Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για τα αίτια συντριβής του ρωσικού αεροσκάφους

Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για τα αίτια συντριβής του ρωσικού αεροσκάφους

5' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζονται σήμερα οι έρευνες για να διευκρινιστούν τα αίτια της συντριβής του ρωσικού αεροσκάφους στην αιγυπτιακή έρημο του Σινά, ενώ ημέρα εθνικού πένθους είναι η σημερινή στη Ρωσία για τα θύματα της αεροπορικής αυτής τραγωδίας.

Οι αιγυπτιακές αρχές διεύρυναν σήμερα τις έρευνές τους ώστε να καλύψουν μεγαλύτερη περιοχή και να εντοπίσουν και τις υπόλοιπες 61 σορούς των συνολικά 224 θυμάτων της χθεσινής αεροπορικής τραγωδίας στο Σινά της Αιγύπτου.

Οι αρχές είχαν ανακοινώσει χθες ότι εντόπισαν συντρίμμια από το μοιραίο αεροσκάφος σε περίμετρο περίπου 8 χιλιομέτρων, το οποίο, σύμφωνα με ειδικούς, δείχνει υποθετικά ότι το Airbus A321-200 της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας Kogalymavia, που είναι πλέον γνωστή ως Metrojet, δεν έπεσε στο έδαφος ακέραιο, αλλά είχε διαλυθεί ή εκραγεί εν πτήσει.

Η περίμετρος των ερευνών επεκτάθηκε σήμερα στα 15 χιλιόμετρα δήλωσε αξιωματικός του στρατού που μετέχει στις έρευνες μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο από στρατιωτική βάση στην Χασάνα, στο κέντρο της επαρχίας του Βορείου Σινά, και σε απόσταση περίπου 60 χιλιομέτρων από τον τόπο του δυστυχήματος. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί 163 σοροί από τους συνολικά 217 επιβάτες και τα 7 μέλη πληρώματος του αεροσκάφους αυτού που έχασαν την ζωή τους στη χθεσινή τραγωδία.

Την ίδια ώρα δικαστικές και κυβερνητικές πηγές στην Αίγυπτο δήλωσαν ότι Αιγύπτιοι και Ρώσοι ειδικοί θα αρχίσουν την εξέταση των δύο μαύρων κουτιών του αεροσκάφους εντός ωρών. Η εξέτασή τους θα γίνει στο υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας στο Κάιρο, πρόσθεσαν οι ίδιες πηγές. Παράλληλα το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA μετέδωσε επικαλούμενο Ρώσους εισαγγελείς που είναι αρμόδιοι για θέματα μεταφορών ότι η ποιότητα των καυσίμων που είχε το ρωσικό αεροσκάφος ανταποκρινόταν σε όλες τις προδιαγραφές.

Η τζιχαντιστική οργάνωση ανακοίνωσε ότι αυτή κατέρριψε το αεροπλάνο σε αντίποινα για τη ρωσική επέμβαση στη Συρία. Ωστόσο ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών Σοκόλοφ απέρριψε την υπόθεση αυτή, σημειώνοντας ότι οι Αιγύπτιοι "δεν διαθέτουν καμία πληροφορία που θα μπορούσε να επιβεβαιώσει αυτούς τους υπαινιγμούς".

Επιφυλακτικοί είναι επίσης οι ειδικοί σε θέματα αεροναυπηγικής όσον αφορά τον ισχυρισμό αυτόν του ΙΚ, οι οποίοι θεωρούν πιθανότερες άλλες υποθέσεις, όπως μια τεχνική βλάβη ή μια βόμβα μέσα στο αεροσκάφος.

Στη Ρωσία οι σημαίες κυματίζουν σήμερα μεσίστιες στα δημόσια κτίρια, ενώ από τα τηλεοπτικά δίκτυα ζητήθηκε να ματαιώσουν τα ψυχαγωγικά τους προγράμματα, σύμφωνα με διάταγμα του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, το οποίο ανακοινώθηκε χθες από το Κρεμλίνο.

Η επαφή με το Airbus A321-200 της ρωσικής εταιρείας Kogalymavia, η οποία είναι πλέον γνωστή με την ονομασία Metrojet, χάθηκε χθες 23 λεπτά μετά την απογείωσή του, την αυγή, από το αεροδρόμιο του φημισμένου τουριστικού προορισμού Σαρμ Ελ Σέιχ στην Ερυθρά Θάλασσα, την ώρα που πετούσε σε ύψος άνω των 9.144 μέτρων.

Σύμφωνα με αξιωματούχους της αιγυπτιακής πολιτικής αεροπορίας, ο πιλότος του διαμαρτυρήθηκε για μια τεχνική βλάβη του συστήματος επικοινωνίας. Ωστόσο ο Αιγύπτιος υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Χοσάμ Καμάλ δήλωσε ότι "οι επικοινωνίες μεταξύ του κυβερνήτη και του πύργου ελέγχου ήταν κανονικές" έως ότου χάθηκε η επαφή με το αεροπλάνο και ο πιλότος δεν είχε ζητήσει να αλλάξει πορεία.

Το αεροπλάνο είχε αναχωρήσει με προορισμό την Αγία Πετρούπολη, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ρωσίας.

Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία Metrojet υπογραμμίζει ότι το αεροπλάνο της είχε υποβληθεί σε πλήρη τεχνικό έλεγχο το 2014 και υπερασπίζεται τον πιλότο του, ο οποίος είχε στο ενεργητικό του, σύμφωνα με την ίδια, 12.000 ώρες πτήσης.

Μάλιστα όπως μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Interfax επικαλούμενο τις ρωσικές εισαγγελικές αρχές, τα μέλη του πληρώματος του ρωσικού Airbus είχαν υποβληθεί πρόσφατα σε ιατρικές εξετάσεις και δεν είχαν εντοπιστεί τυχόν προβλήματα υγείας,

Σύμφωνα με την αιγυπτιακή κυβέρνηση από τους 217 επιβάτες, οι 214 ήταν Ρώσοι και οι 3 Ουκρανοί. Μεταξύ αυτών βρίσκονταν 17 παιδιά και 138 γυναίκες. Το πλήρωμα του αεροπλάνου ήταν επταμελές, ενώ σύμφωνα με τη Μόσχα οι ηλικίες των επιβατών κυμαίνονταν από 10 μηνών ως 77 ετών.

Η ομοσπονδιακή υπηρεσία ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας Rostransnadzor απαγόρευσε στη ρωσική αεροπορική εταιρεία Kogalymavia να πραγματοποιεί πτήσεις με αεροσκάφη Airbus A321 μέχρι να διευκρινιστούν τα αίτια της συντριβής ενός από αυτά στο Σινά, το Σάββατο, μετέδωσε το πρακτορείο Ιντερφάξ.

Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της εταρείας είπε στο πρακτορείο RIA ότι η Kogalymavia δεν έχει λάβει τέτοια εντολή από τις ρωσικές υπηρεσίες.

Η αιγυπτιακή πτέρυγα του Ισλαμικού Κράτους, η οποία αυτοαποκαλείται "Επαρχία του Σινά", ανακοίνωσε ότι ευθύνεται για την συντριβή του αεροσκάφους, αλλά δεν διευκρίνισε τον τρόπο με τον οποίο ισχυρίζεται ότι το κατέρριψε. "Οι στρατιώτες του Χαλιφάτου κατάφεραν να καταρρίψουν ένα ρωσικό αεροσκάφος που μετέφερε περισσότερους από 220 σταυροφόρους, που σκοτώθηκαν όλοι", αναφέρει το ΙΚ στο Twitter.

Εδώ και χρόνια οι αιγυπτιακές δυνάμεις ασφαλείας δέχονται σχεδόν καθημερινά φονικές επιθέσεις από την αιγυπτιακή πτέρυγα του Ισλαμικού Κράτους στο Σινά.

Ωστόσο τα θέρετρα της Ερυθράς Θάλασσας παραμένουν ένας σημαντικός τουριστικός προορισμός, δημοφιλής κυρίως μεταξύ των Ρώσων ή των τουριστών της ανατολικής Ευρώπης.

Σύμφωνα με στρατιωτικούς ειδικούς τους οποίους ρώτησε το Γαλλικό Πρακτορείο, οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους δεν διαθέτουν πυραύλους ικανούς να πλήξουν ένα αεροπλάνο στα 9.144 μέτρα. Ωστόσο οι ίδιοι δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να είχε τοποθετηθεί μια βόμβα στο αεροπλάνο ή την πιθανότητα να χτυπήθηκε από μια ρουκέτα ή έναν πύραυλο την ώρα που ενδεχομένως είχε κατέβει σε μικρότερο ύψος λόγω μιας τεχνικής βλάβης ή για άλλους λόγους μετά την απώλεια της επαφής μαζί του.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο Αιγύπτιος πρωθυπουργός Σερίφ Ισμαήλ απέφυγε τις ερωτήσεις όσον αφορά την ανάληψη αυτή ευθύνης από το Ισλαμικό Κράτος και επανέλαβε ότι μόνον τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους θα αποκαλύψουν "τα αίτια της συντριβής" του.

Το πιο πρόσφατο αεροπορικό δυστύχημα στην Αίγυπτο σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2004 με 148 νεκρούς, εκ των οποίων 134 Γάλλοι τουρίστες, όταν ένα Boeing 737 της αιγυπτιακής εταιρείας Flash Airlines κατέπεσε στην Ερυθρά Θάλασσα.

Τροποποιούν τα δρομολόγιά τους αεροπορικές εταιρείες

Πολλές αεροπορικές εταιρείες, ευρωπαϊκές και αραβικές, ανακοίνωσαν ότι αποφεύγουν τον εναέριο χώρο του βόρειου και κεντρικού Σινά, μετά τη συντριβή του ρωσικού Airbus A321 το Σάββατο, σε μια απομονωμένη, ορεινή περιοχή. Η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet ανέφερε στο πρακτορείο Sputnik σήμερα ότι "οι βρετανικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της EasyJet" δεν πετούν πάνω από την περιοχή του δυστυχήματος κατόπιν προτροπής του υπουργείου Μεταφορών.

Το Σάββατο, τόσο η EasyJet όσο και η British Airways, είχαν ανακοινώσει ότι δεν σχεδιάζουν να αλλάξουν σχέδια πτήσεων από και προς το αιγυπτιακό θέρετρο Σαρμ ελ Σέιχ. Την ίδια ώρα όμως, η Emirates των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η Air France και η Lufthansa σταμάτησαν τις πτήσεις πάνω από τη χερσόνησο του Σινά.

Σήμερα, έγινε γνωστό ότι άλλες δύο αραβικές εταιρείες, η Air Arabia και η flydubai, τροποποιούν τα δρομολόγιά τους ώστε να αποφεύγουν την περιοχή, για προληπτικούς λόγους. Η αλλαγή της πορείας των αεροσκαφών συνήθως σημαίνει ότι η απόσταση που καλύπτουν είναι μεγαλύτερη, γεγονός που αυξάνει το κόστος των καυσίμων.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή