ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναβολή διαγωνισμού κατασκευής τμήματος του Πάτρα - Πύργος

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με μια «περίεργη» ως προς τους λόγους και τη συγκυρία απόφαση, το υπουργείο Υποδομών ανέβαλε τη διεξαγωγή του τέταρτου κατά σειρά διαγωνισμού για την κατασκευή τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου. Σύμφωνα με την απόφαση, αιτία είναι ότι δεν ορίστηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο εκπρόσωπος στην επιτροπή του διαγωνισμού, κάτι που όμως –σύμφωνα με το ΤΕΕ– δεν είναι απαραίτητο. Τα άλλα τρία τμήματα του ίδιου έργου έχουν ως προσωρινό ανάδοχο την εταιρεία Τοξότης συμφερόντων Καλογρίτσα.

Το τμήμα Βάρδας - Κυλλήνης, μήκους 9 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 70,7 εκατ. ευρώ, είναι ένα από τα οκτώ στα οποία έχει χωριστεί ο ημιτελής οδικός άξονας Πάτρας - Πύργου. Σε ερώτημα της «Κ» σχετικά με τα αίτια της αναβολής, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, υποστήριξε ότι σε ανάλογες περιπτώσεις ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ ορίζεται από το υπουργείο, χωρίς να επηρεάζεται ο διαγωνισμός.

Η απόφαση πάντως του υπουργείου δεν φαίνεται να είναι ανεξάρτητη από την πορεία του υπόλοιπου έργου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι υπηρεσίες του υπουργείου προβληματίζονται με τις πολύ μεγάλες εκπτώσεις (άνω του 50%) που έχει δώσει η εταιρεία Τοξότης, συμφερόντων Καλογρίτσα, για τα πρώτα τρία τμήματα του έργου, ανησυχώντας ότι η υπογραφή της σύμβασης δεν θα εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το ζητούμενο βέβαια είναι να βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα ώστε ο ανάδοχος να αιτιολογήσει πώς θα μπορέσει να κάνει το έργο στη μισή τιμή (όσο κι αν αυτό έχει υπερκοστολογηθεί).

Οι εξελίξεις γύρω από το έργο και γενικότερα τον όμιλο Καλογρίτσα προκαλούν (ευλόγως) την ανησυχία της τοπικής κοινωνίας. Μάλιστα χθες ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απ. Κατσιφάρας, κάλεσε τον υπουργό Χρ. Σπίρτζη να απαντήσει τι απέγινε με τον φάκελο ένταξης του αυτοκινητοδρόμου ως μεγάλου έργου, γιατί αναβλήθηκε ο διαγωνισμός και ποια είναι τα οριστικά χρονοδιαγράμματα. Παράλληλα συγκάλεσε εκτάκτως το περιφερειακό συμβούλιο για το θέμα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ