Όλο το Παρίσι μια ζώνη ήπιας κυκλοφορίας

Όλο το Παρίσι μια ζώνη ήπιας κυκλοφορίας

1' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΑΡΙΣΙ. Σε παράδεισο της ήπιας κυκλοφορίας μετατρέπεται η γαλλική πρωτεύουσα, με την καθολική εφαρμογή από προχθες ορίου ταχύτητας 30 χλμ. την ώρα. Από το μέτρο εξαιρούνται κάποιες μεγάλες αρτηρίες, όπως τα Ηλύσια Πεδία, όπου το όριο ταχύτητας είναι 50 χλμ. ανά ώρα και η περιφερειακή λεωφόρος, όπου το όριο φθάνει τα 70 χλμ. την ώρα. 

Οι συγκοινωνιολόγοι έχουν διαπιστώσει ότι η μείωση των ταχυτήτων των οχημάτων μειώνει τον θόρυβο, τη ρύπανση και τα ατυχήματα, καθιστώντας την πόλη πιο φιλική στους πεζούς και τους ποδηλάτες, οι οποίοι έχουν αυξηθεί εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια.

Το μέτρο βρίσκει σύμφωνο το 59% των ερωτηθέντων σε δημοσκόπηση που επικαλείται η δημοτική αρχή, ενώ ακολουθεί και τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για μείωση των ταχυτήτων των οχημάτων στις πόλεις. 

Ορισμένες οργανώσεις οδηγών, όπως η «40 εκατομμύρια οδηγοί», αντιδρούν υποστηρίζοντας ότι τα τροχαία στο Παρίσι ήταν ούτως ή άλλως λίγα. Αλλες οργανώσεις διαμαρτύρονται για τους προσωρινούς ποδηλατόδρομους που έχουν χαράξει οι αρχές του Παρισιού, χαρακτηρίζοντάς τους άσχημους.

Παράλληλα με τις προσωρινές υποδομές, η δήμαρχος της πόλης έχει δημιουργήσει πολλούς μόνιμους ποδηλατόδρομους, παραδίδοντας στην κυκλοφορία πεζών, ποδηλάτων και πατινιών τμήματα δρόμων που κάποτε ήταν γεμάτοι με αυτοκίνητα. Προ διμήνου ανακοινώθηκε ότι πρόκειται να καταργηθούν 60.000 θέσεις επιφανειακής στάθμευσης, από τις 140.000 που διαθέτει η γαλλική πρωτεύουσα. 

Οσον αφορά τη μετατροπή της πόλης σε μια γιγάντια «ζώνη 30», το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη την τελευταία δεκαπενταετία. Ηδη, πριν από τη χθεσινή ανακοίνωση, στο 60% του Παρισιού ίσχυε όριο ταχύτητας 30 χλμ. την ώρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή