μια εκστρατεία που στοχεύει τους παρόχους αισθητικών επεμβάσεων χωρίς άδεια και ερευνά πιο άμεσα τα παράπονα των πελατών.
Πολλοί Κινέζοι θεωρούν εξαιρετικά σημαντική την εξωτερική τους εμφάνιση, η οποία επηρεάζει πολλές πτυχές της ζωής τους και κυρίως την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Στην Κίνα, οι αιτούντες εργασία καλούνται συχνά να υποβάλουν φωτογραφία τους μαζί με το βιογραφικό τους, ενώ ορισμένες αγγελίες καθορίζουν επίσης τις απαιτήσεις εξωτερικής εμφάνισης, ειδικά για τις γυναίκες, ακόμη και αν δεν είναι απαραίτητες για τη δουλειά τους. Μια έκθεση του Human Rights Watch για το 2018, η οποία επισημαίνει τις σεξιστικές αγγελίες εργασίας της Κίνας, ανέφερε παραδείγματα, συμπεριλαμβανομένης μιας που αναζητά μια «αισθητικά ευχάριστη» πωλήτρια ρούχων, αλλά και μιας άλλης για έναν «στυλιστικά μοντέρνο και όμορφο» ελεγκτή εισιτηρίων. Καθώς το Διαδίκτυο δημιουργεί μια νέα, μεγάλη κατηγορία νέων ευκαιριών εργασίας στις οποίες οι πιθανότητες πρόσληψης εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την εμφάνιση του ενδιαφερομένου, οι ειδικοί αναφέρουν ότι υπάρχει ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για την εξωτερική εμφάνιση περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εποχή.