ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Σφαίρες για όσους συγκινούν (ακόμα) αλλά και διχάζουν

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

O ευτυχής νικητής Α΄ Ανδρικού Ρόλου, Ράμι Μάλεκ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΠΡΟ-ΒΟΛΕΣ

Ούτε επίτηδες να το έκαναν οι ψηφοφόροι των Χρυσών Σφαιρών για να προκαλέσουν αναταραχή και αντιδράσεις στον κινηματογραφικό κόσμο. Η επιλογή τους να αναδείξουν ως καλύτερη δραματική ταινία το «Bohemian Rapsody» θεωρήθηκε από πολλούς απαράδεκτη, ενώ κάποιοι σχολίασαν πως δεν φέρει κάποιο ιδιαίτερο κοινωνικό-πολιτικό μήνυμα που να ταιριάζει στην εποχή.

Από την άλλη, ο απολυμένος –εν μέσω γυρισμάτων– σκηνοθέτης της, Μπράιαν Σίνγκερ, ευχαρίστησε με ανάρτησή του το Ηollywood Foreign Press, παρόλο που κανένας συντελεστής δεν τον θυμήθηκε στις βραβεύσεις. Μια ωραία ατμόσφαιρα δηλαδή...

Το πρόβλημα με το «Bohemian Rapsody» είναι ότι πρόκειται για μια ταινία από εκείνες που πρώτα (υποτίθεται πως) «λατρεύουν» οι κριτικοί και έπειτα το κοινό. Απλώς εδώ συνέβη μόνο το δεύτερο, με τους θεατές να κατακλύζουν τις αίθουσες, χαρίζοντας την πρώτη θέση των μουσικών βιογραφιών όλης της κινηματογραφικής ιστορίας, σε μια ταινία που οι κριτικοί τούς αποθάρρυναν να δουν. Επιπλέον δείγμα του ότι, τουλάχιστον στις Σφαίρες, η γνώμη του κοινού παίζει πια σημαντικό ρόλο, είναι και η παρουσία του «Black Panther» στη λίστα των φιναλίστ, καθαρά λόγω του χαμού που έγινε στις ΗΠΑ με τη συγκεκριμένη ταινία.

Η κριτική στο «Bohemian Rapsody» μου θυμίζει λίγο την ανάλογη προ 15ετίας περίσταση με τον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» και τις δικές του βραβεύσεις. Καμιά από τις δύο ταινίες δεν είναι κινηματογραφικά άψογη, ωστόσο αμφότερες διαθέτουν κάτι που στο σύγχρονο σινεμά των σίκουελ και των κόμικς σπανίζει: γνήσια συγκίνηση και μαγεία που μόνο το σινεμά μπορεί να προσφέρει. Τουλάχιστον εδώ σχεδόν όλοι συμφωνούν πως ο Ράμι Μάλεκ (επίσης βραβευμένος), στον ρόλο του Μέρκιουρι, είναι απίθανος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ