ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Κατηγορώ» από Μητσοτάκη για τις ιδεοληψίες ΣΥΡΙΖΑ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ

Από την παρουσίαση χθες του βιβλίου του Τάσου Αβραντίνη «Εκπαίδευση, μια ελεύθερη επιλογή ή μια γάτα που γαβγίζει».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Επιστροφή στη δεκαετία του ’80 και σε συντεχνιακές λογικές του χθες, κατεδάφιση κάθε ουσιαστικής μεταρρυθμιστικής προσπάθειας που έλαβε χώρα στην Παιδεία τα τελευταία χρόνια, ήταν μερικά μόνο από τα «κατηγορώ» του Κυριάκου Μητσοτάκη για την κυβερνητική πολιτική στην Παιδεία, πεδίο όπου ο πρόεδρος της Ν.Δ. επιδιώκει να αναδείξει στις προτεραιότητες της «γαλάζιας» αντιπολιτευτικής στρατηγικής.

Η ομιλία του προέδρου της Ν.Δ. στην παρουσίαση του βιβλίου του Τάσου Αβραντίνη «Εκπαίδευση, μια ελεύθερη επιλογή ή μια γάτα που γαβγίζει» ήταν απλώς η αφορμή για να επαναλάβει ο κ. Μητσοτάκης ότι το μέτωπο της Παιδείας πάσχει από τις «ιδεοληψίες» της κυβέρνησης – «το 1982 είναι εποχή με την οποία ο κ. Τσίπρας αισθάνεται πολύ μεγαλύτερη ιδεολογική οικειότητα», σημείωσε χαρακτηριστικά. Εξάλλου, ο πρόεδρος της Ν.Δ. θεωρεί ότι η Παιδεία αποτελεί προνομιακό πεδίο για τον ίδιο, καθώς είχε πρωτοστατήσει σε διακομματικές κινήσεις αποτροπής των σχεδιασμών των κ. Μπαλτά και Φίλη. «Βιώνουμε την κατεδάφιση κάθε ουσιαστικής μεταρρυθμιστικής προσπάθειας που έλαβε χώρα στην Παιδεία τα τελευταία χρόνια», είπε, ενώ μίλησε για την ανάγκη να σπάσει το «ταμπού» του άρθρου 16, του «απόλυτου τοτέμ της αντιμεταρρύθμισης στη χώρα. Υπογράμμισε, δε, ότι η Ελλάδα είναι δέσμια «ενός παράλογου συνταγματικού προορισμού, που την καθιστά μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων».

Ο κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «εκδηλώνει όλα τα νεομαρξιστικά απωθημένα της στον τομέα της εκπαίδευσης», ενώ σημείωσε, παρουσία της Αννας Διαμαντοπούλου που βρισκόταν στο πάνελ των ομιλητών, ότι η κυβέρνηση «ξηλώνει στην πράξη τον νόμο 4009/2011, ενώ κανονικά θα έπρεπε να συζητάμε πώς θα τον βελτιώσουμε». Η κοινή εμφάνιση δεν έμεινε ασχολίαστη ούτε από την πρώην υπουργό Παιδείας και νυν πρόεδρο του Δικτύου για τη Μεταρρύθμιση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. «Προερχόμαστε από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, όμως, ιδιαιτέρως στη χώρα μας απαιτούνται ανατροπές και διάλυση όλων των κλειστών συστημάτων στη διοίκηση, στην οικονομία, στα κόμματα και πάνω απ’ όλα στο εκπαιδευτικό σύστημα», επισήμανε. «Εδώ», συνέχισε, «συναντώνται οι αγωνίες και τα όνειρα όλων των πολιτών με ανοικτούς ορίζοντες που θέλουν κάτι να αλλάξει στη χώρα». Η κ. Διαμαντοπούλου μίλησε για κρατικίστικες απόψεις στην προσέγγιση της Παιδείας που επικράτησαν από τη μεταπολίτευση και μετά, και υπογράμμισε ότι η Ελλάδα «παραμένει στα προτάγματα προηγούμενων εποχών και δεν προχωράει στα νέα προτάγματα για την εκπαίδευση, που είναι η ποιότητα, η αριστεία, η ευελιξία». Η πρώην υπουργός άφησε ακόμη αιχμές για το «ξήλωμα» της μεταρρύθμισης στην Παιδεία «από το 2012 και μετά», ενώ, όπως είπε, από το 2015 κι έπειτα «έχουμε την ολοκληρωτική φτωχοποίηση του σχολείου, όχι μόνο οικονομικά, αλλά και από πλευράς ιδεών, προγραμμάτων και αντιλήψεων, που μας γυρίζουν στη δεκαετία του ’50».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ