ΕΛΛΑΔΑ

Προχωράει το νέο λιμάνι στο Σίγρι της Λέσβου

ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ

Το έργο κατασκευής του λιμένα Σιγρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δύο σημαντικά έργα που θα σημάνουν το τέλος της απομόνωσης των κατοίκων της δυτικής Λέσβου βρίσκονται σε εξέλιξη. Πρόκειται για την κατασκευή του λιμένα Σιγρίου, περιοχή που απέχει 90 χιλιόμετρα από τη Μυτιλήνη και «βλέπει» στην ηπειρωτική Ελλάδα, σε αντίθεση με την πρωτεύουσα του νησιού που «βλέπει» τα μικρασιατικά παράλια, καθώς και το έργο του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου που θα συνδέει το κέντρο της Λέσβου με τη δυτική Λέσβο πολύ ταχύτερα, «μικραίνοντας» την απόσταση από τη Μυτιλήνη έως το Σίγρι, που είναι η μεγαλύτερη του νησιού.

Χθες ξεκίνησε η συνέχεια του οδικού έργου που είχε σταματήσει εδώ και έναν χρόνο, εξαιτίας της αδυναμίας της εταιρείας «Τοξότης» να το περαιώσει. Λίγες μέρες μετά το συνέδριο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης στη Μυτιλήνη, τον Μάιο του 2018, δημοσιεύτηκε στο «Διαύγεια» η απόφαση του υπουργείου Υποδομών για την αντικατάσταση του αναδόχου του έργου. Η εταιρεία Ακτωρ ανέλαβε από τον περασμένο Μάιο και χθες άρχισαν εκ νέου εργασίες στην περιοχή Τζίθρα της Αντισσας.

Παράλληλα, έως το τέλος του 2019 σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί το έργο κατασκευής του λιμένα Σιγρίου, προϋπολογισμού 13,9 εκατ. ευρώ και ανάδοχο την ΕΡΤΕΚΑ Α.Ε. Σύμφωνα με τη μελέτη, θα διαμορφωθούν δύο θέσεις πλαγιοδέτησης επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων στον επιβατικό λιμένα, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται εναλλακτικά ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Παράλληλα θα εξυπηρετείται η κίνηση των εμπορικών σκαφών, χωρίς να παρεμποδίζεται ο επιβατικός λιμένας. Πολύ σημαντικό είναι ότι θα αναβαθμιστεί η ακτοπλοϊκή κίνηση και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις, γεγονός που αναμένεται να αυξήσει την τουριστική κίνηση και να μειώσει τον χρόνο κατάπλου από το Σίγρι στο Λαύριο σε έξι ώρες, ενώ σήμερα από τη Μυτιλήνη στον Πειραιά το ταξίδι διαρκεί 12 ώρες.

Ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Σιγρίου, Χρήστος Λεοντής, υπογράμμισε στην «Κ» τη σπουδαιότητα του έργου, σημειώνοντας ότι «μικρότερα νησιά έχουν δύο λιμάνια, ενώ η Λέσβος που είναι μεγάλο νησί στηρίζεται τόσες δεκαετίες μόνο σε ένα». «Αλλο ένα έργο στη δυτική Λέσβο που είχε μείνει στάσιμο προχωρά και σε συνδυασμό με το λιμάνι Σιγρίου δίνεται νέα πνοή στην περιοχή. Παράλληλα αναμένουμε και άλλα σημαντικά οδικά έργα στην περιοχή που αποτελούσαν μέχρι πρότινος κουβέντες, ενώ τώρα έχουν δρομολογηθεί», σημειώνει ο βουλευτής Λέσβου Γιώργος Πάλλης.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Θεόδωρος Βαλσαμίδης, σημειώνει ότι με τρεις επιστολές του το 2018 ζητούσε συνάντηση με τη διευθύνουσα υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών για την παρακολούθηση του οδικού έργου, εφόσον τη συντήρηση του οδικού άξονα, μετά την υλοποίησή του, αναλαμβάνει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και προσέθεσε ότι τμήματα του έργου που έχουν κατασκευαστεί παρουσιάζουν προβλήματα, με κυριότερο τις κατολισθήσεις.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ