Πόλεμος στην Ουκρανία: Γιατί ο Λευκός Οίκος στρατολογεί τους σταρ του Tik Tok

Πόλεμος στην Ουκρανία: Γιατί ο Λευκός Οίκος στρατολογεί τους σταρ του Tik Tok

Παρακολουθώντας στενά την άνοδο του TikTok ως κύρια πηγή ειδήσεων, ο Λευκός Οίκος αποφάσισε να προσεγγίσει μια επιλεγμένη ομάδα αποτελούμενη από τα πιο επιδραστικά άτομα

3' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το απόγευμα της Πέμπτης, 30 σταρ του TikTok συγκεντρώθηκαν στο Zoom για να πληροφορηθούν για τον πόλεμο που συνεχίζεται στην Ουκρανία. Στελέχη του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας και η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου Τζεν Ψάκι τους ενημέρωσαν σχετικά με τους στρατηγικούς στόχους των Ηνωμένων Πολιτειών εκεί καθώς και για τη διανομή βοήθειας προς τους Ουκρανούς, τη συνεργασία με το ΝΑΤΟ και την αντίδραση των ΗΠΑ σε μια πιθανή χρήση πυρηνικών όπλων από τη Ρωσία.

Με την κλιμάκωση της ουκρανικής κρίσης, εκατομμύρια ανθρώπων πληροφορήθηκαν σε πραγματικό χρόνο μέσα από το TikTok γι’ αυτά που συμβαίνουν. Τα βίντεο προσέφεραν μια πρώτη ματιά στη ρωσική εισβολή, και από τότε η πλατφόρμα αποτελεί το κύριο μέσο διάδοσης των σχετικών ειδήσεων στο εξωτερικό. Πολίτες που κρύβονται σε καταφύγια ή εγκαταλείπουν τα σπίτια τους, μοιράστηκαν τις ιστορίες τους, ενώ μέσα από την πλατφόρμα εξαπλώθηκε επίσης επικίνδυνη παραπληροφόρηση από τη ρωσική προπαγάνδα. Και οι influencers του TikTok, πολλοί από αυτούς έχουν εκατομμύρια ακόλουθους, προσπάθησαν να εξηγήσουν την κρίση στο κοινό τους.

Παρακολουθώντας στενά την άνοδο του TikTok ως κύρια πηγή ειδήσεων, ο Λευκός Οίκος αποφάσισε να προσεγγίσει μια επιλεγμένη ομάδα αποτελούμενη από τα πιο επιδραστικά άτομα. Αυτή την εβδομάδα, η διοίκηση άρχισε να συνεργάζεται με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Gen-Z for Change, ώστε να εντοπίσει κορυφαίους δημιουργούς περιεχομένου στην πλατφόρμα και να τους ενημερώσει σχετικά με την πολεμική σύγκρουση καθώς και τον ρόλο που έχουν σε αυτήν οι ΗΠΑ. Η Βικτόρια Χάμετ, αναπληρώτρια διευθύντρια του Gen Z For Change, επικοινώνησε μέσω email με πολλούς και συγκέντρωσε πιθανές ερωτήσεις προς την κυβέρνηση Μπάιντεν.

Οι προσκλήσεις για την εκδήλωση διανεμήθηκαν την Τρίτη και την Τετάρτη. Ο 21 ετών Κάχλιλ Γκριν, με περισσότερους από 534.000 ακόλουθους στο TikTok, είπε ότι δεν εξεπλάγη όταν έλαβε πρόσκληση στο email του. «Η γενιά μου πληροφορείται σχεδόν αποκλειστικά από το TikTok», είπε. «Είναι το πρώτο μέρος όπου αναζητούμε νέα θέματα και μαθαίνουμε για το τι συμβαίνει». Θεώρησε λοιπόν λογική την απόφαση της κυβέρνησης να εμπλέξει όμοιούς του στην πλατφόρμα.

Υπεύθυνος για την ενημέρωση ήταν ο Ματ Μίλερ, ειδικός σύμβουλος επικοινωνίας στο Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας του Λευκού Οίκου και η Ψάκι. Σε ηχογράφηση της κλήσης, που έχει στη διάθεσή της η Washington Post, ακούγεται οι αξιωματούχοι να τονίζουν τη δύναμη αυτών των influencers στην επικοινωνία με τους οπαδούς τους. «Αναγνωρίζουμε ότι αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μαθαίνουν οι Αμερικανοί τα πιο πρόσφατα γεγονότα», δήλωσε ο υπεύθυνος ψηφιακής στρατηγικής του Λευκού Οίκου, Ρομπ Φλάχερτι, «θέλουμε λοιπόν να είμαστε βέβαιοι ότι έχετε τις πιο πρόσφατες πληροφορίες από μια έγκυρη πηγή».

Η Τζουλς Τέρπακ, δημιουργός περιεχομένου που γράφει κείμενα στο TikTok σχετικά με την ψηφιακή κουλτούρα, είπε ότι η απόφαση του Λευκού Οίκου να εμπλέξει δημιουργούς όπως εκείνη, ήταν απαραίτητη ώστε να σταματήσει η παραπληροφόρηση. «Αυτοί που έχουν κοινό μπορούν να επηρεάσουν αποτελεσματικά τον τρόπο με τον οποίο οι άλλοι αποφασίζουν να προσεγγίσουν και να διαδώσουν αυτά που βλέπουν στο Ίντερνετ».  

Μετά την πρόσκληση αυτή, πολλοί influencers αισθάνθηκαν περισσότεροι ισχυροί να αποκαλύψουν την παραπληροφόρηση και να επικοινωνήσουν σωστά την κρίση. Το TikTok έχει κατακλυστεί με ψεύτικες και παραπλανητικές ειδήσεις από τότε που ξέσπασε ο πόλεμος και, την Πέμπτη, η εταιρεία είπε ότι θα άρχιζε τελικά να επισημαίνει στην πλατφόρμα της τα Μέσα που βρίσκονται υπό τον έλεγχο κυβερνήσεων.

Ο Μπάιντεν προσεγγίζει με αυξανόμενο ρυθμό χρήστες του TikTok  για να διαδώσει σημαντικές πρωτοβουλίες της πολιτικής του. Η διοίκηση συνεργάστηκε πέρυσι με πολλές προσωπικότητες του TikTok για να ενθαρρύνει τον εμβολιασμό. Οργάνωσε επίσης μια ενημέρωση ώστε να εκπαιδεύσει τους influencers για τον βασικό του σχεδιασμό. Για να τονίσει το τμήμα της πρωτοβουλίας «Build Back Better» που αφορά την παιδική μέριμνα, μίλησε στο Facebook Live και στο YouTube με δύο influencers που ασχολούνται με θέματα ανατροφής.  

Ο Τέντι Γκοφ, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων Precision Strategies, είπε ότι η στρατηγική του Λευκού Οίκου να «αγκαλιάσει» την επόμενη γενιά της μιντιακής ενημέρωσης, ήταν ζωτικής σημασίας. «Υπάρχει μια τεράστια αλλαγή σε πολιτιστικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο γενεών που συμβαίνει στα μέσα ενημέρωσης και πρέπει να έχεις παρωπίδες για να την αγνοήσεις», είπε. «Η απήχηση μιας είδησης σε ένα παραδοσιακό Μέσο είναι πολύ μικρή σε σχέση με αυτήν που διαδίδει ένας TikToker».

Ο Ντόναλντ Τραμπ ενέπλεκε συχνά διαδικτυακούς δημιουργούς και προσωπικότητες και προσέλαβε μια επιδραστική εταιρεία μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια της καμπάνιας επανεκλογής του. Την Τετάρτη, εμφανίστηκε στο podcast «Full Send Podcast» όπου μίλησε εκτενώς για τη συμφωνία με το Ιράν για τα πυρηνικά όπλα και τη στρατηγική των ΗΠΑ για τα αποθέματα πετρελαίου.  Η εκπομπή μεταδόθηκε ζωντανά στο YouTube για λίγες μόνο ώρες πριν «κατέβει» για παραβίαση της πολιτικής της πλατφόρμας και παραπληροφόρηση.

Μέσα σε λίγες μόνο ώρες μετά την ολοκλήρωση της ενημέρωσης, οι influencers του TikTok άρχισαν να στέλνουν μηνύματα στους εκατομμύρια ακολούθους τους και να πληροφορούν για τα όσα συζητήθηκαν στο Zoom.

Με πληροφορίες από το The Washington Post 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT