Design και τεχνολογία στην Τεχνόπολη

Design και τεχνολογία στην Τεχνόπολη

3' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η επένδυση απαιτεί υπομονή για να αποφέρει κέρδη. Στην Ελλάδα θέλουμε με το που επενδύουμε να έχουμε άμεσες υψηλές αποδόσεις», λέει στην «Κ» ο αρχιτέκτονας και βιομηχανικός σχεδιαστής Χρήστος Τσιγάρας. Η υπερσύγχρονη κλειδωνιά για ποδήλατα που σχεδίασε είναι ένα από τα οκτώ εκθέματα στο «Innovathens» της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων. Η έκθεση, η οποία παρουσιάζεται έως τις 3 Απριλίου στο εντυπωσιακό κυλινδρικό κτίριο της Τεχνόπολης, επιχειρεί να στήσει μια γέφυρα ανάμεσα στο ελληνικό design και στον χώρο των εταιρειών. Το ζήτημα είναι, βέβαια, κατά πόσο αυτά τα πρωτότυπα εκθέματα θα καταφέρουν να βρουν επενδυτικά κεφάλαια για να ταξιδέψουν και στην αγορά.

Ειδικότερα, στην έκθεση «Το Design συναντά την τεχνολογία», που διοργανώνει το «Innovathens» –ο Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων– συμμετέχουν 8 σχεδιαστές που έχουν επιλεγεί από ειδική επιτροπή, την οποία συνέστησε το «Innovathens», για να παρουσιάσουν την εικαστική τους πρόταση για καινοτόμα προϊόντα του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος. «Συμμετέχω με το concept keyper/keeper, το οποίο είναι μια έξυπνη μηχανή-φύλακας, η οποία εκμεταλλεύεται το ρεύμα των έξυπνων συσκευών ταυτόχρονα με τη ραγδαία επέκταση του Διαδικτύου και προσφέρει στον χρήστη ποδηλάτου μια πληθώρα χρήσεων για την καθημερινότητα στην κίνηση της πόλης. Εκτός από την αυτονόητη ασφάλεια, η σύνδεση με το λογισμικό των smart συσκευών (κινητά, τάμπλετ) κ.λπ. διαμέσου Wi-Fi δίνει τη δυνατότητα απελευθέρωσης του οχήματος, από τον ιδιοκτήτη που βρίσκεται σε απόσταση, και τη χρησιμοποίησή του από άλλους δυνητικούς χρήστες, καθώς και την online παρακολούθησή του σε περίπτωση κλοπής, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του οχήματος», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Τσιγάρας, περιγράφοντας την πρότασή του.

Δίπλα του, ο Δημήτρης-Θεόδωρος Γαλαίος, νέος απόφοιτος σχολής βιομηχανικού σχεδιασμού. Μετέχει στην έκθεση με το ηχείο [A]. «Είναι ένα προϊόν σχεδιασμένο για χρήση με κινητό ή τάμπλετ, το οποίο παράγει ήχο 360 μοιρών, με ακουστική εξίσου καλή με αυτήν που παράγουν τα κατευθυνόμενα ηχεία. Οι μονάδες που εξάγουν τον ήχο έχουν περιστραφεί κατακόρυφα και αντίθετα μεταξύ τους. Πολύ απλό στη χρήση του, με ένα κουμπί on/off, μία θύρα USB για ρεύμα και μία έξοδο ήχου AUX, αφήνει όλες τις υπόλοιπες ρυθμίσεις να γίνουν από τη συσκευή που θα συνδεθεί. Με την τοποθέτηση του ηχείου σε κάποιο σημείο του δωματίου και τη σύνδεσή του με τη συσκευή που είναι ενημερωμένη με ένα συγκεκριμένο λογισμικό, ο χρήστης μπορεί να ακούει μια ανθρώπινη φωνή να του διαβάζει ένα κείμενο που εκείνος επέλεξε, τα νέα, τα mails του κ.ο.κ. Και όλη αυτή η διαδικασία ενώ ο ίδιος κινείται στον χώρο ελεύθερα και η ποιότητα του ήχου δεν χάνει την ακρίβειά της», αναλύει ο κ. Γαλαίος.

Η εφαρμογή Viopolis είναι «μία εγκατάσταση από αφίσες που έχουν σκοπό να επικεντρώσουν την προσοχή σε έργα τέχνης ενταγμένα στο αστικό τοπίο της Αθήνας, των οποίων η όψη συνηθίζεται και τελικά χάνεται στη ρουτίνα της καθημερινότητας», λέει η μόλις 21 ετών δημιουργός της, Ναταλία Μαυρωτά, ενώ το μάτι του επισκέπτη τραβά και το εντυπωσιακό κόκκινο φωτιστικό της Αννας Μωραΐτου. «Το φωτιστικό “φως=ζωή” παραπέμπει σε καρδιογράφημα, χρησιμοποιώντας κόκκινο φως, στη ροή του αίματος», σημειώνει η δημιουργός του. Το μεγάλο Smartphone της Αλκηστης Παπαγεωργίου είναι, όπως λέει η ίδια, «μία εγκατάσταση που στοχεύει μέσα από την υπερβολή να τονίσει τον ρόλο της κινητής τεχνολογίας ως αναπόσπαστου κομματιού της καθημερινότητάς μας». Οι «Καθρέφτες» του Ιορδάνη Πασσά θέλουν να θυμίσουν ότι «κάποιοι άνθρωποι αποκτούν υπόσταση μέσα από το είδωλο των γύρω τους, ενώ κάποιοι μένουν σταθεροί στις απόψεις και τις συνήθειές τους», σύμφωνα με τον ίδιο. Το «Βάζο» του Δημοσθένη Σερκετζή συμβολίζει τις βάσεις που προσφέρει μια εταιρεία στους πελάτες της, ενώ «Το ταξίδι» της Αγάπης Κανταρτζή δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη της έκθεσης, διαλέγοντας μία κάρτα και σκανάροντας τον Qr code, να κερδίσει εκπτώσεις σε εισιτήρια.

Το design συναντά την τεχνολογία στο «Innovathens», αποδεικνύοντας ότι το μόνο που λείπει στους Ελληνες designers είναι (ίσως) τα επενδυτικά κεφάλαια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή