Την Επ. Ανταγωνισμού για την εξαγορά της Μεβγάλ αναμένει η Vivartia

Την Επ. Ανταγωνισμού για την εξαγορά της Μεβγάλ αναμένει η Vivartia

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού προκειμένου να καθορίσει τις επόμενες κινήσεις της για την εξαγορά της Μεβγάλ αναμένει η διοίκηση της Vivartia. Την ίδια ώρα, πάντως, το κλίμα στις σχέσεις μεταξύ των δύο εταιρειών –ειδικά με την πλευρά της οικογένειας Παπαδάκη στη Μεβγάλ– είναι μάλλον «ψυχροπολεμικό», ειδικά μετά τις πληροφορίες που θέλουν τη Μεβγάλ να αναζητεί ξένο στρατηγικό επενδυτή. Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχει προγραμματίσει να συνεδριάσει επί της εν λόγω επιχειρηματικής συγκέντρωσης στις 4 Νοεμβρίου 2014.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Απρίλιο, η Δέλτα (θυγατρική της Vivartia) και η Μεβγάλ ανακοίνωσαν την υπογραφή προσυμφώνου, το οποίο προέβλεπε την εξαγορά του 43% της Μεβγάλ από τη Δέλτα, έτσι ώστε η τελευταία να έχει συνολικά το 57,8% της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας. Το τίμημα της εξαγοράς του 43% από τις οικογένειες Παπαδάκη – Χατζηθεοδώρου συμφωνήθηκε στα 4,5 εκατομμύρια ευρώ και προβλεπόταν να καταβληθεί μετά την εξόφληση υποχρεώσεως της Μεβγάλ προς τη Δέλτα ύψους 3,8 εκατ.

«Περιμένουμε την έκβαση της υπόθεσης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού», δήλωσε χθες ερωτηθείς σχετικά σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Vivartia, Ι. Αρτινός. Και συμπλήρωσε: «Συμπληρώσαμε έναν ογκωδέστατο φάκελο για την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Δεν θα μπαίναμε σε αυτή τη διαδικασία εάν δεν είχαμε την πρόθεση να εξαγοράσουμε την εταιρεία». Ο ίδιος αποκάλυψε ότι δεν υπάρχουν επαφές με τη Μεβγάλ, καθώς μάλιστα η Vivartia δεν συμμετέχει ούτε στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, αν και κατέχει το 14,8% αυτής. Ας σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά που επιχειρεί η Vivartia να εξαγοράσει τη Μεβγάλ. H πρώτη απόπειρα ματαιώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2012, παρά το γεγονός ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε εγκρίνει τη συγκέντρωση. Ανεξαρτήτως, πάντως, της έκβασης στην υπόθεση της εξαγοράς της Μεβγάλ, στρατηγικός στόχος της Vivartia παραμένει η ενίσχυση της εξωστρέφειας έτσι ώστε σε ορίζοντα τριετίας το 30% του τζίρου της να προέρχεται από τις πωλήσεις της εκτός Ελλάδος. Η εταιρεία έχει πλέον παρουσία σε 38 χώρες, ενώ το 2011 δραστηριοποιούνταν μόλις στο 1/3 αυτών. Ειδικά ο κλάδος εστίασης της Vivartia έχει πλέον παρουσία σε 11 χώρες με 32 καταστήματα, ενώ το 2011 η παρουσία του περιοριζόταν σε 4 χώρες με 16 καταστήματα.

Επιδόσεις πάνω από κάθε προσδοκία καταγράφονται στις εξαγωγές γιαουρτιού της Δέλτα στην ιταλική αγορά βάσει της συμφωνίας για τη διανομή των προϊόντων της με την Granarolo, τον μεγαλύτερο όμιλο γαλακτοκομικών προϊόντων στη γείτονα. Μέσα σε τέσσερις μήνες, από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο, η Δέλτα κατάφερε να αποσπάσει μερίδιο 17,4% και να γίνει ο δεύτερος «παίκτης» στην κατηγορία ελληνικού γιαουρτιού. Η επιτυχία αυτή έχει ως αποτέλεσμα την επέκταση της συνεργασίας της Δέλτα με τη Granarolo μέσω της διάθεσης στην ιταλική αγορά και άλλων κωδικών την επόμενη χρονιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή