«Επλήγη από πλήθος αντικειμένων»

«Επλήγη από πλήθος αντικειμένων»

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

To αεροσκάφος των Μαλαισιανών Αερογραμμών που κατέπεσε στην Ανατολική Ουκρανία έσπασε σε πολλά κομμάτια ενώ πετούσε, αφού επλήγη από μεγάλο αριθμό αντικειμένων που κινούνταν με υψηλή ταχύτητα. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η προκαταρκτική έκθεση για την τραγωδία που κόστισε τη ζωή σε 298 άτομα, η οποία δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Το Boeing που εκτελούσε την πτήση ΜΗ17 των Μαλαισιανών Αερογραμμών από το Αμστερνταμ της Ολλανδίας στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας «έσπασε στον αέρα, προφανώς λόγω δομικής φθοράς η οποία προκλήθηκε από μεγάλο αριθμό αντικειμένων υψηλής ενέργειας, τα οποία διαπέρασαν το αεροσκάφος από έξω», αναφέρουν οι εμπειρογνώμονες της Ολλανδικής Επιτροπής Ασφάλειας που έχουν επιφορτιστεί με την αποκρυπτογράφηση των αιτίων του τραγικού συμβάντος. Τα ευρήματα των Ολλανδών υποδεικνύουν ότι το Boeing B777 επλήγη από τα θραύσματα αντιαεροπορικού πυραύλου εδάφους αέρος. «Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι το αεροσκάφος έπεσε λόγω τεχνικής βλάβης ή λόγω των ενεργειών του πληρώματος», καταλήγει η έκθεση.

Τόσο το Κίεβο όσο και η Δύση κατηγόρησαν από την πρώτη σχεδόν στιγμή τους ρωσόφωνους αυτονομιστές για την κατάρριψη του αεροπλάνου με πύραυλο Buk, τον οποίο τους είχε προμηθεύσει η Μόσχα. Η Ρωσία, από την άλλη, αρνείται τις κατηγορίες επιρρίπτοντας τις ευθύνες για τη συντριβή του αεροπλάνου στα κυβερνητικά στρατεύματα της Ουκρανίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ολλανδική έκθεση δόθηκε στη δημοσιότητα μία μόλις ημέρα μετά την επιβολή νέων κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας από την Ε.Ε. για τον ρόλο που διαδραματίζει στη σύρραξη.

Τα συμπεράσματα των Ολλανδών εμπειρογνωμόνων βασίστηκαν στις πληροφορίες που «αποκάλυψαν» τα δύο μαύρα κουτιά του αεροπλάνου αλλά και σε φωτογραφίες και βίντεο από το σημείο της συντριβής του αεροσκάφους όπως και από τα στοιχεία που παραχώρησε ο πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Ουκρανίας. Οι εμπειρογνώμονες δεν κατάφεραν να φτάσουν στο σημείο της πτώσης του αεροσκάφους κοντά στο Ντονέτσκ και βασίστηκαν σε πληροφορίες που έλαβαν από Ουκρανούς ειδικούς που επισκέφθηκαν το σημείο.

Τα «μαύρα κουτιά»

Ειδικότερα το μαύρο κουτί που ηχογραφεί τις συνομιλίες στο εσωτερικό του κόκπιτ -αναφέρει η έκθεση- αποκάλυψε ότι δεν υπήρχαν τεχνικά προβλήματα, ούτε καν κατάσταση άμεσης ανάγκης, ενώ δεν σημάνθηκε ποτέ το σήμα κινδύνου. Δεν ακούγονται ηχητικά σήματα μέσα στο πιλοτήριο που να υποδεικνύουν κάποια τεχνική βλάβη. Σύμφωνα με την έκθεση, εξάλλου, δεν υπήρχαν ενδείξεις ότι κάποιοι προσπάθησαν να ανοίξουν τα μαύρα κουτιά προκειμένου να παρέμβουν στο περιεχόμενό τους, όπως είχε αρχικώς ακουστεί. Η ολοκληρωμένη έκθεση για τα ακριβή αίτια του τραγικού συμβάντος δεν πρόκειται να δοθεί στη δημοσιότητα πριν από τα μέσα του 2015.

Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου τρεις ώρες πριν από την κατάρριψη του αεροσκάφους δημοσιογράφος του Aσοσιέιτεντ Πρες ανέφερε ότι είχε δει ιδίοις όμμασι ένα πυραυλικό σύστημα Buk M-1 να κινείται κοντά στην περιοχή Σνίζνε. Επίσης ανώτερο μέλος των δυνάμεων των αυτονομιστών είχε δηλώσει, και πάλι σε συνέντευξή του στο Aσοσιέιτεντ Πρες, ότι το αεροσκάφος βρέθηκε κατά λάθος στο στόχαστρο όταν μια μικρή ομάδα αποτελούμενη από Ρώσους στρατιώτες και ρωσόφωνους αυτονομιστές πίστεψε ότι στόχευε εναντίον ουκρανικού αεροσκάφους. Οι αυτονομιστές, πάντως, υποστηρίζουν ότι δεν έχουν όπλα ικανά για να καταφέρουν ένα τέτοιο πλήγμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή