ΚΟΣΜΟΣ

Lady Gaga: μετά το σόου

lady-gaga-meta-to-sooy-2046864

«Δεν πειράζει, την επόμενη φορά», λέει ο Δημήτρης Χατζής, ιδιοκτήτης του Music Machine Records, για να παρηγορηθεί που δεν κατάφερε να γνωρίσει από κοντά τη Lady Gaga. Η εκκεντρική ποπ σταρ τον αναζήτησε το περασμένο Σάββατο στα Εξάρχεια, για να του κάνει δώρο μια αφίσα του νέου της τζαζ δίσκου «Cheek to Cheek», με αφιέρωση από την ίδια και τον Τόνι Μπένετ. Μόνο που το μαγαζί ήταν κλειστό. «Ενα τέταρτο να είχα μείνει παραπάνω, θα την πετύχαινα. Ασε που έμαθα ότι είναι συλλέκτρια βινυλίων – σκέψου τι αγορές θα έκανε!» Ακόμη κι έτσι, η Λαίδη φρόντισε να κοινοποιήσει στα κοινωνικά δίκτυα την επίσκεψή της στην οδό Διδότου και έκτοτε το μαγαζί του γνωρίζει νέες δόξες.

Oμολογώ πως στη θέση του θα είχα τρελαθεί! Είχα την τύχη να έχω στα χέρια μου το πολυπόθητο εισιτήριο που μου εξασφάλισε την είσοδο στο ΟΑΚΑ, όμως αυτό δεν ήταν αρκετό. Οταν έσβησαν τα φώτα, μου γεννήθηκε μια έντονη επιθυμία να τρυπώσω στα παρασκήνια και να τη γνωρίσω από κοντά. Φαίνεται με συνεπήρε ο ενθουσιασμός του κοινού – πώς αλλιώς να εξηγήσω την ανάγκη μου να μάθω αν εκτός σκηνής, χωρίς μέικαπ και περούκες, είναι εξίσου συναρπαστική; Μάταια. Εφτασα στην πηγή και δεν ήπια νερό, και αυτό το συναίσθημα δεν λέει να με εγκαταλείψει μέχρι σήμερα.

Δέκα ημέρες μετά την πολυσυζητημένη συναυλία της, έχουν σχολιαστεί τα πάντα: η άφιξή της ως ιέρειας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τα τουιταρίσματα από τη σουίτα της «Μεγάλης Βρεταννίας», το μισοάδειο ΟΑΚΑ, το δίωρο φαντασμαγορικό σόου, η σκηνή «Fat lady» (μία από τις μεγαλύτερες του κόσμου με μήκος 50 μ. και ύψος 21 μ.), τα 24 ποπ-ντίσκο κομμάτια και οι στίχοι περί σεξ, ναρκωτικών, bullying, μόδας και ομοφυλοφιλίας, τα κοστούμια, τα μηνύματα ισότητας, το γράμμα του θαυμαστή της το οποίο διάβασε η ίδια επί σκηνής κλαίγοντας (ένα τελετουργικό που επαναλαμβάνεται σε κάθε στάση της παγκόσμιας περιοδείας της «ArtRave: The Artpop Ball Tour»), η αγάπη της για την Ελλάδα και τη σούπα αυγολέμονο, τα «sas agapw, filakia moraki, efxaristw» λίγο πριν αποχωρήσει για τις Βρυξέλλες. Το αν επρόκειτο όντως για το μεγαλύτερο μουσικό γεγονός της χρονιάς το κρίνει, ως συνήθως, το κοινό. Και ο απολογισμός γίνεται πάντοτε την επομένη της συναυλίας.

Προσωπικά, διασκέδασα. Παρατηρούσα τα «μικρά τερατάκια», όπως αποκαλεί η ίδια τους φαν της -από ενθουσιώδεις εφήβους μέχρι τρίχρονα παιδάκια και ηλικιωμένους σε καροτσάκι-, να εγκαταλείπουν τις κερκίδες και να ψάχνουν απεγνωσμένα ένα κενό στην αρένα απ’ όπου θα τη βλέπουν καλύτερα. Ακόμη και οι γονείς που συνόδευαν τα παιδιά τους και είχαν στην αρχή βαριεστημένο ύφος, στην πορεία χόρεψαν και κατέληξαν να φεύγουν βραχνιασμένοι. Το εκδηλωτικό κοινό, σε συνδυασμό με την Gaga που ήταν αδύνατον να μη σου μεταδώσει την ενέργειά της, με έκαναν να νιώσω μέλος μιας ομάδας που έχει ανάγκη να ξεδώσει.

Μιλώντας, αργότερα, με το ετερόκλητο κοινό κατάλαβα ότι οι απόψεις ποικίλλουν. Η Αρτεμις, που διανύει τον πέμπτο μήνα της εγκυμοσύνης της, αποφάνθηκε. «Αν δεν είχα πρόσκληση, δεν θα πλήρωνα εισιτήριο για να τη δω. Το θέαμα ήταν ικανοποιητικό για τα ελληνικά δεδομένα, όμως περίμενα κάτι παραπάνω». Ο Στάθης, δικηγόρος, είχε τις επιφυλάξεις του, αλλά τελικά «ήρθα από περιέργεια και δικαιώθηκα. Δεν περίμενα να επιδείξει τέτοιες φωνητικές ικανότητες live». Η Ειρήνη, χορεύτρια, ντυμένη το ίδιο με το είδωλό της, εκτίμησε ότι «είναι ακομπλεξάριστη και δεν ξεχνάει από πού ξεκίνησε». Ο Στέλιος και ο Θανάσης, μαθητές του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης, κατέφτασαν στο στάδιο με τη χορωδία του σχολείου, αλλά «δεν βλέπαμε ούτε ακούγαμε καλά», ενώ ο Μπάμπης, που ήρθε αυθημερόν από την Ιο για να δώσει το «παρών», λέει: «Στάθηκε αντάξια των προσδοκιών, δεν μετανιώνω στιγμή για τα έξοδα».

Σημειωτέον, το κόστος της υπερπαραγωγής υπολογίζεται στο 1 εκατομμύριο. Το βράδυ της Παρασκευής κόπηκαν 35.000 εισιτήρια. Παρότι υπήρχαν φθηνότερα (35 ευρώ), τα πρώτα που εξαντλήθηκαν ήταν τα πιο ακριβά – τα Golden Standing (105 ευρώ) και τα VIP (115 ευρώ). Μπορεί λοιπόν το κοινό της Gaga στην Ελλάδα να μην είναι μεγάλο, αποδείχτηκε όμως φανατικό. «Το σίγουρο είναι πως δικαίωσε τη φήμη της ως απόλυτου ποπ ειδώλου και μπορούμε πλέον να μιλάμε για παγκόσμιο μουσικό φαινόμενο. Τι πειράζει που για λίγες ημέρες ασχοληθήκαμε με μια αντισυμβατική ντίβα που κυκλοφορεί στο δρόμο με τα εσώρουχα; Οι Ελληνες έχουμε ανάγκη από λίγη ψυχαγωγία», υποστηρίζει ο Στέφανος, διαφημιστής. Και αν όλος αυτός ο ντόρος φαντάζει σε κάποιον υπερβολικός, την πιο ψύχραιμη απάντηση έδωσε ο Μανώλης Μητσιάς, που βρέθηκε στο ΟΑΚΑ: «Μια χαρά ήταν η κοπέλα, καλύτερη από τις Ελληνίδες. Αλλά φτάνει, ας μιλήσουμε για κάτι πιο σοβαρό».

Τι λένε οι φαν
 

Χριστίνα Σορδίνα, 50 ετών, υπεύθυνη Τύπου και Πολιτιστικών της πρεσβείας της Νορβηγίας (με τα δύο της παιδιά και φίλους)
«Η καλύτερη εμπειρία της ζωής μας!»

«Μας άρεσε η ιδέα να πάμε σε ένα μουσικό γεγονός οικογενειακώς. Αποδείχτηκε η καλύτερη εμπειρία της ζωής μας!» λέει η κ. Σορδίνα, η οποία συνόδευσε στη συναυλία τα παιδιά της, τη 16χρονη Δάφνη και τον 14χρονο Χάρη, και δύο φίλες τους. «Δεν έχουμε ξαναπάει σε τόσο μεγάλη διοργάνωση. Είναι πιο όμορφη από κοντά και μου αρέσει που είναι διαφορετική από τις άλλες σταρ», λέει η Δάφνη. «Το περιμέναμε πώς και πώς και το όνειρό μας έγινε σήμερα πραγματικότητα», προσθέτει ο Χάρης.

Ελένη, 46 ετών, ιδιωτική υπάλληλος
«Δεν είναι απλώς μια ποπ περσόνα»

«Είναι κρίμα να πουλάει το κορμί και την εικόνα της όταν στην πραγματικότητα μπορεί και αξίζει να ξεχωρίσει για την καταπληκτική φωνή της. Αν ήμουν μάνατζέρ της, θα τη συμβούλευα να ακολουθήσει μια πιο ποιοτική πορεία μουσικά. Δεν ξέρω αν θα είχε τόσο μεγάλη απήχηση, αλλά αξίζει το ρίσκο. Σήμερα απέδειξε στο ελληνικό κοινό ότι είναι πολλά περισσότερα από μια ποπ περσόνα – είναι μια εξαιρετικά ταλαντούχος τραγουδίστρια».

Μαριανίνα και Αναστασία, 19 ετών, φοιτήτριες
«Κάποτε ήταν όπως εμείς»

«Αποφασίσαμε τελευταία στιγμή να έρθουμε. Δεν είχαμε εισιτήριο, το αγοράσαμε απέξω έναντι 20 ευρώ! Χάσαμε την αρχή του σόου παλεύοντας να μπούμε μέσα, αλλά άξιζε η ταλαιπωρία. Δεν ήμασταν μεγάλες φαν, όμως τώρα έχουμε ξετρελαθεί. Ηταν απίστευτο συναίσθημα να την ακούς, από απόσταση αναπνοής, να λέει ότι, αφού έχει επιβιώσει η Ακρόπολη, θα τα καταφέρουμε κι εμείς. Να ξέρεις ότι κι εκείνη κάποτε ήταν όπως εμείς – μια έφηβη με ένα όνειρο».

Αγγέλικα, 23 ετών, επιχειρηματίας
«Δεν έκανε διεκπεραιωτική εμφάνιση»

«Περίμενα να έχει περισσότερο κόσμο και αυτό δεν έχει να κάνει με τη χωρητικότητα του ΟΑΚΑ -το ίδιο στάδιο ήταν κατάμεστο λίγα χρόνια πριν, σε συναυλία του Αντώνη Ρέμου ή των Red Hot Chilli Peppers-, αλλά με την “τσιμπημένη” τιμή του εισιτηρίου. Εχω απολαύσει live τη Μαντόνα στο Λονδίνο με λιγότερα χρήματα και η σύγκριση δεν ευνοεί τη Λαίδη. Παρ’ όλα αυτά, ομολογώ πως είναι εξαιρετική περφόρμερ. Πήρε όλο το σόου πάνω της, το έφερε εις πέρας, είχε απίστευτη επικοινωνία με το κοινό, ενώ θα μπορούσε, βλέποντας το μισοάδειο στάδιο, να κάνει μια διεκπεραιωτική εμφάνιση ή και να την ακυρώσει. Είναι, αν μη τι άλλο, μια άψογη επαγγελματίας».