ΕΛΛΑΔΑ

«Αλαλούμ» με τους διορισμούς

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ανθρακας! Αυτό προκύπτει από τη χθεσινή, πρώτη, συνάντηση των προεδρείων της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για το θέμα των διορισμών. Βεβαίως, άλλη εικόνα δηλώνεται σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις και άλλη προβάλλεται στις ανακοινώσεις, στο πλαίσιο του επικοινωνιακού χειρισμού του θέματος. Με επικοινωνιακούς όρους θα πρέπει να ερμηνευθεί και το αίτημα του κ. Γαβρόγλου για εξαντλητικό διάλογο!

Ειδικότερα, σε μία χώρα με γενική ανεργία στο 24% και μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια, το βασικό ερώτημα των συνδικαλιστών αφορούσε τον χρόνο και τον αριθμό των διορισμών. Πόσο μάλλον που υπάρχει αίτημα προς τους θεσμούς, από τον τέως υπουργό Νίκο Φίλη, για 20.000 διορισμούς σε βάθος τριετίας. Οπως δήλωσε χθες στην «Κ» ο Νικηφόρος Κωνσταντίνου από την ΟΛΜΕ, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε ότι «ναι μεν υπάρχει ως αίτημα προς τους θεσμούς, αλλά δεν μπορεί να δεσμευτεί για τίποτα».

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας ανέφερε ότι «για τις πρόσφατες διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι για πρώτη φορά τέθηκε γραπτώς και έγινε αποδεκτή η ανάγκη διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών».

Στενοί συνεργάτες του υπουργού ανέφεραν στην «Κ» ότι «για πρώτη φορά αποτυπώθηκε γραπτώς σε κείμενο κοινής αποδοχής με τους θεσμούς για τον τριετή προγραμματισμό στην εκπαίδευση».

Από την άλλη, ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ ότι θα αρχίσει αξιολόγηση των 20.000 στελεχών της εκπαίδευσης και αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Ωστόσο, για τη διαδικασία αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης θα κατατεθεί νέο ρυθμιστικό πλαίσιο. Μάλιστα, διακινήθηκε και η θέση ότι η αυτοαξιολόγηση των σχολείων είναι προαπαιτούμενο για να γίνουν διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών.

Ο υπουργός ανέφερε, επίσης, ότι προσεχώς θα παραδοθεί η νέα, ενδιάμεση, έκθεση του ΟΟΣΑ για τα δεδομένα της ελληνικής εκπαίδευσης, η οποία εύλογα είναι επικαιροποιημένη σε σχέση με εκείνη του 2011. Η τελική έκθεση θα παραδοθεί στο τέλος του 2017. Οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών φορέων ζήτησαν, από την πλευρά τους, άμεση πρόσληψη αναπληρωτών για όλα τα κενά, γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, καμία συγχώνευση - κατάργηση σχολείων και τμημάτων, κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων για τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.

Ο υπουργός πρότεινε «να ξεκινήσει ένας εξαντλητικός διάλογος με θεματικές συναντήσεις για κάθε ένα από τα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα».

Μα ήδη φέτος έχει γίνει και ολοκληρωθεί εθνικός διάλογος με προεδρεύοντα της Επιτροπής τον Αντώνη Λιάκο (το πόρισμά της μπήκε στο... ράφι, αφού η πρόταση για 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 Λύκειο δεν υιοθετείται) και τον κ. Γαβρόγλου επικεφαλής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Την ίδια στιγμή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα ΑΕΙ/ΤΕΙ αγωνιούν για τη χρηματοδότηση του 2017. Το ζήτημα θα τεθεί στην πρώτη συνάντηση του κ. Γαβρόγλου με το προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων την προσεχή Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου. Χθες η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα στο οποίο παρατηρεί «ότι η συνεχώς αυξανόμενη οικονομική δυσχέρεια του Ιδρύματος καθιστά την καθημερινή λειτουργία του οριακά δυνατή».

Τέλος, τα προβλήματα υποστελέχωσης του τμήματος που λειτουργεί στην Αμφισσα ως παράρτημα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, επισημαίνει ο βουλευτής Ν.Δ. Θεόδωρος Φορτσάκης, σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Παιδείας στη Βουλή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ