ΕΛΛΑΔΑ

Τέσσερις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Διαγωνισμό για την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων προκήρυξε η Εγνατία Οδός Α.Ε. Μέχρι το τέλος του έτους θα ακολουθήσουν διαγωνισμοί για την κατασκευή ακόμα τριών σταθμών, ενώ οι τελευταίοι τρεις έπονται στις αρχές του 2017. Η κατασκευή δέκα νέων σταθμών στην Εγνατία Οδό και στις καθέτους της είχε αποφασιστεί το 2014 και πρέπει να ολοκληρωθεί εντός του 2017, πριν από την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτη. Με την προσθήκη των νέων σταθμών, ο αριθμός των διοδίων στην Εγνατία και στις καθέτους της θα είναι 18.

Ο διαγωνισμός αφορά την κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε Παμβώτιδα (Ιωάννινα), Μέστη (Εβρο), Ιεροπηγή (Καστοριά) και Ευζώνους (Κιλκίς). Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 6,9 εκατ. ευρώ και οι προσφορές θα πρέπει να υποβληθούν έως τις 22 Νοεμβρίου. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της κτιριακής υποδομής, την τροποποίηση των διαστάσεων του δρόμου για τη χωροθέτηση των διοδίων και τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.

Οπως εξηγεί στην «Κ» ο προϊστάμενος Τομέα Λειτουργίας, Εκμετάλλευσης και Συντήρησης Μιλτιάδης Μπούγαλης, θα ακολουθήσει μέσα στο προσεχές διάστημα ένας διαγωνισμός για την κατασκευή των σταθμών διοδίων στο Βενέτικο (Γρεβενά) και στον Αλιάκμονα (Κοζάνη) και ένας για την κατασκευή σταθμού διοδίων στην εξωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης (μεταξύ των κόμβων Ιωνίας και ΤΙΤΑΝ, περιοχή Ωραιοκάστρου). Θα ακολουθήσει στις αρχές της επόμενης χρονιάς η ανάλογη διαδικασία για τους σταθμούς Ασπροβάλτας, Στρυμονικού και Καβάλας.

Η κατασκευή 10 νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία και στις τρεις προς παραχώρηση καθέτους της (Σιάτιστα - μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής, Λαγκαδάς - μεθοριακός σταθμός Προμαχώνα και Χαλάστρα - μεθοριακός σταθμός Ευζώνων) είχε αποφασιστεί στα τέλη του 2014. Η απόφαση προέβλεπε τη λειτουργία των νέων διοδίων έως τον Ιανουάριο του 2016, ωστόσο το χρονοδιάγραμμα ουδέποτε εφαρμόστηκε. Στόχος του διπλασιασμού των διοδίων είναι ο αυτοκινητόδρομος να γίνει πιο ελκυστικός στους ενδιαφερόμενους επενδυτές, αν και η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ότι η αύξηση του πλήθους των διοδίων οδηγεί κατά κανόνα... στη μείωση των εσόδων.

Η «προκαταρκτική διαβούλευση» για την παραχώρηση της Εγνατίας ξεκίνησε πριν από ένα μήνα, χωρίς να έχουν αποσαφηνιστεί βασικοί όροι του διαγωνισμού, όπως η διάρκεια της παραχώρησης (πιθανότερο θεωρούνται τα 30 έτη), το τίμημα (εφάπαξ και ετήσιο μίσθωμα ή ποσοστό επί των κερδών) και το ακριβές αντικείμενο του παραχωρησιούχου (καθώς ο δρόμος βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, αλλά λ.χ. χωρίς να έχουν κατασκευαστεί οι 16 από τους 17 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων). Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί στις αρχές του 2017 με στόχο οι δεσμευτικές προσφορές να κατατεθούν έως τον Νοέμβριο του ίδιου έτους. Με ενδιαφέρον αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα και η απόφαση του δικαστηρίου για τη διαφορά ανάμεσα στην Εγνατία Οδό Α.Ε. και στην Τράπεζα Πειραιώς για το δάνειο που είχε συναφθεί για την ολοκλήρωση του άξονα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ