Γαλλία: Οι Παριζιάνοι έβαλαν «τέλος» στα ηλεκτρικά πατίνια

Γαλλία: Οι Παριζιάνοι έβαλαν «τέλος» στα ηλεκτρικά πατίνια

Καθώς το πρόβλημα της χρήσης τους είχε λάβει διαστάσεις, η δήμαρχος έθεσε το ζήτημα στην κρίση των πολιτών.

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι κάτοικοι του Παρισιού ψήφισαν με συντριπτική πλειοψηφία υπέρ της απαγόρευσης από τους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας των ηλεκτρικών πατινιών. Τα 15.000 ηλεκτρικά οχήματα που είχαν διχάσει την κοινή γνώμη αναμένεται τώρα να εξαφανιστούν από το κέντρο του Παρισιού στα τέλη Αυγούστου, όταν λήξουν οι συμβάσεις της πόλης με τους τρεις φορείς εκμετάλλευσης.

Το ερώτημα που έθεσε το δημαρχείο σε ένα μίνι δημοψήφισμα την Κυριακή ήταν: «Υπέρ ή κατά των σκούτερ εξυπηρέτησης στο Παρίσι;».

Το δημαρχείο δήλωσε ότι ψήφισαν λίγο περισσότεροι από 103.000 άνθρωποι, με το 89% να απορρίπτει τα ηλεκτρονικά πατίνια και μόλις το 11% να τα υποστηρίζει.

Η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, χαρακτήρισε επιτυχές το δημοψήφισμα και δήλωσε ότι το αποτέλεσμά του ήταν «πολύ σαφές». «Δεν θα υπάρχουν ηλεκτρικά πατίνια πλέον στο Παρίσι από την 1η Σεπτεμβρίου», δήλωσε.

Πάντως η συμμετοχή ήταν πολύ χαμηλή. Η ψηφοφορία ήταν ανοικτή σε όλους τους 1,38 εκατομμύρια εγγεγραμμένους ψηφοφόρους του Παρισιού.

Διασκορπισμένα σε όλο το Παρίσι, εύκολα στον εντοπισμό και την ενοικίαση με μια εφαρμογή που μπορεί να κατεβάσει κανείς και σχετικά φθηνά, τα σκούτερ έχουν επιτυχία στους τουρίστες που λατρεύουν την ταχύτητά τους και την ελευθερία που προσφέρουν.

«Ήταν ένα πολύ διχαστικό θέμα», είχε δηλώσει η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, όταν ανακοίνωσε το δημοψήφισμα τον Ιανουάριο. «Προσωπικά, νομίζω ότι πρέπει να το σταματήσουμε αυτό». Η Ινταλγκό έχει επισημάνει τη χρήση δημόσιου χώρου από ιδιωτικούς φορείς και την ασφάλεια των χρηστών ως μερικά από τα πιο πιεστικά ζητήματα, καθώς οι νέες επιλογές κινητικότητας γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.

Από την άλλη πλευρά, οι επικριτές του δημοψηφίσματος έχουν εκφράσει ανησυχίες για τη χαμηλή συμμετοχή, καθώς τα σκούτερ ήταν η μόνη ερώτηση στο ψηφοδέλτιο και μόνο ένα εκλογικό κέντρο ήταν ανοικτό σε καθένα από τα δημοτικά διαμερίσματα, εκτός από ένα. Επιπλέον, σε αυτό το δημοψήφισμα δεν επιτράπηκαν οι επιστολικές ψήφοι.

Αυστηροποίηση των κανόνων

Αφού το Παρίσι ανήγγειλε το δημοψήφισμα, η κεντρική κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι θα επιδιώξει να αυστηροποιήσει τους κανονισμούς για τα κοινόχρηστα σκούτερ. Τα μέτρα, στο πλαίσιο ενός προτεινόμενου σχεδίου δράσης, θα περιλαμβάνουν τον καθορισμό ηλικίας χρήστη τουλάχιστον 14 ή 16 ετών και την απαίτηση από τις εταιρείες διαχείρισης να εκχωρούν αριθμούς κυκλοφορίας για κάθε όχημα, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον.

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γαλλική πρωτεύουσα – οι Lime, Dott και Tier – δήλωσαν από την πλευρά τους ότι στηρίζουν τη ρύθμιση και σημείωσαν ότι αρκετές από τις προτάσεις του Μπον, συμπεριλαμβανομένων των πινακίδων κυκλοφορίας και της επαλήθευσης ηλικίας, είναι ήδη σε ισχύ στο Παρίσι.

Σημειώνεται ότι οι φορείς εκμετάλλευσης εισήγαγαν τα μέτρα στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς αντιμετώπιζαν την πιθανότητα η πόλη να μην ανανεώσει τις συμβάσεις τους.

Πηγή: Associated Press

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή