ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκίνησαν οι ακροάσεις των κατασκευαστών για την υπόθεση καρτέλ

TΑΣΟΣ ΤΕΛΛΟΓΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αρχισε την περασμένη εβδομάδα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η ακρόαση των τεχνικών εταιρειών που κατηγορούνται για εναρμονισμένες πρακτικές στη διεκδίκηση και εκτέλεση δημοσίων έργων επί μια 25ετία. Η ακρόαση που συμπεριέλαβε την εβδομάδα που πέρασε τις εταιρείες Ακτωρ, JP Αβαξ, Ιντρακάτ και Τέρνα, σύμφωνα με πληροφορίες, «έγινε σε κλίμα καλό, αν και ορισμένοι εκπρόσωποι εταιρειών έδειχναν μικρότερο ενδιαφέρον συνεργασίας με την επιτροπή ενόψει του φόβου διαδικασιών ποινικού χαρακτήρα». Οι τελευταίες δεν έχουν αποκλειστεί εντελώς, μετά την αποτυχημένη προσπάθεια της κυβέρνησης να τις «διαγράψει» με τροπολογία, παραδέχθηκε μιλώντας στην «Κ» εκπρόσωπος μιας από τις εταιρείες που ακούστηκαν χωρίς να θέλει να κατονομαστεί.

Τις προηγούμενες εβδομάδες, και συγκεκριμένα στις 8 Αυγούστου, η διεύθυνση αλιείας της Ε.Ε. έστειλε επιστολή στην ελληνική κυβέρνηση στην οποία την προειδοποιούσε ότι θα πρέπει να «παγώσουν τα λιμενικά έργα «έως ότου εξετασθούν και από την Ε.Ε. οι σχετικές καταγγελίες. Είχε προηγηθεί στις 4 Αυγούστου επιστολή-καταγγελία του νομικού εκπροσώπου της εταιρείας «Προοδευτική», Αλέξανδρου Κρυσταλλίδη, με την οποία κατήγγελλε τις διαδικασίες αποζημίωσης του ελληνικού Δημοσίου προς τους παραχωρησιούχους των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, την επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης των έργων και την αύξηση του προϋπολογισμού τους, και κατέληγε στο συμπέρασμα ότι δεν θα πρέπει οι παραχωρησιούχοι να πάρουν το προνόμιο της είσπραξης διοδίων για 35ετία. Να σημειωθεί ότι καταγγελία για τα ίδια έργα είχε γίνει από τον συγκεκριμένο κατασκευαστή και την εποχή της υπουργίας του Γ. Σουφλιά. Στη συνέχεια την είχε αποσύρει όταν εντάχθηκε σε μια κοινοπραξία. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει κληθεί και αυτή στη διαδικασία της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Σύμφωνα με πηγές της Ε.Ε. που μίλησαν στην «Κ» υπό τον όρο της ανωνυμίας, η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού βρίσκεται σε επαφή με την DG Comp σε μία προσπάθεια να παρουσιαστούν οι ακριβείς διαστάσεις του προβλήματος που έχει προκύψει από την εισήγησή της. Οι εταιρείες που έχουν τοποθετηθεί μέχρι σήμερα στις ακροάσεις έχουν σημειώσει ότι δεν υπήρχε διαρκής κοινή πρακτική από την αρχή της ερευνώμενης περιόδου (δεκαετία του ’90) μέχρι σήμερα και ούτε όλες οι συνεννοήσεις ή διαπραγματεύσεις είχαν χαρακτήρα «εναρμονισμένης πρακτικής για εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης».

Η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει πρόστιμα έως και μέχρι το 15% του τζίρου των εταιρειών που ελέγχονται και που όλες επιθυμούν να ενταχθούν στο καθεστώς διευθέτησης. Η ένταξη στο καθεστώς προϋποθέτει ότι θα αναγνωρίσουν τις πράξεις τους, κάτι που δυσκολεύονται να κάνουν επειδή δεν έχουν εξασφαλισμένη ποινική ασυλία. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», την ερχόμενη εβδομάδα θα εξετασθούν οι ξένοι κατασκευαστές.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ