Η Gucci απαγορεύει χάρτινα κτερίσματα προϊόντων της

Η Gucci απαγορεύει χάρτινα κτερίσματα προϊόντων της

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην Τζάβα Ρόουντ του Χονγκ Κονγκ ένα καινούργιο ζευγάρι δερμάτινα μοκασίνια Gucci, μέσα σε σελοφάν, κρέμεται στην πρόσοψη ενός καταστήματος. Πραγματικά, μοιάζουν με απίστευτη ευκαιρία, αφού η τιμή τους δεν ξεπερνά τα τρία δολάρια. Τα παπούτσια είναι αλήθεια ότι είναι χάρτινα αντίγραφα και πρόκειται να παραδοθούν στην πυρά ως προσφορά σε αυτούς που έφυγαν από τη ζωή. Πρόκειται για μία καινοτομία σε ένα πανάρχαιο κινεζικό έθιμο. Στα εξειδικευμένα καταστήματα, οι συγγενείς μπορούν να διαλέξουν διάφορα αγαθά για τους νεκρούς τους, όπως ιταλικά αυτοκίνητα, έξυπνα κινητά, κουτιά μπίρας αλλά και καλά πουκάμισα και σακάκια. Ενα από αυτά τα καταστήματα πωλεί ακόμα και γεύματα ΜακΝτόναλντ μαζί με πατάτες τηγανητές, αναψυκτικά και μπουκιές κοτόπουλου. Ομως οι τσάντες Gucci και τα παπούτσια που πολλοί, ενώ βρίσκονταν στη ζωή, πιθανώς να κοίταζαν με λατρεία, δεν βρίσκονται πλέον στη διάθεση όσων έχουν περάσει στην αντίπερα όχθη.

Την περασμένη εβδομάδα, η μητρική εταιρεία Kering έστειλε επιστολή σε έξι τοπικά καταστήματα που πωλούν τέτοιες χάρτινες προσφορές, ζητώντας να σταματήσουν την πώληση αντιγράφων των προϊόντων Gucci, καθώς παραβιάζουν το λογότυπο της εταιρείας.

Φυσικά, αξίζει να σημειωθεί ότι τέτοιου είδους χάρτινα κτερίσματα πωλούνται σε ολόκληρο τον κόσμο, από την Καμπότζη μέχρι την Κίνα όπου οι τεθλιμμένοι συγγενείς, με μερικά πατήματα στο ποντίκι του ηλεκτρονικού υπολογιστή, μπορούν να αποκτήσουν αντίγραφα οποιουδήποτε αγαθού επιθυμούν: από φυτά μπονζάι μέχρι επίπεδες τηλεοράσεις. Καθώς βελτιώθηκε το εισόδημα των οικογενειών, τα χάρτινα αντίγραφα έγιναν πιο επιτηδευμένα. Ενα κατάστημα προσφέρει ακόμα και μία πλήρη μονάδα κλιματιστικού, που προφανώς απευθύνεται σε όσους πρόκειται να φλέγονται στην Κόλαση. Η νέα αυτή μόδα πέρασε και τον Ατλαντικό Ωκεανό και το 2011 συνελήφθη στη Νέα Υόρκη έμπορος που πωλούσε χάρτινα αντίγραφα τσαντών και υποδημάτων.

Ο οίκος Gucci αποφάσισε να δράσει στο Χονγκ Κονγκ και όχι στο Πεκίνο, τη Νέα Υόρκη ή την Μπανγκόκ. Κι αυτό γιατί το Χονγκ Κονγκ έχει μια υπερκαταναλωτική κοινωνία, με στέρεους δεσμούς με τις κινεζικές παραδόσεις, αλλά και ένα δυναμικό νομικό σύστημα, κληρονομιά των Βρετανών, που σέβεται και επιβάλλει με κάθε αυστηρότητα τον νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Στην πραγματικότητα, το Χονγκ Κονγκ είναι ένα αμάλγαμα ανατολικής κουλτούρας, παγκόσμιου καπιταλισμού και δυτικής νομοθεσίας.

Οπως εξηγούν νομικοί κύκλοι, ο οίκος Gucci θα δυσκολευθεί να αποδείξει ότι οι μικρέμποροι των χάρτινων ομοιωμάτων παραβίασαν τους νόμους προστασίας του λογοτύπου του. Κάτι τέτοιο, επιβάλλει να δείξει ο οίκος Gucci ότι οι καταναλωτές μπερδεύονταν από τα χάρτινα ομοιώματα, τα οποία περνούσαν για γνήσια προϊόντα του οίκου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή