«Ναι, αλλά δεν φοβήθηκες το μπότοξ» – Αμφιλεγόμενη η γερμανική εμβολιαστική εκστρατεία

«Ναι, αλλά δεν φοβήθηκες το μπότοξ» – Αμφιλεγόμενη η γερμανική εμβολιαστική εκστρατεία

Η κυβέρνηση αναγνώρισε τη σωρεία αρνητικών αντιδράσεων, αλλά το σίγουρο είναι ότι τα βίντεο έφθασαν σε 20 εκατ. χρήστες κοινωνικών δικτύων

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Από το 1956, όταν ο Ελβις Πρίσλεϊ προέτεινε το μπράτσο του για να λάβει, σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση, το εμβόλιο της πολιομυελίτιδας, οι κυβερνήσεις χρησιμοποιούν διασημότητες για να προωθήσουν εκστρατείες εμβολιασμού. Οι δεκαετίες περνούν, οι καιροί αλλάζουν και το βασικό μοτίβο παραλλάσσεται. Πλέον οι κυβερνήσεις δεν προσλαμβάνουν μόνο διασημότητες, αλλά και influencers, άτομα που έχουν επιρροή στα κοινωνικά δίκτυα.

Αυτό έκανε η αμερικανική κυβέρνηση στις αρχές του καλοκαιριού, το ίδιο επιχείρησε τώρα και η κυβέρνηση της Γερμανίας – με άκρως αμφιλεγόμενα αποτελέσματα. Το γερμανικό υπουργείο Υγείας απευθύνθηκε σε μια διαφημιστική εταιρεία, η οποία έστησε τους βασικούς άξονες της εκστρατείας και εν συνεχεία οι influencers κλήθηκαν να γυρίσουν τα βίντεο, που διακινήθηκαν μέσω TikTok, Snapchat, Instagram, YouTube και Spotify. «Δεν μπορώ να εμβολιαστώ, φοβάμαι τις βελόνες», λέει μια νεαρή influencer. «Αλλά όταν έκανες μπότοξ δεν φοβόσουν», απαντάει η ίδια στον εαυτό της, με το γνωστό γρήγορο μοντάζ των βίντεο αυτού του είδους. «Δεν εμβολιάζομαι γιατί παίρνει πολύ χρόνο», αναφέρει μια άλλη. «Αλλά κάθε Σαββατοκύριακο στην ουρά για το κλαμπ, αφού πρώτα έχω φάει τρεις ώρες για μαλλιά, νύχια και μέικ απ, είναι εντάξει. Μόνο στον γιατρό να μην περιμένω, για το εμβόλιο». 

Οι αντιδράσεις για τα προαναφερθέντα βίντεο ήταν στη μεγάλη τους πλειονότητα αρνητικές, ενώ κάποιες από τις επικρίσεις πήραν τη μορφή βίντεο. Ο influencer που είναι γνωστός ως «κύριος δικηγόρος», επειδή είναι νομικός και μέλος του Φιλελεύθερου Κόμματος, «τα έσυρε» κανονικά στην κυβερνητική εκστρατεία, αν και διευκρίνισε ότι ο ίδιος έχει κάνει και τις δύο δόσεις του εμβολίου. «Μην κάνετε τέτοιες εκστρατείες. Το αποτέλεσμα είναι να εισπράττουν μίσος νεαροί influencers, ενώ δεν πείθεται ούτε ένας από αυτούς που δεν σκοπεύουν να εμβολιασθούν», είπε, χαρακτηρίζοντας την εκστρατεία υποτιμητική για τη νοημοσύνη. 

Η γερμανική κυβέρνηση αναγνώρισε ότι υπήρξε σωρεία αρνητικών αντιδράσεων, αλλά δεν μπορεί να πει αν η εκστρατεία πέτυχε ή όχι. Το σίγουρο είναι ότι τα βίντεο έφθασαν σε 20 εκατ. χρήστες κοινωνικών δικτύων. Οσο για το πόσο κόστισαν, παραμένει μυστικό. Για τις πηγές της έμπνευσής της εικάζεται ότι κοίταξε στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, στην εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που οργάνωσε η αμερικανική κυβέρνηση. Σε εκείνη την περίπτωση επελέγησαν 50 influencers που δραστηριοποιούνται στις πλατφόρμες Τwich, YouTube και TikTok, οι οποίοι μετείχαν σε κλειστές ενημερώσεις μέσω Zoom με κορυφαίους επιδημιολόγους, με τους οποίους συζήτησαν τις αμφιβολίες τους για το θέμα του εμβολιασμού. Ετσι, προέκυψαν βίντεο στα οποία τουλάχιστον θίγονται οι ανησυχίες πραγματικών ανθρώπων γύρω από τα εμβόλια, λ.χ. όσον αφορά τη γονιμότητα. 

Αλλά και στις ΗΠΑ εκφράστηκαν αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα της εκστρατείας, με δεδομένο ότι πολύ συχνά οι αντίπαλοι του εμβολίου εκλαμβάνουν τη διάδοση των μηνυμάτων τους ως αποστολή και αφιερώνουν σε αυτήν καθημερινό χρόνο. O Λευκός Οίκος απάντησε επιστρέφοντας στη δοκιμασμένη συνταγή των ποπ σταρ, καλώντας σε συνάντηση με θέμα τον εμβολιασμό των νέων τη 18χρονη σταρ Ολίβια Ροντρίγκο. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή