Μαμάδες «παίρνουν τα όπλα» ενάντια στον εθισμό των παιδιών στα social media

Μαμάδες «παίρνουν τα όπλα» ενάντια στον εθισμό των παιδιών στα social media

Μια ομάδα «από τα κάτω» στις ΗΠΑ καλεί τους γονείς να οργανωθούν και να ασκήσουν πολιτικές για να ενισχυθεί η προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μαμάδες στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ξεκινήσει μια πρωτοβουλία «από τα κάτω», την ομάδα «ΜΑΜΑ», με βασικό στόχο την καταπολέμηση του αυξανόμενου «εθισμού» των παιδιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

Τα τελευταία χρόνια, οι ομάδες γονέων έχουν αρχίσει να παίζουν έναν πιο σημαντικό ρόλο στις ΗΠΑ για θέματα που αφορούν την προστασία των παιδιών τους. Η παρουσία τους έχει γίνει πιο αισθητή σε ακροάσεις δισεκατομμυριούχων της τεχνολογίας στο Κογκρέσο όπως αυτή του επικεφαλής της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Ωστόσο, η ομάδα «Μητέρες ενάντια στον εθισμό στα media» (ΜΑΜΑ) επιδιώκει να φέρει περισσότερους γονείς στο προσκήνιο σε τοπικό και πολιτειακό επίπεδο μέσω της οργάνωσης «από τα κάτω».

Η Τζούλι Σέλφο, ιδρύτρια της ομάδας, έχει θέσει ως στόχο η MAMA να αναπτύξει παρουσία παντού στις Ηνωμένες Πολιτείες, δημιουργώντας παραρτήματα που μπορούν να χρησιμεύσουν ως κόμβος για την ενημέρωση των γονέων αλλά και για να τους βοηθήσουν να οργανωθούν πολιτικά. Η ομάδα έχει ήδη παραρτήματα στο Βερμόντ, τη Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϊ και σκοπεύει να επεκταθεί σε περισσότερες πολιτείες μέσα το 2024.

Η Σέλφο δήλωσε ότι η ομάδα είναι εν μέρει εμπνευσμένη από την οργάνωση «Μητέρες ενάντια στην οδήγηση όντας μεθυσμένος»(MADD), η οποία θεωρείται ευρέως ως μία από τις πιο επιδραστικές πολιτικά ομάδες υπό την ηγεσία γονέων. Ιδρύθηκε το 1980 και πίεσε με επιτυχία για την ψήφιση νομοθεσίας που ανάγκασε πολλές πολιτείες να αυξήσουν την ελάχιστη ηλικία κατανάλωσης αλκοόλ στα 21 έτη και την πάταξη της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Η Σέλφο υποστήριξε ότι τα ζητήματα γύρω από τον «εθισμό» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ακόμα πιο σοβαρά από αυτά που αντιμετώπισε η MADD. 

Η νέα πρωτοβουλία υποστηρίζεται οικονομικά από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Center for Humane Technology (CHT) με επικεφαλής τον ηθικολόγο και επικριτή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Τρίσταν Χάρις. H εν λόγω οργάνωση έχει καταφέρει να αναπτύξει συμμαχικές σχέσεις με βουλευτές οι οποίοι προωθούν πολιτικές για την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο.

Ο Χάρις, πρώην ηθικολόγος της Google, έχει αναδειχθεί σε βασικό παράγοντα στις ομοσπονδιακές συζητήσεις σχετικά με τα φερόμενα προβλήματα που προκαλούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε παιδιά. Ο ίδιος έχει γίνει επίσης γνωστός για τη συμμετοχή του στο ντοκιμαντέρ «Το κοινωνικό δίλημμα». Σε αυτό, ο Χάρις και άλλοι πρώην εργαζόμενοι στον τομέα της τεχνολογίας, εξηγούν πώς ο σχεδιασμός των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης καλλιεργεί τον εθισμό με σκοπό τη μεγιστοποίηση του κέρδους αλλά και τη χειραγώγηση των απόψεων και των συναισθημάτων των χρηστών. Το ντοκιμαντέρ εξέταζε επίσης την επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ψυχική υγεία, ιδίως των εφήβων.

Η Κάσεϊ Μοκ, επικεφαλής πολιτικής και δημοσίων σχέσεων του CHT, δήλωσε ότι η MAMA θα δώσει στους γονείς «έναν χώρο για να κάνουν συζητήσεις» σχετικά με τα προβλήματα των κοινωνικών μέσων. Παράλληλα, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα μπορούν να ακούσουν το πρόβλημα «απευθείας από τους γονείς».

Η MAMA αναμένεται να συνεργαστεί επίσης σε εκδήλωση με τον Δημοκρατικό γερουσιαστή της Πολιτείας της Νέας Υόρκης, Αντριου Γκουρνάντες, ο οποίος έχει προτείνει νομοθεσία για να απαγορεύσει στις εταιρείες να προσφέρουν στα παιδιά «εθιστικές» ροές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή