ΠΟΛΗ

Ενα δραστήριο κύτταρο πολιτισμού γεννήθηκε στο μεγάλο λιμάνι

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

Το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά κερδίζει με τις παραστάσεις και τις δράσεις του την πόλη και το κοινό έξω απ’ αυτήν.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο Νίκος Διαμαντής, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, κέρδισε το στοίχημα. Δημιούργησε ένα πολιτιστικό κύτταρο στην πόλη, με κοινωνικό πρόσωπο και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, αγκάλιασε παιδιά και σχολεία, «ξύπνησε» το ενδιαφέρον μερίδας των κατοίκων, κατέβασε το καλοσυνηθισμένο κοινό της Αθήνας στο νεοκλασικό κτίριο της λεωφόρου Ηρώων Πολυτεχνείου, προχώρησε σε συνεργασίες. Και πέτυχε με επιχορήγηση 500.000 ευρώ από τον ΟΠΑΝ του Δήμου Πειραιά και τις εισπράξεις 370.000 ευρώ από τα εισιτήρια να στηρίξει πρόγραμμα στο διάστημα 2015 -2016, το οποίο σχηματίζουν 40 διαφορετικές εκδηλώσεις, 21 παραγωγές, με 95.000 συνολικά θεατές.

Κέρδισε με δράσεις όπως «Μια μέρα στο θέατρο», αναδεικνύοντας την ιστορία του θεάτρου και της πόλης και συγκίνησε με την αλληλέγγυα ματιά του: Τις παραστάσεις ομάδων του σε φυλακές και τμήματα απεξάρτησης (με βοήθεια του Ιδρύματος Νιάρχος), το χέρι που άπλωσε σε επτά σχολεία της περιοχής και των όμορων δήμων γνωρίζοντάς τους τη θεατρική πράξη (με την υποστήριξη του Ιδρύματος Λάτση).

Σε μια εποχή που οι χορηγοί όλο και λιγότερο βάζουν το χέρι στην τσέπη για να υποστηρίξουν πολιτιστικούς οργανισμούς, το ΔΘΠ τα καταφέρνει και σε βάθος χρόνου. Εξασφάλισε 1.200.000 ευρώ για τα επόμενα 4 χρόνια (υπεγράφη προγραμματική σύμβαση μεταξύ ΥΠΠΟ, Περιφέρειας Αττικής και ΟΠΑΝ Δήμου Πειραιά), επίσης κέρδισε τη στήριξη της Cosmote, του Ιδρύματος Λασκαρίδη, της Αττικό Μετρό, του εμπορικού συλλόγου της πόλης. Ετσι προχωράει σε γερό σχεδιασμό και συνεργασίες με το Φεστιβάλ Αθηνών, τη Λυρική Σκηνή, το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, την Καμεράτα, θέατρα ρεπερτορίου, το Φεστιβάλ Φιλίππων κ.ά.

Το νέο πρόγραμμα αρχίζει σήμερα με την επανάληψη του επιτυχημένου «Φάουστ», που σκηνοθέτησε η Κατερίνα Ευαγγελάτου, και συνεχίζει με τα «Mon Petit Prince» του Αντουάν Ντε Σεντ-Εξιπερί σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μπογδάνου, «Αμλετ» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, «Καλιγούλα» του Καμί σε σκηνοθεσία Αλίκης Δανέζη-Knutsen, «Το ψωμί της Νινευί» των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη, που φέρνει ξανά στο Δημοτικό του Πειραιά τη Λήδα Πρωτοψάλτη, την παιδική παράσταση των ΟΥίΤ. Ακόμη, εκθέσεις, ιστορικούς περιπάτους, συναυλίες, δρώμενα, ημερίδα, παραστάσεις στο πλαίσιο της παρέμβασης«Προσφυγικά», τις συναντήσεις του Θανάση Νιάρχου αλλά και συνεργασία με το δίκτυο αιθουσών της Met στην Ελλάδα.

Ενα πρόγραμμα με φυσιογνωμία, το οποίο στοχεύει στη συνέχεια και απλώνεται στην πόλη, προσπαθώντας να την κερδίσει. Κατάφερε ακόμη και παρεμβάσεις με τον ΟΛΠ στον χώρο ελλιμενισμού, μέσα στα κρουαζιερόπλοια το καλοκαίρι, παρουσιάζοντας πρόσωπα της ελληνικής τέχνης τα οποία αγνοεί η πλειονότητα των ξένων επισκεπτών που φτάνουν στον Πειραιά. Επένδυση στο λιμάνι.

«Η διαδρομή δεν ήταν εύκολη στο διάστημα των δύο χρόνων. Αντιμετωπίσαμε οικονομικά θέματα λόγω της γενικότερης αστάθειας (capital controls κ.ά.), αλλά τα καταφέραμε, κρατηθήκαμε», λέει στην «Κ» ο Ν. Διαμαντής.

Νωρίτερα στην παρουσίαση του νέου προγράμματος, οι καλλιτέχνες που γέμισαν το φουαγιέ έδιναν μια αισιόδοξη νότα σε μια περίοδο γενικής ανασφάλειας. Από τους νεότερους, ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς, στάθηκε στον χώρο που δίνει το ΔΘΠ στους νέους. Πιο έμπειρος και στη διοίκηση, ο Γιάννης Χουβαρδάς εστίασε στην ουσία: είναι σημαντικό ο Πειραιάς να εξαπλώσει τον πολιτιστικό πυρήνα που έχτισε και αλλού.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

 Πτυχές 
 

Δείτε τις διαδρομές του Ν. Βατόπουλου στο διαδραστικό χάρτη