Αυστραλία: Ανεξήγητη βλάβη στις τηλεπικοινωνίες προκάλεσε χάος στη χώρα

Αυστραλία: Ανεξήγητη βλάβη στις τηλεπικοινωνίες προκάλεσε χάος στη χώρα

Εξαιτίας της βλάβης, περισσότεροι από 10 εκατομμύρια Αυστραλοί δεν είχαν τηλεφωνικές υπηρεσίες και ίντερνετ σήμερα

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περισσότεροι από 10 εκατομμύρια Αυστραλοί δεν είχαν τηλεφωνικές υπηρεσίες και ίντερνετ σήμερα λόγω ανεξήγητης βλάβης στον δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο τηλεπικοινωνιών της χώρας, με αποτέλεσμα να προκληθεί χάος στις μεταφορές, τις πληρωμές και το σύστημα υγείας.

Η βλάβη εντοπίστηκε περίπου στις 4 τα ξημερώματα της Τρίτης (τοπική ώρα) και μέχρι τις 17.30 το απόγευμα η βλάβη είχε αποκατασταθεί.

Χωρίς ίντερνετ και τηλέφωνο το 40%

Για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας περίπου το 40% του πληθυσμού της Αυστραλίας, που είναι πελάτες της εταιρείας Optus, δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει smartphones, ίντερνετ αλλά ούτε και σταθερές γραμμές.

«Τίποτα δεν υποδεικνύει» ότι η βλάβη είναι αποτέλεσμα πειρατείας ή κυβερνοεπίθεσης, δήλωσε η Κέλι Μπάγιερ Ρόσμαριν γενική διευθύντρια της εταιρείας στο κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC.

«Η ομάδα μας εξακολουθεί να εξετάζει όλα τα πιθανά ενδεχόμενα. Εχουμε κάνει έναν αριθμό εικασιών και καμία από αυτές, τις οποίες ελέγξαμε και για τις οποίες ενεργήσαμε, δεν επέτρεψε να επιλυθεί το βασικό πρόβλημα», πρόσθεσε.

Χάος στα νοσοκομεία και στον σιδηρόδρομο

Δεκάδες νοσοκομεία δεν δέχονταν τηλεφωνικές κλήσεις και τα σταθερά τηλέφωνα του δικτύου της Optus δεν μπορούσαν να καλέσουν τις υπηρεσίες παροχής έκτακτης βοήθειας. Τα τηλέφωνα του Κέντρου Δηλητηριάσεων της Νέας Νότιας Ουαλίας επίσης δεν λειτουργούσαν.

Χάος επικράτησε στη Μελβούρνη την ώρα αιχμής, αφού η βλάβη επηρέασε και την κυκλοφορία των τρένων, σύμφωνα με τη εταιρεία διαχείρισης, τη Metro Trains Melbourne.

«Οι ομάδες μας προσπαθούν να αποκαταστήσουν τις υπηρεσίες το συντομότερο δυνατό», δήλωσε εκπρόσωπος της Optus. «Η Optus ζητεί ειλικρινά συγγνώμη από τους πελάτες της».

Η Αυστραλή υπουργός Επικοινωνιών Μισέλ Ρόουλαντ δήλωσε ότι τα προβλήματα προκλήθηκαν λόγω της «σοβαρή βλάβης» σε «θεμελιώδες» κομμάτι του δικτύου της Optus.

«Απόλυτη ντροπή»

Η βλάβη «έχει τεράστιες επιπτώσεις στις υπηρεσίες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και τις υπηρεσίες διαδικτύου των πελατών της Optus», υπογράμμισε, ζητώντας από την εταιρεία «να αντιδράσει ανάλογα» με την κατάσταση.

Το αυστραλιανό συνδικάτο εργαζομένων στις τηλεπικοινωνίες έκανε λόγο για «απόλυτη ντροπή», υπονοώντας ότι η βλάβη συνδέεται με τις πρόσφατες καταργήσεις θέσεων εργασίας από την εταιρεία.

Ο Μαρκ Γκρέγκορι, ερευνητής του Βασιλικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μελβούρνης, από την πλευρά του εκτίμησε ότι η βλάβη αυτή αποδεικνύει ότι υπάρχουν θεμελιώδη προβλήματα στο αυστραλιανό δίκτυο τηλεπικοινωνιών.

Το περιστατικό αυτό σημειώθηκε περίπου ένα χρόνο μετά την κλοπή προσωπικών δεδομένων περισσότερων από εννέα εκατ. πελάτες της Optus σε κυβερνοεπίθεση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, Reuters

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT