Η κυριαρχία της τηλεόρασης στις ΗΠΑ

Η κυριαρχία της τηλεόρασης στις ΗΠΑ

3' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H αλήθεια είναι ότι ακόμα και σήμερα αγαπάς την τηλεόραση ενώ χρησιμοποιείς την εύχρηστη ταμπλέτα σου περισσότερο από ποτέ. Μάλιστα, τώρα, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να διαθέτεις υπηρεσίες όπως το Netflix και το Amazon Prime ή και μια υπηρεσία DVR, έναν καταγραφέα βίντεο.

Αυτές είναι κάποιες από τις τάσεις που καταγράφονται στην τελευταία μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα από τη Nielsen και στην οποία σκιαγραφείται ο τρόπος με τον οποίο έχουμε πρόσβαση στα μέσα (όλο και περισσότερο σε συσκευές που κρατούμε στα χέρια μας). Αποκαλύπτεται, επίσης, πόση τηλεόραση παρακολουθούμε ακόμα και σήμερα (κατά μέσο όρο περισσότερο από πέντε ώρες την ημέρα).

Η μελέτη έρχεται λίγες μόλις εβδομάδες αφού το Netflix απεκάλυψε κάποια στοιχεία σχετικά με τον χρόνο που δαπανά ο μέσος άνθρωπος για να δει έναν ολόκληρο κύκλο κάποιας τηλεοπτικής εκπομπής. Η απάντηση είναι πέντε ημέρες, δαπανώντας τουλάχιστον ένα δίωρο ημερησίως στην παρακολούθηση της εκπομπής. Πόση, όμως, τηλεόραση παρακολουθούμε και κυρίως με ποιο τρόπο την παρακολουθούμε;

Τα ευρήματα

Κατά μέσο όρο οι Αμερικανοί ενήλικοι παρακολουθούν πέντε ώρες και τέσσερα λεπτά τηλεόρασης ημερησίως. Το μεγαλύτερο κομμάτι, περίπου 4,5 ώρες, είναι «ζωντανή» (live) τηλεόραση την οποία παρακολουθούμε την ώρα που εκπέμπεται. Και τα τριάντα λεπτά αφορούν προϊόντα καταγραφής DVR. Ακόμα, λοιπόν, κι αν η θεαματικότητα φθίνει και τα μεγάλα κανάλια δεν έχουν τη λάμψη που είχαν κάποτε, η τηλεόραση ζει και βασιλεύει. Η αλήθεια είναι ότι σήμερα οι Αμερικανοί βλέπουν κατά 19 λεπτά λιγότερη τηλεόραση από ό,τι πριν από δύο χρόνια και τρία λιγότερα λεπτά –σε καθημερινή βάση– από ό,τι έβλεπαν την περασμένη χρονιά. Μπορεί να βλέπετε λιγότερη τηλεόραση αλλά τα ποσοστά μείωσης της τηλεθέασης ανάμεσα στην περσινή χρονιά και φέτος μοιάζουν να έχουν σταθεροποιηθεί.

Οι άνθρωποι ηλικίας άνω των πενήντα παρακολουθούν την περισσότερη τηλεόραση συγκριτικά με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες, σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen. Στην πραγματικότητα οι άνω των πενήντα βλέπουν φέτος περισσότερη τηλεόραση, σε εβδομαδιαία βάση, από ό,τι πέρυσι. Ομως εδώ η τάση αυτή σταματά. Οι άνθρωποι ηλικίας από 24 ετών και νεότεροι βλέπουν δύο ώρες λιγότερη live τηλεόραση και καταγεγραμμένες εκπομπές ανά εβδομάδα συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Η ηλικιακή ομάδα από 25 έως 34 ετών βλέπει και αυτή λιγότερη τηλεόραση, μία ώρα λιγότερη ανά εβδομάδα, από 27,5 ώρες σε 26,5 ώρες. Αντιθέτως, τα μέλη της ηλικιακής ομάδας από 35 μέχρι 49 ετών επέδειξαν μια σταθερότητα και βλέπουν μόλις 22 λεπτά λιγότερη τηλεόραση την εβδομάδα συγκριτικά με περασμένες χρονιές (36,5 ώρες από περίπου 37 ώρες την εβδομάδα).

Περίπου το 50% των Αμερικανών είναι εγγεγραμμένο σε υπηρεσίες όπως τα Netflix, Amazon Prime και Hulu αναφέρει η μελέτη της Nielsen. Αυτό σημαίνει ότι οι υπηρεσίες αυτές καταγράφουν αύξηση της τάξης του 42% συγκριτικά με την περασμένη χρονιά. Το ότι οι μισοί Αμερικανοί είναι συνδρομητές σε τέτοιες υπηρεσίες αντιστοιχεί στο ποσοστό, και πάλι το 50%, των Αμερικανών οι οποίοι έχουν στα σπίτια τους συσκευές DVR (καταγραφείς δηλαδή εικόνας). O αριθμός των συσκευών αυτών διατηρήθηκε σταθερός κατά τη χρονιά που πέρασε.

Ταμπλέτες, έξυπνα κινητά

Τα πράγματα είναι μάλλον απλά. Οι ταμπλέτες σήμερα υπάρχουν στο 58% των αμερικανικών σπιτικών, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 17% από την περασμένη χρονιά. Ενδεικτικά οι τηλεοπτικοί δέκτες υψηλής ευκρίνειας βρίσκονται στο 94% των σπιτικών των Αμερικανών αλλά η αύξηση που κατέγραψαν την τελευταία χρονιά είναι μόλις 4%. Αλλά όπως ήταν αναμενόμενο και ο χρόνος που δαπανούμε για να ερχόμαστε σε επαφή με την επικαιρότητα και γενικότερα τα νέα μέσα, μέσα από τις ταμπλέτες, αυξήθηκε κατά 63% σε 31 λεπτά την ημέρα ενώ παλαιότερα ο χρόνος αυτός δεν υπερέβαινε τα 19 λεπτά. Το 2014, μάλιστα, ο χρόνος που αποκτούσαμε πρόσβαση στα μέσα μέσω της ταμπλέτας δεν ξεπερνούσε τα 12 λεπτά την ημέρα. Επίσης τη φετινή χρονιά ο κόσμος δαπανά μία ώρα και 39 λεπτά την ημέρα έχοντας πρόσβαση στα μέσα, μέσω του κινητού τηλεφώνου, ενώ πέρυσι ο χρόνος αυτός δεν ξεπερνούσε τη μία ώρα και τα δύο λεπτά. Κατέγραψε δηλαδή αυτή η ενασχόληση μια αύξηση της τάξης του 60%.

Ο χρόνος που δαπανούμε παρακολουθώντας τηλεόραση, ψάχνοντας και διαβάζοντας στο Διαδίκτυο από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή του σπιτιού, χρησιμοποιώντας κάποια εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο ή απλά ακούγοντας ραδιόφωνο, εξακολουθεί να αυξάνεται.

Η Nielsen υποστηρίζει ότι οι Αμερικανοί δαπάνησαν τη χρονιά που πέρασε 9,5 ώρες την ημέρα σε τέτοιες δραστηριότητες, ενώ για τη φετινή χρονιά ο μέσος όρος είναι δέκα ώρες και 39 λεπτά. Μένει αρκετός χρόνος για ύπνο ή ίσως ακόμα και για να διαβάσουμε ένα βιβλίο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή