Μια νέα επιχειρηματική κουλτούρα γεννιέται

Μια νέα επιχειρηματική κουλτούρα γεννιέται

3' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Μα γιατί να έρθει κάποιος στην Ελλάδα για sur mesure ρούχο; Πρέπει να δημιουργήσετε brand name, ώστε οι καταναλωτές να επιλέξουν την Αθήνα και όχι το Λονδίνο!». Αυτή ήταν η παρατήρηση ενός ξένου επενδυτή προς τους δημιουργούς της mezoura.com, Γιάννη Στεφανίδη και Νίκο Πουλόπουλο, που παρουσίασαν το επιχειρηματικό τους εγχείρημα –τη συρραφή πουκαμίσων «κομμένων και ραμμένων» στα μέτρα του ενδιαφερομένου– σε συνάντηση των μελών της ομάδας The Canvas, που αποτελείται από πολλούς επιχειρηματίες και έχει συσταθεί από το 2014.

«Στην Ελλάδα υπάρχει πολύ διακεχυμένο ταλέντο, αλλά διακρινόμαστε από έλλειψη σθένους και επιμονής στον στόχο μας», παρατηρεί ένας εκ των τριών ιδρυτών της ομάδας, ο 37χρονος κ. Marcel Cremer, δικηγόρος αλλά και γνώστης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας στη χώρα μας. «Στην Ελλάδα παρατηρούμε πολλά παράδοξα, όπως ανθρώπους που έχουν κεφάλαιο και δεν ξέρουν πώς να το επενδύσουν, αλλά και εν δυνάμει επιχειρηματίες που δεν τολμούν να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα». Σύμφωνα με τον ίδιο, πέρα από την προβληματική σχέση του Ελληνα με το κράτος, υπάρχει και έτερος ηθικός αυτουργός. «Η ελληνική οικογένεια, που κρατάει τα παιδιά της κάτω από τις φτερούγες της για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα, καλλιεργώντας μια νοοτροπία βολέματος, μαλθακότητας και ατολμίας», παρατηρεί, «στις ΗΠΑ έφηβοι 16 ετών κάνουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα».

Η επιλογή της ονομασίας της ομάδας δεν είναι τυχαία, αφού παραπέμπει στο περίφημο buiseness model canvas, το είδος του χαρτιού που προορίζεται για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων. «Προσδοκούμε στη δικτύωση των μελών μας, στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας, ενώ θέλουμε να λειτουργήσουμε ως δίαυλος μεταξύ των νέων και θεσμικών οργάνων, πρεσβειών και Ε.Ε.», εξηγεί ο κ. Cremer, «αντίστοιχα, φέρνουμε σε επαφή άπειρους με έμπειρους επιχειρηματίες, που μπορούν ως μέντορες να τους κατευθύνουν και να συμβάλουν στη συστηματοποίηση της δουλειάς τους». Η ομάδα αποτελείται από δύο ακόμα ιδρυτές, την κ. Δανάη Μπεζαντάκου και τον κ. Χρήστο Τρικούκη, αλλά και οκτώ ακόμα μέλη, διακεκριμένους επαγγελματίες από όλους τους νευραλγικούς κλάδους της οικονομίας: τη ναυτιλία, την ενέργεια, τα τρόφιμα, τον τουρισμό κ.ά. Συμμετέχοντες στις ποικίλες εκδηλώσεις είναι άλλοι 300 επιχειρηματίες, που εναλλάξ και ανάλογα με τη θεματολογία δίνουν το «παρών». «Ιδιαίτερα γόνιμος υπήρξε ο διάλογος με πρέσβεις της Ολλανδίας, της Μ. Βρετανίας, της Τουρκίας και του Ιράκ, που έχουμε προσκαλέσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο».

Η επικοινωνία με το εξωτερικό βοηθάει τους επιχειρηματίες να σχεδιάσουν τη δράση τους εντός μιας παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. «Οι παρατηρήσεις των παρευρισκομένων μάς βοήθησαν πολύ», ομολογεί ο κ. Στεφανίδης από το mezoura.com, που ξεκίνησε πριν από πέντε μήνες και διαθέτει φυσικό χώρο στο κέντρο της Αθήνας και διαδικτυακό χώρο. «Μας υπέδειξαν ότι πρέπει να διαφοροποιήσουμε το προσφερόμενο προϊόν μας για τις αγορές του εξωτερικού ή να εστιάσουμε περισσότερο στα Βαλκάνια και στην Ιταλία», επισημαίνει ο 30χρονος επιχειρηματίας.

Ωστόσο, στόχος του The Canvas είναι η καλλιέργεια μιας υγιούς επιχειρηματικής κουλτούρας και στους ακόμα νεότερους, στα παιδιά που φοιτούν στο πανεπιστήμιο ή έχουν μόλις αποφοιτήσει. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε μια υποομάδα, το Open Mind Group, του οποίου ο σκληρός πυρήνας αποτελείται από ένδεκα φοιτητές ναυτιλιακών από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, Αιγαίου και το Deree με επικεφαλής την κ. Μπεζαντάκου, ενώ διαθέτουν και πολλούς «ακολούθους». «Ανήκω στην πρώτη φουρνιά φοιτητών που δεν κάναμε πρακτική άσκηση στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών, ελλείψει οικονομικών πόρων, κάτι που μας έκοψε τα φτερά δεδομένου ότι ο κλάδος είναι σχετικά κλειστός», εξηγεί η Ευανθία Τσέκου, που βρίσκεται ένα βήμα πριν το πτυχίο στα ναυτιλιακά. «Μαθαίνω πολλά πρακτικά, που στα έδρανα του πανεπιστημίου δεν τα διδασκόμαστε», παραδέχεται η Ευανθία, «αφιερώνω κάθε μέρα τουλάχιστον μία ώρα, αλλά το κάνω με μεγάλη χαρά». Επόμενο event της omg θα λάβει χώρα στο Innovathens με θέμα την άρτια σύσταση του βιογραφικού αλλά και τη βέλτιστη δημιουργία προφίλ στο linkedin, την επαγγελματική πλατφόρμα. «Συνομιλώντας με νέους 19 και 20 ετών, συνειδητοποιώ ότι η νέα γενιά διαφοροποιείται πολύ από τις προηγούμενες», καταλήγει ο κ. Cremer, «διακρίνεται από τη διάθεση αυτοβελτίωσης και ισχυρή βούληση».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή