Πίσω στο «Costa Concordia» ο καπετάνιος του

Πίσω στο «Costa Concordia» ο καπετάνιος του

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΡΩΜΗ. Επέστρεψε χθες στον τόπο του εγκλήματος, στο κρουαζιερόπλοιο «Costa Concordia», ο Ιταλός καπετάνιος Φρανσέσκο Σκετίνο, ο οποίος κατηγορείται για το ναυάγιο του πολυτελούς πλοίου στις 13 Ιανουαρίου 2012, που στοίχισε τη ζωή σε 32 επιβάτες. Ο Σκετίνο καταφέρθηκε εναντίον «της υστερίας των ΜΜΕ», που τον κατηγορούν ότι εγκατέλειψε το πλοίο «χωρίς να έχουν ιδέα». «Ολο αυτό το κυνηγητό από τα ΜΜΕ με αγχώνει», δήλωσε στους δημοσιογράφους στο λιμάνι της νήσου Τζίλιο ανοιχτά της Τοσκάνης, όπου είχε βυθιστεί το «Costa Concordia».

Η επίσκεψη του Σκετίνο στην περιοχή αποτελεί δικαστική εντολή στο πλαίσιο αυτοψίας κατά τη δίκη του με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας και εγκατάλειψης πλοίου, μια κατηγορία που του εξασφάλισε το παρατσούκλι «καπετάν Δειλός». Σε ηχογραφημένη συνομιλία εκείνης της δραματικής νύχτας ένας ανώτατος υπάλληλος της τοπικής ακτοφυλακής ακούγεται να του φωνάζει: «Γύρνα πίσω στο σκάφος, για όνομα του Θεού».

Ο Σκετίνο ισχυρίζεται ότι έπεσε μέσα σε λέμβο διάσωσης την ώρα που είχε γείρει το πλοίο και παρέμεινε στη στεριά για να συντονίσει την επιχείρηση εκκένωσης από εκεί. «Το πλοίο περιέχει πολλά μικρά μυστικά. Πρέπει να κατανοήσουμε τι συνέβη με έναν ειλικρινή και σωστό τρόπο», είπε, ντυμένος με δερμάτινο μπουφάν και γυαλιά ηλίου. «Η δίκη θα φωτίσει τα πάντα», πρόσθεσε, υπενθυμίζοντας ότι έχει αποφύγει να παραδεχθεί την ενοχή του και θέτει σε κίνδυνο την αξιοπιστία του με την κατάθεσή του.

Πέντε άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένου του διευθυντή της μονάδας διαχείρισης κρίσεων της εταιρείας Costa Crocieres, έχουν δηλώσει ένοχοι. Αιτιολογώντας την καθυστέρηση στη διαταγή του για εκκένωση του πλοίου, ο Σκετίνο είπε ότι ήθελε να αποφύγει τον πανικό. «Πρέπει να μπαίνεις στη θέση του άλλου την ώρα που συμβαίνει ένα περιστατικό», ανέφερε ο καπετάνιος, επιμένοντας ότι έδωσε «σαφείς οδηγίες» στους εμπειρογνώμονες στη διάρκεια τρίωρης περιήγησης στο πλοίο.

Το «Costa Concordia», που μετέφερε ανθρώπους από 70 διαφορετικές χώρες, πολλοί εκ των οποίων περνούσαν την πρώτη τους νύχτα σε εκείνη την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, προσέκρουσε στα βράχια ανοιχτά της νήσου Τζίλιο τη στιγμή που ο καπετάνιος επιχείρησε να πραγματοποιήσει μια ριψοκίνδυνη μανούβρα. Αναποδογύρισε κοντά στις ακτές ενώ η ανέλκυσή του πραγματοποιήθηκε μόλις πέρυσι, στη μεγαλύτερη επιχείρηση τέτοιου είδους που έχει σημειωθεί ποτέ. Σύμφωνα με το τηλεοπτικό κανάλι Euronews, κατά τη διάρκεια της επιχείρησης ανελκυστήρες τράβηξαν το βάρους 114.000 τόνων πλοίο από τον βυθό της θάλασσας και το τοποθέτησαν πάνω σε υποθαλάσσιες πλατφόρμες, περιστρέφοντάς το. Στη συνέχεια υποβρύχιες κάμερες τράβηξαν πλάνα από τον βυθό και δύτες έψαξαν να βρουν τις σορούς δύο αγνοουμένων επιβατών. Το κρουαζιερόπλοιο ρυμουλκήθηκε και δόθηκε για παλιοσίδερα. Το συνολικό κόστος της επιχείρησης ανήλθε στα 600 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή