Πολλά… ΕΒΓΕ στη νέα γενιά Ελλήνων ντιζάινερ

Πολλά… ΕΒΓΕ στη νέα γενιά Ελλήνων ντιζάινερ

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί να είναι ασυνήθιστο να παραγγέλνεις μια «Χαρά» σε παγωμένο ποτήρι, αλλά αυτό σημαίνει η ετικέτα της νέας ολλανδικής μπίρας «Vrolijkheid», την οποία σχεδίασε το δημιουργικό γραφείο Typical Organization, το οποίο αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής των βραβείων ΕΒΓΕ 2017. Η ετικέτα που σχεδίασαν οι Κώστας Βλαχάκης και Τζόσουα Ολστχορν μοιάζει με το λήμμα ενός λεξικού, ενώ σε μια ολιστική προσέγγιση ο δημιουργός της γραμματοσειράς που επέλεξαν (Ουίλιαμ Κάσλον) είχε εμπνευστεί από τα γράμματα που χρησιμοποιούσαν οι Oλλανδοί ζωγράφοι τον 17ο αιώνα στους πίνακές τους. «Προσπαθήσαμε να δώσουμε έναν νέο ορισμό της χαράς στη συγκεκριμένη εργασία», σημειώνει ο κ. Βλαχάκης.

Το παράδειγμα της «Vrolijkheid» είναι ίσως «τυπικό» για τη φιλοσοφία των Typical Organization που τιμήθηκαν με το Μέγα ΕΒΓΕ και απέσπασαν συνολικά τέσσερα βραβεία και τρεις επαίνους από τη φετινή διοργάνωση. Η σχεδιαστική τους φιλοσοφία επικεντρώνεται στην πιο καθαρή ανάδειξη του μηνύματος, με περιορισμένη εικονογράφηση, αλλά μέσω επιλεγμένων τυπογραφικών στοιχείων που αποτελούν παράλληλα την εικαστική τους πρόταση. «Σε ορισμένες εργασίες μας σχεδιάζουμε τις δικές μας γραμματοσειρές. Το γράμμα έχει από μόνο του αρκετή πληροφορία πέρα από το νόημα της λέξης που σχηματίζεται. Η ίδια λέξη γραμμένη με άλλους χαρακτήρες σημαίνει κάτι διαφορετικό», λέει στην «Κ» ο κ. Βλαχάκης.

Υπηρετούν τις αρχές τους με ένα «θρησκευτικό» τυπικό, όπως λένε, και δεν συμμερίζονται την έννοια της δημιουργικότητας που είναι συνυφασμένη με την προσπάθεια ενός εφήμερου εντυπωσιασμού που ορισμένες φορές προκαλεί οπτικό «θόρυβο». «Αντίθετα με την επικάλυψη των επιφανειών στις οποίες εργαζόμαστε, προτιμούμε την αποκάλυψή τους, αφήνοντάς τες να μιλήσουν όσο το δυνατόν από μόνες τους, αντί να το κάνουμε εμείς αντ’ αυτών. Αυτό είναι ένα είδος “τυπικού” για εμάς· το να εξασφαλίζουμε την πιο καθαρή –συχνά, προφανή– μορφή, ως τελικό αποτέλεσμα. Η διαδικασία αυτή, στην ορθή της εκτέλεση, δημιουργεί φόρμες ή αντικείμενα που θα μπορούσαν να ιδωθούν ως είδη που απαρτίζουν μια αφαιρετική τυπολογία με την έννοια του μη υλικού, ως ένα αρχείο μορφών, αρχών και ορισμών», σημειώνει ο κ. Βλαχάκης.

Χρυσό ΕΒΓΕ έλαβαν οι Δημήτρης Παπάζογλου για τις εφαρμογές της ταυτότητας του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το γραφείο Fivebluewishes για την πρωτότυπη εικονογράφηση του «Milko Φράουλα» με τέσσερα μυθιστορηματικά ζευγάρια και η εταιρεία Beloved για την ιστοσελίδα «Nasa Space Apps Greece» που παρέχει πληροφορίες στο ελληνικό κοινό για συμμετοχή στα Hackathons της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας.

To περιοδικό «Κ» της «Καθημερινής» είχε το δικό του μερίδιο στον θεσμό των βραβείων γραφιστικής. Ο Μενέλαος Κουρούδης των K2design απέσπασε βραβείο ΕΒΓΕ για το εξώφυλλο του περιοδικού που κυκλοφόρησε την 11η Σεπτεμβρίου 2016 με αφορμή το θέμα του δημοσιογράφου Κώστα Κουκουμάκα για τις γυναίκες Γιαζίντι που διέμεναν σε προσφυγικό καταυλισμό της Πιερίας, στη Βόρεια Ελλάδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή