ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Χ-Men: Ο Μαύρος
Φοίνικας ★★ ½
ΔΡΑΣΗΣ (2019)
Σκηνοθεσία: Σάιμον Κίνγκμπεργκ
Ερμηνείες: Σόφι Τέρνερ, Τζένιφερ Λόρενς, Τζέιμς Μακαβόι


Είκοσι χρόνια σχεδόν μετά τους πρώτους κινηματογραφικούς «Χ-Men», ο δεύτερος κύκλος ταινιών με πρωταγωνιστές τους διάσημους μεταλλαγμένους κλείνει με άρωμα... γυναίκας. Η γνωστή από το «Game of Thrones», Σόφι Τέρνερ, αναλαμβάνει εδώ τον κεντρικό ρόλο της Τζιν Γκρέι, χαρακτήρας ο οποίος έχει εμφανιστεί και σε προηγούμενες ταινίες, όμως τώρα βγαίνει πραγματικά στο προσκήνιο. Η νεαρή Τζιν, η οποία παρουσιάζει ήδη εξαιρετικές δυνάμεις, έχει μεγαλώσει στην Ακαδημία του καθηγητή Εξάβιερ, μετά το δυστύχημα όπου έχασε τους γονείς της. Μια δύσκολη αποστολή των Χ-Men στο Διάστημα, ωστόσο, θα την κάνει αληθινά πανίσχυρη όσο και επικίνδυνη για εχθρούς και φίλους.

Βελτιωμένη σε σχέση με τις μάλλον ανερμάτιστες τελευταίες, αυτή η εκδοχή των X-Men ισορροπεί αρκετά καλά ανάμεσα στην καθαρή δράση και στη δραματουργία. Η πρώτη είναι καλοστημένη και εντυπωσιακή, με τη συνδρομή των περισσότερων από τους αγαπημένους ήρωες, ενώ η δεύτερη κινείται γύρω από το θέμα των επιλογών αλλά και της οικογένειας, η οποία οφείλει να προστατεύει και να καθοδηγεί τα μέλη της, ειδικά στις πιο δύσκολες στιγμές. Ολα αυτά φυσικά με τον σχηματικό και ανάλαφρο τρόπο των κόμικς, που πάντως ενισχύεται από τη λάμψη ενός καστ χολιγουντιανών αστέρων.

Από την άλλη, το φιλμ του Σάιμον Κίνγκμπεργκ είναι ένα έργο με ισχυρό γυναικείο χαρακτήρα. Η πρωταγωνίστρια είναι μια πανίσχυρη ηρωίδα που κάνει τους άνδρες αντιπάλους να μοιάζουν με ανήμπορα παιδιά, ενώ και η βασική εχθρός (Τζέσικα Τσαστέιν) είναι επίσης γένους θηλυκού.

Η Σόφι Τέρνερ διαθέτει τον απαραίτητο δυναμισμό αλλά και τη χάρη για τον ρόλο, καταφέρνοντας να πάρει αβίαστα τα ηνία. Ενα καλύτερο σενάριο θα τη βοηθούσε να ξεδιπλώσει περισσότερο και την πιο σκοτεινή-ενδιαφέρουσα πλευρά του χαρακτήρα της.

Σύνορα ★★★
ΔΡΑΜΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2018)
Σκηνοθεσία: Αλί Αμπασί
Ερμηνείες: Εβα Μέλαντερ,
Ιρο Μιλόνοφ, Γιόργκεν Τόρσον


Βραβευμένο στην κατηγορία Ενα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών, το σκανδιναβικό φιλμ του Ιρανού Αλί Αμπασί δικαιολογεί πλήρως τον τίτλο που κατέκτησε, χάρη στην εναλλακτική και απροσδόκητη ματιά του. Διασκευάζοντας ένα ακόμα ευφάνταστο βιβλίο του Τζον Αβίντε Λίντκβιστ («Ασε το κακό να μπει»), ο σκηνοθέτης - σεναριογράφος δημιουργεί ένα σύγχρονο παραμύθι γύρω από τη διαφορετικότητα αλλά και γενικώς τη μοναδική ταυτότητα του καθενός.  Κάπου στα σύνορα της χώρας, μια τελωνειακή υπάλληλος με παραμορφωμένο παρουσιαστικό έχει μια μοναδική ικανότητα: μπορεί και οσμίζεται τα ανθρώπινα συναισθήματα, γεγονός που την κάνει ασυναγώνιστη στο να εντοπίζει τις διάφορες παρατυπίες των διερχομένων. Οταν μια μέρα θα εμφανιστεί εκεί ένας μυστηριώδης άνδρας δίχως μυρωδιά, εκείνη θα προσπαθήσει να μάθει τι κρύβει, ανακαλύπτοντας τελικά κάτι συνταρακτικό γύρω και από τη δική της ταυτότητα.

Το φιλμ χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την αλληγορία προκειμένου να σχολιάσει μια σειρά από θέματα, κοινωνικού αλλά και φιλοσοφικού περιεχομένου. Τα «Σύνορα» είναι στην πραγματικότητα τα όρια της ανθρώπινης φύσης και των συμβάσεων, που πολλές φορές δεν μας επιτρέπουν να δούμε καθαρά την αλήθεια ή να εκτιμήσουμε ένα διαφορετικό είδος ομορφιάς. Η επιστροφή σε μια άλλη, πιο πρωτόγονη με τα σημερινά δεδομένα, κατάσταση απελευθερώνει δυνάμεις εκ πρώτης όψεως άγριες και τρομακτικές, στην πραγματικότητα όμως ευεργετικές και σπάνιες στον σύγχρονο κόσμο. Η λογοτεχνία των «τεράτων» είναι επίσης εδώ, ξανά όμως με έναν τρόπο που στοχεύει περισσότερο στις φιλοσοφικές της καταβολές παρά στον φθηνό εντυπωσιασμό.

Η πρωταγωνίστρια, που μοιράζεται έναν πολύ ιδιαίτερο δεσμό με τη φύση, μεταμορφώνεται (εσωτερικά) στο δεύτερο μέρος της ταινίας, σε μια διαδικασία που έχει ενδιαφέρον, ειδικότερα όσον αφορά το σεξουαλικό κομμάτι. Μοναδικό ψεγάδι του φιλμ είναι ο κάπως αργός και μη αρμονικός ρυθμός του, γεγονός που δεν του επιτρέπει να μετατραπεί σε γνήσιο θρίλερ φαντασίας, στα πρότυπα του προαναφερθέντος «Ασε το κακό να μπει».

Αγκαθα: H εξιχνίαση ενός φόνου ★★
Σκηνοθεσία: Τέρι Λόουν
Ερμηνείες: Ρουθ Μπράντλεϊ, Μπέμπε Κέιβ
Η Αγκαθα ντύνεται ντετέκτιβ

Ενα πραγματικό περιστατικό στη βιογραφία της Αγκαθα Κρίστι εμπνέει μια φανταστική αστυνομική ιστορία. Βρισκόμαστε στο 1926 και η διάσημη Βρετανίδα συγγραφέας βρίσκεται σε τέλμα, τόσο σε προσωπικό όσο και σε δημιουργικό επίπεδο. Κάπου εκεί ανακύπτει ένας μυστηριώδης φόνος και η Αγκαθα σπεύδει (μεταμφιεσμένη) να τον εξιχνιάσει, βασιζόμενη στις γνώσεις της από τα μυθιστορήματα. Το βρετανικό φιλμ υιοθετεί αρκετά πειστικά τα στοιχεία εποχής, με τις απαραίτητες σύγχρονες φεμινιστικές αναφορές, ενώ έχει και μερικές διασκεδαστικές πινελιές, όπως π.χ. η συνάντηση με τον σερ Αρθουρ Κόναν Ντόιλ. Πάσχει ωστόσο σε ρυθμό και σε πειστικότητα, χωρίς να καταφέρνει να προκαλέσει το σασπένς μιας επιτυχημένης αστυνομικής μεταφοράς.

Η κομπίνα ★½
Σκηνοθεσία: Κρις Αντισον
Ερμηνείες: Αν Χάθαγουεϊ, Ρέμπελ Γουίλσον, Αλεξ Σαρπ
Θηλυκό ντουέτο ληστών

Δύο διαφορετικές μεταξύ τους σταρ του Χόλιγουντ ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια μάλλον ανέμπνευστη και διαδικαστική κωμωδία. Η Αν Χάθαγουεϊ υποδύεται τη Ζοζεφίν, μια εκλεπτυσμένη απατεώνισσα η οποία ειδικεύεται στη γοητεία και (στη συνέχεια) στο «ξάφρισμα» πλούσιων κυρίων. Οταν θα πιάσει φιλίες με την τσαπατσούλα αλλά εξίσου αδίστακτη Πένι (Ρέμπελ Γουίλσον), οι δυο γυναίκες θα βαλθούν να κλέψουν έναν δισεκατομμυριούχο. Οι λίγες πραγματικά διασκεδαστικές σεκάνς υπερκαλύπτονται από έναν χείμαρρο κακογραμμένου σεναρίου στα όρια της σάχλας, με φεμινιστικό προκάλυμμα, το οποίο στην πραγματικότητα εμπεριέχει ακόμα περισσότερο σεξισμό από αυτόν που υποτίθεται πως καταδικάζει.

Ενα αγγελικό πρόσωπο ★★½
Σκηνοθεσία: Βανέσα Φιλό
Ερμηνείες: Μαριόν Κοτιγιάρ, Αϊλίν Αξόι-Ετέξ
Δύσκολη παιδική ηλικία

Η Μαριόν Κοτιγιάρ μεταμορφώνεται σε... μπίμπο, υποδυόμενη μια νεαρή μητέρα σε ένα φιλμ που παρουσιάστηκε στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών. Η Μαρλέν είναι μια γυναίκα που αγαπά την ελευθερία της, το ποτό και τις κάθε είδους διασκεδάσεις. Ολα αυτά την οδηγούν στο να παραμελήσει και τελικά περίπου να εγκαταλείψει τη μικρή της κόρη, η οποία θα βρεθεί να φροντίζει μόνη τον εαυτό της. Η Κοτιγιάρ τα καταφέρνει καλά σε έναν ασυνήθιστο για αυτή ρόλο, όμως εκείνη που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η μικρούλα Αϊλίν. Το κοριτσάκι είναι η πραγματική πρωταγωνίστρια ενός συγκινητικού αλλά και άνισου φιλμ γύρω από τις οικογενειακές σχέσεις και τη σημασία της ιδιότητας του γονέα.

Ποιος σκότωσε τη λαίδη Γουίνσλεϊ; ★★½
Σκηνοθεσία: Χινέρ Σαλίμ
Ερμηνείες: Μεχμέτ Κουρτουλούς, Εργκούν Κουγιουτσού
Φόνος στα Πριγκιποννήσια

Αλλο ένα αστυνομικό φιλμ, με κωμικά αυτήν τη φορά στοιχεία, μας έρχεται από την Τουρκία και συγκεκριμένα τα Πριγκιποννήσια. Εκεί, ένας κάπως ιδιότροπος ντετέκτιβ από την Κωνσταντινούπολη καταφθάνει για να εξιχνιάσει τον φόνο μιας Αγγλίδας συγγραφέως. Σύντομα θα έρθει αντιμέτωπος με τη μικρή τοπική κοινωνία και θα αντιληφθεί πως η λύση της υπόθεσης μόνο απλή δεν είναι. Τελικά θα βαλθεί να αναζητήσει το κλειδί στις συγγενικές σχέσεις των ντόπιων. Η αστυνομική ιστορία λειτουργεί ως προκάλυμμα μιας σάτιρας πάνω στις κοινωνικές συμβάσεις, στα ταμπού και στις παραδόσεις που χαρακτηρίζουν τέτοιου είδους μέρη. Ταυτόχρονα, αξιοσημείωτη αναφορά γίνεται και στο κουρδικό ζήτημα.

Εμείς...
Λύση στο πρόβλημα που την περασμένη εβδομάδα οδήγησε 65 επαγγελματίες του κινηματογράφου στο κατώφλι του υπουργείου Πολιτισμού φαίνεται πως δίνεται, σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Σύμφωνα με αυτή, η «παγωμένη» εδώ και καιρό χρηματοδότηση του κέντρου προς τις νέες παραγωγές προχωρεί και πλέον προωθείται στις οικονομικές υπηρεσίες του υπουργείου. Το συνολικό ποσό της χρηματοδότησης ανέρχεται στα 4 εκατ. ευρώ, ενώ ανακοινώθηκε ακόμα πως «παράλληλα εξετάζονται όλα τα ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη και προετοιμασία τόσο των αμιγώς ελληνικών παραγωγών όσο και των διεθνών συμπαραγωγών, ώστε να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος και να επιταχυνθούν οι ρυθμοί ικανοποίησης των κατά περίπτωση αιτημάτων».

...και οι άλλοι
Μπορεί να μην έχουμε καταφέρει ακόμα να δούμε (και μάλλον δεν πρόκειται) το ταλαιπωρημένο «A Rainy Day in New York», όμως όλα δείχνουν πως ο ακάματος Γούντι Αλεν ετοιμάζει ήδη την επόμενη ταινία του. Μετά τη σύγκρουση με το Amazon εξαιτίας του γνωστού σεξουαλικού σκανδάλου, ο σκηνοθέτης βρέθηκε σε πρωτοφανή για τον ίδιο δυσμένεια, ωστόσο υπάρχουν ακόμα άνθρωποι του σινεμά πρόθυμοι να δουλέψουν μαζί του. Συγκεκριμένα η εταιρεία παραγωγής Mediapro, η οποία είχε χρηματοδοτήσει και τα «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» και το «Vicky, Cristina, Barcelona», αλλά και ο οσκαρικός Κρίστοφ Βαλτς, ο οποίος θα είναι εκ των πρωταγωνιστών μαζί με τον Γάλλο Λουί Γκαρέλ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ