ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Ξενοφώντας Ζολώτας κουβεντιάζει με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, ο βασιλιάς Παύλος και ο διάδοχος Κωνσταντίνος εισέρχονται στο κτίριο από την είσοδο της Πανεπιστημίου, ο Ηλίας Βενέζης υπογραμμίζει τη λογοτεχνική κληρονομιά του «Κύκλου» και, ακόμα, ο σύλλογος των υπαλλήλων, οι χριστουγεννιάτικες γιορτές, οι επέτειοι, οι γενικές συνελεύσεις – στο σύνολο 1.505 φωτογραφίες, αποτέλεσμα της περίπου μισού αιώνα συνεργασίας του κορυφαίου φωτορεπόρτερ Κωνσταντίνου Μεγαλοκονόμου με την ΤτΕ. Το αρχείο έχει περάσει πλέον στην κατοχή της τράπεζας και η εξερεύνησή του μας δίνει μια εικόνα του μεταπολεμικού κόσμου, καθώς όσα συμβαίνουν εντός τραπέζης αποτελούν τρόπον τινά τον καθρέφτη της ελληνικής κοινωνίας. Τα πρόσωπα αλλάζουν, η μόδα αλλάζει, οι συνήθειες αλλάζουν. Ακόμα και το πολίτευμα αλλάζει. Και ο φακός του Μεγαλοκονόμου είναι εκεί για να καταγράψει την ιστορία.

Το συγκεκριμένο αρχείο, ένα μέρος του οποίου δανειστήκαμε και παρουσιάζουμε στις επόμενες σελίδες, αποτελεί τμήμα της τεράστιας κληρονομιάς του Μεγαλοκονόμου, οι φωτογραφίες του οποίου λειτουργούν ως ντοκουμέντα της ιστορίας της Ελλάδας στον 20ό αιώνα και μεταφέρουν με ασφάλεια στο παρόν τις στιγμές μιας εποχής που δεν διέθετε την ευκολία του διαδικτύου. Ο Μεγαλοκονόμος γεννήθηκε στη Σμύρνη και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα μετά την καταστροφή, εκπαιδεύτηκε στο φωτογραφικό ρεπορτάζ και γρήγορα καθιερώθηκε για την αισθητική του και την καθαρή και οξυδερκή ματιά του. Οι μεταγενέστεροι τον μνημονεύουν ακόμη ως τον «καθηγητή» τους. Πέθανε το 1992.

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ