ΕΛΛΑΔΑ

Περισσότερα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους «βλέπουν» οι οδηγοί μετά την εξαγορά της Taxibeat

ΘΕΟΔΩΡΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αισιόδοξοι για την «διαδρομή» της Taxibeat, ως μέλος πλέον της οικογένειας mytaxi εμφανίζονται Ελληνες οδηγοί ταξί που συνεργάζονται εδώ και χρόνια με την εταιρεία. Αν και οι λεπτομέρειες της συνεργασίας με τη γερμανική εταιρεία δεν έχουν γίνει γνωστές, οι οδηγοί βλέπουν μάλλον με «καλό μάτι» την εξαγορά της και ελπίζουν ότι θα τους βοηθήσει να καταγράψουν με το κοντέρ τους ακόμη περισσότερα χιλιόμετρα.

Ο Χρήστος Καραθανάσης είναι 61 ετών και έπιασε για πρώτη φορά το τιμόνι του ταξί το 1980. Η συνεργασία του με την Taxibeat άρχισε πριν από ένα χρόνο και έχει κάνει μέχρι σήμερα συνολικά 3.117 διαδρομές.

«Δεν διανοούμαι να μην δουλέψω με την εταιρεία γιατί θα έχω τη μισή είσπραξη. Το ταξί γενικώς δεν έχει δουλειά και η Taxibeat μας έχει δώσει πολλή περισσότερη δουλειά. Το πρώτο 15μερο του Μαρτίου πήρα 77 διαδρομές και το 60% είναι μέσω της taxi beat», δηλώνει στην «Κ».

Η είδηση για την εξαγορά της από την mytaxi, ήταν θετική για τον κ. Καραθανάση, καθώς όπως εκτιμά, η προσθήκη της Ελλάδας στο δίκτυο των χωρών που θα εξυπηρετεί, θα συμβάλει στην ανάπτυξη του κλάδου.

«Είναι  ό,τι καλύτερο γιατί η γερμανική mytaxi διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Για να επενδύσουν σημαίνει ότι πιστεύουν στην ανάπτυξη του ταξί στην Ελλάδα. Ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός εδώ είναι από την Uber και το γεγονός ότι προχωρούν σε αυτή την κίνηση σημαίνει ότι κατά την εκτίμησή τους  η Uber δεν θα πιάσει», προσθέτει.

Η ιδέα ότι ο εργοδότης του θα είναι πλέον Γερμανός δεν φαίνεται να τον αποθαρρύνει.

«Ο καθένας έχει τη δική του κοσμοθεωρία. Εμένα δεν με ενδιαφέρει ποιον εργοδότη θα έχω αρκεί να υπάρχει δουλειά», ξεκαθαρίζει.

Ο Μ.Κ. που συνεργάζεται με την taxi beat από το 2012 δεν κρύβει ότι θα προτιμούσε η ανάπτυξη της εταιρείας να γινόταν με ελληνικά κεφάλαια. Δεν υποτιμά ωστόσο το γεγονός της εξαγοράς από μια τεράστια εταιρεία, όπως η Daimler.

«Η εξαγορά της είναι τεράστια επιτυχία για την εγχώρια κοινότητα των startups. Μακάρι να γινόταν η ανάπτυξη με ελληνικά κεφάλαια, αλλά μάλλον αυτό δεν ήταν εφικτό. Σίγουρα θα βοηθήσει γιατί έχουμε χάσει μεγάλο μερίδιο από την Uber που είναι γνωστή διεθνώς».

Αυτό που προβληματίζει τον Μ.Κ. είναι το ενδεχόμενο να αυξηθεί περισσότερο η προμήθεια από το 12% που είναι αυτή τη στιγμή και το κατά πόσο ένα πρόβλημα θα γίνεται πλέον αντιληπτό από την εταιρεία με την ίδια ευκολία, όπως όταν αυτή βρισκόταν σε ελληνικά χέρια.

Για τον Στέφανο Κ., που ήταν ένας από τους πρώτους οδηγούς της Taxibeat, όταν η εφαρμογή μετρούσε μόλις τρεις μήνες λειτουργίας, η χρονική συγκυρία ήταν η πλέον κατάλληλη για την εξαγορά της.

«Τα λεφτά που είχαν επενδύσει είναι μηδαμινά συγκριτικά με αυτά που παίρνουν. Η εξαγορά έγινε την πιο κατάλληλη χρονική στιγμή που η εταιρεία ήταν στο απόγειο της.  Και σίγουρα ήταν μια στρατηγική κίνηση γιατί ίσως μελλοντικά να υπήρχε ο κίνδυνος να εισέλθουν κι άλλες εταιρείες στην αγορά, οπότε ο ανταγωνισμός να ήταν πολύ μεγαλύτερος», όπως υποστηρίζει.

Αυτό πάντως το οποίο πολλοί οδηγοί φαίνεται να προσδοκούν είναι η τόνωση της ζήτησης ειδικά ενόψει της τουριστικής περιόδου.

Όπως δηλώνει ο κ. Κώστας Πολύδερας, που εργάζεται ως οδηγός της Taxibeat τα τελευταία τρία χρόνια «Είναι μια μεγάλη εταιρεία που θα επενδύσει περισσότερα ποσά στη διαφήμιση κι αυτό αναμφίβολα θα οδηγήσει σε περισσότερες διαδρομές. Το πιο σημαντικό πάντως είναι ότι χιλιάδες Γερμανοί, Βρετανοί, Ιταλοί, Ισπανοί και άλλοι πελάτες της mytaxi που επισκέπτονται την Αθήνα και άλλες πόλεις της Ελλάδας, θα μπορούν να καλούν ταξί από την ίδια εφαρμογή και έτσι θα έχουμε περισσότερους πελάτες».

Σκέψη απόλυτα δικαιολογημένη εάν σκεφτεί κανείς πως περισσότεροι από 10 εκατομμύρια χρήστες έχουν κατεβάσει στο κινητό τους ή το τάμπλετ τους την εφαρμογή mytaxi, η οποία εξυπηρετεί τουλάχιστον 9 χώρες και 50 πόλεις στην Ευρώπη, όπως η Βιέννη, η Βαρκελώνη, η Ζυρίχη, η Βαρσοβία και η Μαδρίτη, με ένα δίκτυο τουλάχιστον 100.000 επαγγελματιών οδηγών.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ