«Δεκάδες» προβλήματα αποκάλυψαν έλεγχοι της αμερικανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) στη διαδικασία παραγωγής του 737 Max της Boeing, έπειτα από συμβάν τον περασμένο Ιανουάριο, κατά το οποίο αποκολλήθηκε παράθυρο του επιβατικού αεροσκάφους, στο αρχικό στάδιο πτήσης της Alaska Airlines.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από τους ελέγχους, υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές», ανέφερε χθες Δευτέρα η εφημερίδα New York Times.
Εξωτερικός προμηθευτής της Boeing, η εταιρεία Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο αυτών των επιβατικών αεροσκαφών, πέρασε επιτυχώς μόλις έξι από τις δεκατρείς «δοκιμές» που έκανε η FAA, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εσωτερική παρουσίαση για τη διαδικασία.
Ούτε η FAA, ούτε η Boeing, ούτε η Spirit απάντησαν αμέσως σε αίτημα του πρακτορείου Reuters για σχολιασμό του δημοσιεύματος των New York Times.
The US Department of Justice has opened a criminal investigation into the door plug blowout on a Boeing 737 Max 9 plane during an Alaska Airlines flight in January, according to The Wall Street Journal. pic.twitter.com/mHIOdA2r2N
— Apex World News (@apexworldnews) March 10, 2024
Νωρίτερα χθες Δευτέρα, ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε πως αναμένει η κατασκευάστρια, η μία από τις δύο μεγαλύτερες παγκοσμίως, να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούνται από το υπουργείο Δικαιοσύνης και την εθνική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, που θα μπορούσε να αποδειχθεί καταστροφικό αν το αεροσκάφος βρισκόταν σε μεγαλύτερο ύψος.
Παράλληλα, ο Μάικλ Ουίτακερ της FAA δήλωσε πως η υπηρεσία του και η Boeing ελπίζουν να συμφωνήσουν στις προϋποθέσεις που θα πρέπει να εκπληρωθούν από την κατασκευάστρια προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή των Max τις επόμενες εβδομάδες.
Την περασμένη εβδομάδα, η FAA ανακοίνωνε πως διαπίστωσε προβλήματα «μη συμμόρφωσης» της Boeing προς τους κανόνες στον «έλεγχο της διαδικασίας παραγωγής», στον «χειρισμό και στην αποθήκευση τμημάτων», καθώς και στον έλεγχο ποιότητας του «προϊόντος».
Η Boeing πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση στην ιστορία της όταν δύο αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019· αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό.
Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 έως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ, Reuters