Κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι η φωτογραφία που τράβηξε ο φωτορεπόρτερ Φραντσέσκο Μαλαβόλτα, την 3η Μαρτίου, σε πολωνικό σιδηροδρομικό σταθμό, θα γινόταν viral ως σύμβολο αλληλεγγύης προς τον δοκιμαζόμενο ουκρανικό λαό.
Η φωτογραφία απαθανατίζει σειρές από βρεφικά καροτσάκια κάθε μεγέθους, παραταγμένα στην αποβάθρα σταθμού του Πρζέμσιλ, στην παραμεθόριο Ουκρανίας – Πολωνίας. Κάποια ήταν φορτωμένα με κάθε είδους προμήθειες που θα μπορούσαν να χρειαστούν τα παιδιά και οι μητέρες που κατέφθαναν εκεί από την εμπόλεμη Ουκρανία.
Η φωτογραφία του κοινοποιήθηκε χιλιάδες φορές σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Tα καροτσάκια μεταφέρθηκαν στον σταθμό από μητέρες και γυναικείες οργανώσεις της Πολωνίας ώστε να χρησιμοποιηθούν από τις Ουκρανές μανάδες και τα παιδιά τους που πήραν τον δρόμο της προσφυγιάς για να γλιτώσουν από τη ρωσική εισβολή.
Ο φωτορεπόρτερ εξηγεί ότι αυτό που τον συγκίνησε ιδιαίτερα από την εικόνα και τον έκανε να στρέψει εκεί τον φωτογραφικό φακό ήταν η πλήρης απουσία του ανθρώπινου στοιχείου. «Δύο μέτρα πιο πέρα υπήρχαν εκατοντάδες άνθρωποι. Μου φάνηκε σουρεαλιστική αυτή η εικόνα. Εκείνη τη στιγμή ήρθαν στη σκέψη μου οι δύο “αλήθειες”: η αλληλεγγύη των γυναικών που χάριζαν τα καροτσάκια των παιδιών τους και οι τραγικές ιστορίες που διηγούντο οι γυναίκες που είχαν εγκαταλείψει όπως όπως τα σπίτια τους για να γλιτώσουν τη φρίκη του πολέμου».
Ο Μαλαβόλτα, το τελευταίο δεκαήμερο, απαθανατίζει με τον φωτογραφικό φακό του το δράμα των προσφύγων στα σύνορα της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Ουγγαρίας. «Αυτό που νιώθω περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι το ισχυρό αίσθημα αλληλεγγύης. Είναι το σωστό, άλλωστε. Πρέπει πάντα να κυριαρχεί η αλληλεγγύη προς όλους, ασχέτως της προέλευσης του καθενός μας», λέει.