ΕΛΛΑΔΑ

Με ρυθμό χελώνας το μετρό Θεσσαλονίκης

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι κατασκευάζει ένα διαφορετικό έργο από αυτό που ανέλαβε και το Δημόσιο την κατηγορεί για παρελκυστική τακτική, με σκοπό να αποσπάσει περισσότερα.

Σε έξι διαφορετικές διαιτησίες θα ληφθεί απόφαση για τα 600 εκατ. ευρώ των οικονομικών διεκδικήσεων της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης. Το έργο, όμως, συνεχίζει να προχωράει με εξαιρετικά χαμηλούς ρυθμούς, με ευθύνη και των δύο πλευρών. Πάντως, σε συνάντηση προχθές του δημάρχου Θεσσαλονίκης με τον υπουργό Υποδομών φαίνεται ότι υπήρξε καταρχήν συμφωνία για το θέμα των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου.

Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς (3.1.2014) η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ στράφηκε για ακόμα μια φορά εναντίον της εταιρείας «Αττικό Μετρό» για δύο θέματα: για τα έργα στον σταθμό Παπάφη και τις πρόσθετες εργασίες (στήριξη Βασιλικής) στον σταθμό Συντριβάνι. Η εταιρεία διαμαρτύρεται για τον τρόπο υπολογισμού των πληρωμών και απειλεί ότι θα διακόψει τις εργασίες στα δύο μέτωπα «με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πρόοδο της κατασκευής του σταθμού Παπάφη και της σήραγγας αερισμού του σταθμού Συντριβάνι.

Το επεισόδιο αυτό είναι ένα από τα πολλά στην πολυετή «κόντρα» ανάμεσα στις δύο πλευρές, με τον ιδιώτη να υποστηρίζει ότι κατασκευάζει ένα διαφορετικό έργο από αυτό που ανέλαβε και το Δημόσιο να τον κατηγορεί για παρελκυστική τακτική, με σκοπό να αποσπάσει περισσότερα. Πάντως, οι διεκδικήσεις της κοινοπραξίας αποφασίστηκε στις 7 Νοεμβρίου να παραπεμφθούν σε διαιτησία (ξεκινάει αρχές Φεβρουαρίου με την κατάθεση των απόψεων της κοινοπραξίας).

Από την άλλη, το Δημόσιο δεν έχει καταλήξει εάν:

-  Θα μεταφερθούν ή όχι οι δύο μετροπόντικες από τον σταθμό της Ανάληψης (όπου είναι ακινητοποιημένοι για δύο χρόνια) στο ανατολικό άκρο της γραμμής, για να σκάψουν το υπόλοιπο αντίστροφα; Κανένας υπουργός δεν θέλει να υπογράψει την καταβολή αρκετών εκατομμυρίων ευρώ στην εταιρεία για τον σκοπό αυτό.

-  Θα καταργηθεί ή όχι ο σταθμός Βούλγαρη; Πρόκειται για τον προτελευταίο σταθμό της γραμμής, στον οποίο οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν συντελεστεί εξαιτίας των συνεχών μεταθέσεων του ορισμού τιμής μονάδας από τα δικαστήρια. Πηγές του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν ότι η απόφαση θα ληφθεί όταν η υπόθεση απεμπλακεί δικαστικά.

-  Τι θα γίνει τελικά με τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου; Στην προχθεσινή συνάντηση των κ. Χρυσοχοΐδη, Σιμόπουλου και Μπουτάρη, ο δήμαρχος συμφώνησε καταρχήν με τη λύση της επανατοποθέτησης άνω του 80% των αρχαιοτήτων. Ωστόσο, το υπουργείο δείχνει να μην εμπιστεύεται τον δήμαρχο, αναμένοντας την τοποθέτησή του στο ΚΑΣ στις 28 Ιανουαρίου (η εξέταση της προσφυγής του στο ΣτΕ μετατέθηκε για τις 5 Μαρτίου).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ