Η Φώφη της μποεμίας

1' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χθες τα ξημερώματα έφυγε από τη ζωή η Φώφη Ακριθάκη, έπειτα από σύντομη μάχη με την επάρατη νόσο. Η τέως σύζυγος του Αλέξη Ακριθάκη και μητέρα της Χλόης δεν στάθηκε ποτέ στη σκιά του μεγάλου ζωγράφου, αλλά είχε πάντα τη δική της οντότητα. Από το 1976 έως το 1997 ήταν μία από τις πιο αγαπητές μορφές στο Βερολίνο, χάρις στο «Fofi’s restaurant – bar». Το μαγαζί της με την ελληνική κουζίνα συγκέντρωνε τον αφρό της τέχνης και της διανόησης. Ακολουθώντας τον Ακριθάκη το 1969 στη Γερμανία, όταν ο τελευταίος πήρε υποτροφία, η δαιμόνια Αιγυπτιώτισσα χρειάστηκε να εργαστεί στα εστιατόρια για να τα βγάλουν πέρα. Και από την επιβίωση κατάφερε να φτάσει στην επιτυχία.

Ολοι είχαν περάσει από τα τραπέζια του εστιατορίου της: από τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και τον Αντι Γουόρχολ μέχρι τον Χάινερ Μίλερ και τον Γιάννη Κουνέλλη – ήταν το πιο γνωστό στέκι της γλυκιάς μποεμίας. Ακόμη και ο Τζον Λε Καρέ είχε στείλει έναν ήρωά του να δειπνήσει εκεί.

«Το μεγαλύτερο επίτευγμα του εστιατορίου ήταν οι μείξεις, λειτούργησε σαν καλλιτεχνική πλατφόρμα: οι κουρασμένοι από την παράσταση ηθοποιοί της Σάουμπίνε, συνθέτες, μουσικοί, συγγραφείς, ζωγράφοι άνοιγαν συζητήσεις. Καθημερινοί άνθρωποι που δεν γνωρίζονταν και ανήκαν σε διαφορετικούς χώρους έρχονταν κοντά, δένονταν. Ξέρετε, εμείς οι εξωστρεφείς Ελληνες είμαστε πιο σοβαροφανείς όταν πηγαίνουμε να φάμε έξω. Με τους Γερμανούς ισχύει το ανάποδο. Ειδικά τότε ήταν μια εποχή όπου το μαγαζί τούς ενσωμάτωνε όλους σε μια παρέα», έλεγε η Φώφη στην «Κ», με αφορμή μια έκθεση που διοργάνωσαν ο Ντένης Ζαχαρόπουλος και ο Αλέξης Παπαζαχαρίας για το διάσημο εστιατόριό της στο Μουσείο Αλεξ Μυλωνά, που ανήκει στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα πραγματοποιηθεί κηδεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή