Το «καινοτόμο» λεωφορείο ήταν εντέλει απάτη

Το «καινοτόμο» λεωφορείο ήταν εντέλει απάτη

1' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΧΟΓΝΚ ΚΟΝΓΚ. Το φουτουριστικό υπερυψωμένο λεωφορείο, που θα μετέφερε 1.200 επιβάτες και θα περνούσε πάνω από τα αυτοκίνητα, είχε διαφημιστεί ως μια πιθανή λύση στη συμφόρηση των κινεζικών δρόμων.

Οι φωτογραφίες από τις δοκιμές του πρώτου μοντέλου στην πόλη Κινχουαγκντάο γέννησαν ελπίδες, ενώ η εταιρεία που σχεδίαζε το επαναστατικό μέσο υποσχόταν στους επενδυτές της τεράστιες αποδόσεις της τάξης του 12%.

Το πρόβλημα είναι ότι μάλλον επρόκειτο για απάτη. Την περασμένη εβδομάδα, 32 στελέχη και εργαζομένοι της εταιρείας Χουαγίγκ Καϊλάι συνελήφθησαν με την κατηγορία της εξαπάτησης επενδυτών.Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης είναι έντονα επικριτικά για το όλο εγχείρημα, θεωρώντας ότι το λεωφορείο ΤΕΒ βρισκόταν «στον αέρα» από την πρώτη στιγμή. «Η αλήθεια είναι ότι το λεωφορείο ήταν ένα κόλπο για την εξαπάτηση επενδυτών και βασιζόταν σε ψευδοεπιστήμη, χωρίς κάποια καινοτομία», έγραψε η εφημερίδα «Νέα του Πεκίνου». «Η δοκιμαστική διαδρομή δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένα κόλπο για την προσέλκυση επενδυτών». Ενα κόλπο, όμως, το οποίο «έπιασε» λόγω της μεγάλης ανάγκης της Κίνας για επίλυση του κυκλοφοριακού.

Ωστόσο, λίγο μετά άρχισαν τα ερωτήματα. Ηδη από το φθινόπωρο έγινε σαφές ότι κάτω από το λεωφορείο μπορούσαν να «παγιδευθούν» μικρά φορτηγά, ότι υπήρχαν κίνδυνοι για πεζούς και ποδηλάτες και ότι ακόμη και τα Ι.Χ. θα δυσκολεύονταν να αλλάξουν λωρίδα για όση ώρα το λεωφορείο περνούσε από πάνω τους. Αλλα πρακτικά ζητήματα όπως το κόστος τοποθέτησης των γραμμών στο οδόστρωμα δεν είχαν επιλυθεί. Η πειραματική γραμμή «ξηλώθηκε» το φθινόπωρο, σημάδι ότι το έργο δεν θα προχωρούσε, ενώ η αυλαία έπεσε με τις συλλήψεις των στελεχών.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT